آمادگی 400 حسینیه در خراسان رضوی با ظرفیت اسکان اضطراری 50 هزار نفر شب

منبع: همگردی

1

1402/12/20

18:06


ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، آمادگی 400 حسینیه در خراسان رضوی با ظرفیت اسکان اضطراری 50 هزار نفر شب اعلام شد.

حجت الاسلام والمسلمین جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست اعلام برنامه های این اداره کل به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اظهار کرد: در مجموع 305 بقعه متبرکه در استان داریم که در سه سطح بنا به شاخص بودن و ظرفیت در زائرپذیری بیشتر تعریف شده است. سطح یک دارای ظرفیت ملی و بین المللی است، سطح دو دارای ظرفیت استانی و سطح سه دارای ظرفیت شهرستانی است.

آمادگی 400 حسینیه در خراسان رضوی با ظرفیت اسکان اضطراری 50 هزار نفر شب

وی ادامه داد: از مجموع کل بقاع متبرکه تعداد 30 تا 35 بقعه مشهور به بقاع میقات الرضا (ع) هستند که با توجه به شرایط جغرافیایی در مسیر عبور زائران قرار دارند.

ایزدی عنوان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز طرح آرامش بهاری در 117 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد که آغاز این طرح از 28 اسفند است و تا 15 فروردین مطابق هر سال با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و معرفتی ادامه خواهد یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: 4000 نفر از عوامل ستادی، پرسنل اداره کل و ادارات اجرایی، هیات امنا و خدام آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان در این طرح فعالیت خواهد کرد.

وی بیان کرد: برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی و مذهبی در طول طرح «آرامش بهاری» با برپایی خیمه های معرفت، برپایی نمایشگاه های مختلف اجرای برنامه های ملی از جمله مراسم سال تحویل و برگزاری مراسم مذهبی از جمله جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) و مراسم مناجات خوانی و برگزاری مراسم سخنرانی و ادعیه در دستور کار است.

ایزدی اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز طرح آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی تلفیق شده اند، لذا برنامه های قرآنی به صورت ویژه از قبل پیش بینی شده است که مواردی از جمله برگزاری مراسم جزء خوانی، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری کرسی های تفسیر، پربایی جلسات تدبری در بهار قرآن در بقاع متبرکه دارای ظرفیت را شامل می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی در خصوص ظرفیت اسکان بقاع متبرکه گفت: در بقاع متبرکه ای که شرایط اسکان وجود داشته باشد، به زائران در طول ایام نوروز خدمت رسانی خواهد شد. در خصوص اسکان اضطراری 400 حسینیه به ظرفیت 50 هزار نفر در شب آماده پذیرایی از زائران در ایام نوروز است.

وی گفت: 100 مبلغ در طول طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه به عنوان مجری به اجرای فعالیت های فرهنگی و دینی مشغول خواهند بود.

ایزدی با اشاره به برگزاری طرح قرار دوازدهم در روز 12 هر ماه بیان کرد: اجرای طرح قرار دوازدهم با رویکرد ترویج فرهنگ مهدوی و به نام و یاد امام عصر (عج) به برکت موقوفات منطبق و کمک های خیرین و با همکاری ستاد هماهنگی امور خیریه استان خراسان رضوی و با مشارکت خیرین و نیکوکاران مطابق با 12 هر ماه با اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین افراد نیازمند برگزار می شود.

آمادگی 400 حسینیه در خراسان رضوی با ظرفیت اسکان اضطراری 50 هزار نفر شب

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو