محمدرضا صبوری سفیر ایران در ایتالیا کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/12/1

22:07


سفیر ایران در رم در گفت وگویی به سوالاتی درباره نقش ایران در تحولات اخیر منطقه در پی جنگ غزه و روابط دوجانبه تهران-رم پاسخ داد.

محمدرضا صبوری سفیر ایران در ایتالیا کیست؟ + بیوگرافی

سفیر ایران در ایتالیا : ایران به دنبال جنگ نیست

به گزارش نم نمک ، «محمدرضا صبوری» سفیر ایران در ایتالیا در گفت وگویی درباره ادعاها مبنی بر مطلع بودن ایران از عملیات «طوفان الاقصی» که توسط گروه حماس در 7 اکتبر 2023 علیه رژیم صهیونیستی انجام شد و نقش آن در انجام شدن این حمله ، گفت که «ما از حمله 7 اکتبر مطلع نبودیم.»

محمدرضا صبوری سفیر ایران در ایتالیا کیست؟ + بیوگرافی

محمدرضا صبوری سفیر ایران در ایتالیا کیست؟ + بیوگرافی

صبوری در گفت وگویی با شبکه رای 24 ایتالیا درباره گسترش تنش ها در منطقه در پی حملات نیروهای مقاومت علیه مواضع رژیم صهیونیستی و متحدان آن ، از جمله آمریکا در منطقه در پاسخ به جنایت های جنگی تل آویو در غزه و حمایت ها از آن ، گفت که حتی اگر خطر یک درگیری گسترده تر وجود داشته باشد ، ایران جنگ نمی خواهد.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات طوفان الاقصی ، غزه را  با هدف «نابودی» حماس که از گروه های جنبش مقاومت فلسطین است ، مورد حملات گسترده نظامی قرار داده که منجر به کشته شدن بیش از 28 هزار نفر از فلسطینیان شده است. بیشتر قربانیان این حملات زنان و کودکان هستند.

طبق گزارش سازمان ملل ، حملات رژیم صهیونیستی به غزه 85 درصد از جمعیت این منطقه را در شرایطی آواره ساخته است که کمبود شدید مواد غذایی ، آب سالم و دارو در آن وجود دارد. 60 درصد از زیرساخت های حیاتی این منطقه نیز آسیب دیده یا ویران شده اند.

افزون بر این ، اعلام برنامه رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر برای گسترش حملات زمینی به شهر رفح در جنوب غزه که شمار زیادی از آوارگان غزه به آن گریخته اند و تنها پناه آن ها به شمار می رود ، نگرانی های گسترده بین المللی را در پی داشته است.

صبوری همچنین در این گفت وگو با اشاره به روابط تهران و رم گفت که ایران و ایتالیا دو بازیگر مطرح منطقه ای در غرب آسیا و مدیترانه هستند.

سفیر ایران در رم با اشاره به این که اقتصادهای ایران و ایتالیا مکمل یکدیگر است ، گفت که با توجه به این ، مناسبات اقتصادی این دو کشور می تواند به شکل برد-برد باشد.

صبوری ابراز امیدواری کرد که مناسبات تجاری دو کشور که در حال حاضر در سطح «زیبنده ای» قرار ندارد ، با تلاش های طرفین به سطوح گذشته بازگردد و ایتالیا باز هم شریک اول تجاری ایران شود.


بیوگرافی محمدرضا صبوری

محمدرضا صبوری متولد 1 فروردین 1340 در گرمسار متاهل و دارای سه فرزند و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی از دانشگاه تهران 1995 است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو