تاریخ روز ملی زعفران(1403) چه روزی است؟

منبع: نم نمک

1

1403/1/17

08:15


در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، روز زعفران و تاریخ روز ملی زعفران و تاریخ شمسی روز ملی زعفران و روز ملی زعفران در تقویم امسال و تاریخچه روز ملی زعفران و روز ملی زعفران چه روزی است و تاریخ دقیق روز ملی زعفران و روز ملی زعفران چند شنبه است و روز ملی زعفران چندمه و روز ملی زعفران در تقویم میلادی و علت نامگذاری روز ملی زعفران و روز ملی زعفران و روز جهانی زعفران در تقویم قمری و روز ملی زعفران در تقویم قمری در نم نمک.

تاریخ روز ملی زعفران(1403) چه روزی است؟

روز ملی زعفران چه روزی است؟

5 آبان

تاریخ روز ملی زعفران(1403) چه روزی است؟

تاریخ روز ملی زعفران(1403) چه روزی است؟

با توجه به قدمت طلای سرخ در ایران و در راستای حمایت از این محصول ملی و استراتژیک و جلوگیری از به حیطه در آوردن این محصول ایرانی توسط سایر کشورها پنجم آبان «روز ملی زعفران» نامگذاری شد.

روز ملی زعفران

ایران با تولید سالانه 330 تن و صادرات 280 تن از این محصول بزرگ ترین تولیدکننده و صادر کننده زعفران در دنیا است . در این بین استان های خراسان رضوی و جنوبی با سهمی 85 درصدی بیشترین سهم در تولید زعفران ایران را دارند. همچنین شهرستان قائنات در استان خراسان جنوبی ، قطب تولید زعفران جهان است.

زعفران شهرستان قاینات یکی از با کیفیت ترین زعفران های تولیدی کشور قلمداد می شود. همچنین زعفران گناباد به دلیل کاشت به روش سنتی و آبیاری با آب قنات ها به عنوان میراث جهانی کشاورزی در فائو ثبت شده است.اخیراً توسعه کشت و تولید زعفران در شمال خراسان سیر صعودی داشته است به طوری که از سطح 343 هکتار با تولید حدود 6 تن در سال 1386 به سطح نه هزار و 850 هکتار و تولید حدود 29 تن در سال جاری رسیده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو