پر شدن ظرفیت تختهای برخی مراکز اقامتی استان مازندران

منبع: همگردی

2

1402/12/21

14:04


ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، پر شدن ظرفیت تختهای برخی مراکز اقامتی استان مازندران صورت گرفت.

پیش بینی های مسئولان مازندران برای حضور میلیونی مسافران نوروزی در این استان اکنون نمایان شده است و هنوز عید نیامده و بیشتر از یک هفته مانده به آغاز تعطیلات نوروزی ظرفیت برخی اقامتگاه ها در این استان پر شده است.

پر شدن ظرفیت تختهای برخی مراکز اقامتی استان مازندران

مازندران دارای جاذبه های گردشگری طبیعی پرشماری همچون جنگل و دریا است و به همراه آن آب و هوای معتدل باعث شده تا در بیشتر مواقع مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور به این استان سفر کنند و تعطیلات نوروزی اوج این سفرها به شمار می رود.

بطوریکه در آخرین تعطیلات نوروزی در سال 1402 بیشتر از 20 میلیون نفر شب اقامت در مازندران ثبت شد که البته بیشتر از این میزان مسافرانی در ویلاها و خانه های شخصی خود در این استان تعطیلات خود را گذرانده اند.

حسین ایزدی افزود: مازندران با یک میلیون و 250 هزار تخت در مراکز اقامتی رسمی میزبان مسافران نوروزی است که این ظرفیتهای اقامتگاهی رسمی شامل هتل، متل، هتل آپارتمان، بومگردی و مهمانپذیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر و چند روز مانده به تعطیلات عید نوروز ظرفیت پذیرش در اقامتگاه های بومگردی مازندران پر شده است و در حال حاضر 382 واحد بومگردی استان برای تعطیلات پیش رو رزو شده اند و جایی برای پذیرش مسافر در این اقامتگاه ها وجود ندارد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با توجه به پیش بینی ها نوروز پیش رو مسافران بیشتری به نسبت نوروز 1402 را در استان شاهد خواهیم بود و با این تفاسیر آمادگی های لازم برای تامین اقامتگاه ها فراهم شده است.

ظرفیتهای اقامتگاهی رسمی شامل هتل، متل، هتل آپارتمان، بومگردی و مهمانپذیر و ظرفیت اقامتگاهی غیر رسمی مانند خانه های مسافر، ویلاها، بوستانهای شهری و جنگلی برای چادر خوابی است.

وی همچنین از اتخاذ تمهیدات لازم برای برچیدن بساط چادر خوابی مسافران در حاشیه خیابانها و پارکها خبر داد و افزود: برای این منظور با هماهنگی نهادها و ادارات اماکنی بمنظور حضور و اقامت مسافران در نظر گرفته که اطلاع رسانی خواهد شد.

پر شدن ظرفیت تختهای برخی مراکز اقامتی استان مازندران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو