شادی پریدر کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/28

10:29


سرپرست فدراسیون شطرنج گفت : فعلا انتخاب سرمربی خارجی منتفی شده و برنامه استخدام کمک مربی را داریم.

شادی پریدر کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

شادی پریدر : 6 مربی خارجی هدایت تیم شطرنج ایران را نپذیرفتند

شادی پریدر ، در مورد انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی شطرنج اظهار کرد : با بیش از شش مربی خارجی  از کشورهای مختلف از جمله کرامنیک صحبت کردیم اما خیلی از آنها امکان اینکه به ایران بیایند را نداشتند و قبول نکردند. آخرین پیشنهاد این است که برای شطرنج بازان کمک مربی بگیریم. فعلا انتخاب سرمربی خارجی منتفی شده و برنامه استخدام کمک مربی را داریم.

شادی پریدر کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

شادی پریدر کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی در مورد انتخاب کمک مربی گفت : شطرنج بازان ما اکنون بین 10 تا 15 نفر برترین های دنیا هستند. نفرات بالایی آنها هم بازی و رقابت می کنند و هنوز مربی نیستند. بنابراین تعداد مربیانی که بتوانند بازیکنان ما را حمایت کنند محدود و بین 10 تا 15 نفر در کل دنیا هستند که آنها هم هدایت بازیکنان درجه یک دنیا را برعهده دارند. اینکه آنها زمان خود را مدیریت و بهترین قراردادشان را بررسی کنند در تصمیمشان تاثیرگذار است. در کل دنیا 10 مربی برای شطرنج بازان تاپ وجود دارد.

سرپرست فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که انتخاب کرامنیک منتفی است گفت : کرامنیک خودش لغو کرد. ما همچنان در حال مذاکره با سرمربیان خارجی هستیم. دنبال این هستیم که یک مسابقه دوجانبه تیمی با یک کشور دیگر برگزار کنیم. مذاکرات و مکاتبات این موضوع را مدیر تیم های ملی انجام می دهد. ما با مربیان زیادی مذاکره کردیم اما برخی زمان نداشتند تا به ایران بیایند. البته برای المپیاد جهانی که مسابقه مهمی است و قرار است بهترین تیم تاریخ شطرنج راهی این مسابقات شود سعی می کنیم یک مربی خارجی همراه تیم داشته باشیم.

وی در خصوص برگزاری انتخابات هیات های استانی شطرنج اظهار کرد : در زمانی که به فدراسیون آمدم 15 هیات بدون رییس اداره می شد. تاکنون انتخابات سه هیات مازندران ، خراسان جنوبی و فارس را برگزار کردیم. انتخابات سیستان و بلوچستان ، قم و خراسان شمالی نیز در این ماه پیش رو برگزار می شود. سعی ما این است که دو مجمع دیگر را هم برگزار کنیم تا تکلیف 8 هیات قبل از سال جدید مشخص شود.

سرپرست فدراسیون شطرنج در ادامه در خصوص انتخابات فدراسیون شطرنج گفت : دستورالعمل تطبیق  (شرایط احراز پست کاندیدای ریاست) باید توسط دفتر امور مشترک تصویب شود. اکنون در مرحله تصویب این موضوع هستیم. مجمع شطرنج این موضوع را تصویب کرد و به دفتر امور مشترک تفویض اختیار شده است. باید ابتدا این دستورالعمل تصویب شود بعد ثبت نام ها انجام شود.

وی ادامه گفت : اردوی تیم ملی زنان را از یکشنبه همین هفته آغاز کردیم. سه استاد بزرگ شاهین لرپری ، پوریا درینی و گلی زاده به عنوان مربی زنان انتخاب شده اند. مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا نزدیکترین مسابقه بین المللی است که خرداد در آلماتی قزاقستان برگزار می شود. قهرمانی کشور هم اواخر فروردین و اردیبهشت برگزار می شود. دوره مربیگری و داوری بین المللی را هم در سال جدید داریم. هنوز آسیا تقویم مسابقات نداده است. البته گفته شده که مسابقات تیمی آسیا به صورت آنلاین برگزار شود اما هنوز قطعی نیست. در رده بزرگسالان ، المپیاد جهانی که در شهریور برگزار می شود مهم است. در بهمن ماه دو مسابقه بین المللی طاق بستان در کرمانشاه و جام خزر در گیلان با حضور بیش از 10 کشور برگزار شد.


بیوگرافی شادی پریدر

شادی پریدر متولد 11 تیر 1365 در نازی آباد تهران نخستین شطرنج باز ایرانی است که درجه استادبزرگ زنان را (در سال 2004) به دست آورده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو