مجتبی سعادتیان میراث فرهنگی کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/12/16

09:39


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان از وارد آمدن خسارت به قلعه حیدرآباد خاش خبر داد.

مجتبی سعادتیان میراث فرهنگی کیست؟ + بیوگرافی

باران های سیل آسا به قلعه تاریخی حیدرآباد خاش خسارت زد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از وارد آمدن خسارت به قلعه حیدرآباد خاش خبر داد.

مجتبی سعادتیان میراث فرهنگی کیست؟ + بیوگرافی

مجتبی سعادتیان میراث فرهنگی کیست؟ + بیوگرافی

مجتبی سعادتیان ، اظهار کرد : هر چند باران نعمت الهی و باعث خوشحالی مردم و ساکنان مناطق است اما در زمان های بارندگی نیروهای این اداره کل و یگان حفاظت به صورت آماده باش قرار می گیرند تا نقش مراقبتی خود از آثار و ابنیه های تاریخی که شناسنامه و میراث ماندگار استان هستند را ایفا کنند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان افزود : طی روزهای اخیر بارندگی های سیل آسا باعث تخریب زیادی به زیرساخت های استان شده که قلعه حیدرآباد در شهرستان خاش نیز جزو این لیست قراردارد و بر اثر باران دچار خسارات زیادی شده است.

وی ادامه داد : این قلعه در ناحیه اندود کاهگل فضای بیرونی در جبهه غربی و جنوبی و ناودان های میان سرا دچار آسیب و خسارت جدی شده است که به دلیل مسدود شدن راه ها و عدم دسترسی مخابراتی در برخی نقاط دیگر هنوز اطلاعات دقیقی از سایر شهرستان ها گزارش نشده است.

به گفته سعادتیان ، کارشناسان این معاونت در حال برآورد میزان خسارت وارده شده به این بنا هستند.


بیوگرافی مجتبی سعادتیان

مجتبی سعادتیان متولد ایران معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو