نرخ کرایه تاکسی در سال جدید گران می شود! | آماده گرانی وحشتناک باشید!

2

1402/12/22

14:54


نرخ کرایه تاکسی در سال جدید گران می شود! | آماده گرانی وحشتناک باشید!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی لایحه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳  را روی میز بررسی قرار دادند و جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه جلسات مختلفی برای بررسی نرخ کرایه برگزار شد، گفت: در جلسات کمیسیون نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها ۱۶ درصد را افزایش دادیم که با نرخ تورم فاصله زیاد دارد و به ازای هر کیلومتر فقط تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می شود و از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد کند، نرخ محاسبه نمی‌شود.

وی افزود: بر این اساس نرخ بلیت تک سفر که فعلا ۳۳۰۰ تومان است، برای سال آینده مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم.

تشکری هاشمی درباره بهای بلیت اتوبوس با بیان اینکه برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش پیش بینی کردیم و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوسهای عادی ۴۰ درصد افزایش داده شد، گفت: پس اگر بگویم که در حوزه اتوبوس چند درصد رشد داریم به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد خواهند داشت و در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی ۴۰ درصد رشد در نظر گرفته شده است 

وی با بیان اینکه در مورد نرخ تاکسیرانی نیز با بیان اینکه حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی ها در نظر گرفته شده است، گفت: دو متغییر در لایحه داریم که ضریب شیب معابر ۱۵ درصد و ضریب اوج ۵۰ درصد خواهد بود و همچنین اگر رانندگان بخواهند سرویس هایی مانند تمدید پروانه دریافت کنند این نرخ حدود ۴۰ درصد افزایش می یابد.

مهدی چمران در جریان بررسی این لایحه گفت: به نظرم برای سهولت کار به نظرم ضریب اوج ترافیک و شیب معابر را حذف کنیم چراکه میزان شیب و اوج را چه کسی مشخص می کند؟ و قرار بود مشکلات تاکسیرانی در مورد پرداخت سیستم الکترونیک را حل کنند که نکردند.

کرایه تاکسی

تشکری هاشمی گفت: ضریب شیب فقط برای تاکسی های خطی است و سازمان تاکسیرانی باید کوریدورهای شیب دار را شناسایی کند و در جدولی این موضوع مشخص شده است و در مورد ساعات اوج هم دوستان تاکسیرانی ۷ تا ۹ صبح و ۱۶ تا ۲۰ را ساعت اوج مشخص شده کرده‌اند و شامل مسیرهایی می شود که با ترافیک مواجه هستند.

همچنین شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه باید بسترهای هوشمند در تاکسبرانی اعمال شود، گفت: با توجه به نرخ تورم ، استهلاک و... اگر کرایه تاکسی اصلاح نشود خروج به سمت سایر شرکت های اینترنتی خواهیم بود و در حال حاضر هم تاکسی ها آنجا فعال هستند و می بینیم که تعداد تاکسی های زیادی به سمت این شرکت ها رفته و باید برای برگشت آنها شرایط را مهیا کنیم و در هفته جاری با شرکت کنترل ترافیک در مورد کنترل هوشمند تاکسی ها قراردادی را منعقد کردیم.

مهدی چمران گفت: پیشنهادم این است که ضریب شیب فقط برای تاکسی های خطی باشد اما ضریب ساعت اوج و بارندگی جز دعوا و اعصاب خردکنی ثمره بیشتری ندارد  و از الان این دو نرخی کردن مشکل بین مردم ایجاد می کند و باید نرخ کرایه ها روشن و صریح باشد و بهتر است که الکترونیکی باشد و در مورد رشد ۱۶ درصدی هم مناسبت است.

تشکری هاشمی ادامه داد: در مورد سرویس به معلولان نیز ما کرایه را حداقلی گذاشتیم که ۵ هزار تومان خواهد بود و شهرداری تهران می بایست پلتفرم های تاکسی را راه اندازی کند و سه ماه فرصت به آنها کافی است و معطل سیستم شهرداری هم نشوند. عدد افزایش هزار تومانی بلیت مترو هم واقعا در برابر هزینه های مترو زیاد نیست.

وی گفت: در مورد تاکسی ساعت اوج جذف خواهد شد و شهرداری مکلف خواهد شد ظرف مدت سه ماه  بعد از اردیبهشت ماه سامانه ای برای پرداخت الکترونیک عملیاتی کند.

اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد تشکری هاشمی در مورد تعیین وقت به سازمان تاکسیرانی برای پرداخت الکترونیک رأی مثبت دادند و بر این اساس به سازمان تاکسیرانی سه ماه برای این مهم فرصت داده می شود تا پرداخت ها الکترونیک باشد.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران لایحه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند./ رکنا

منتظر افزایش کرایه تاکسی از اردیبهشت‌ماه باشید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی قبل از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت: مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز کرایه وسایل نقلیه عمومی بررسی خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال می‌شود، هنوز فرصت برای تصویب داریم و در ابتدای سال به هیچ عنوان نباید اضافه نرخ دریافت شود و اگر اینگونه باشد تخلف صورت گرفته است.

وی ادامه داد: لایحه ثبت درختان ارزشمند و همچنین آیین‌نامه استقرار حیوانات خانگی بررسی خواهد شد. طرح موضعی برای ساماندهی اسلام‌آباد نیز تهیه شده که باید تایید و درنهایت به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شود.

کرایه تاکسی

چمران گفت: اساسنامه سازمان آرامستان‌ها و پیشگیری و مدیریت بحران نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دعوت از مسئول فنی مترو به جلسه امروز برای ارائه توضیحات درخصوص خرابی‌ها، گفت: مدیرعامل مترو در مصاحبه‌ای از کمبود اعتبار سخن گفته بود و به نظر بنده چنین چیزی وجود ندارد. ممکن است در خرید تجهیزات خارجی مشکل وجود داشته باشد، اما اعتبار مورد نیاز تخصیص یافته بود.

وی ادامه داد: تعدادی از وسایل حمل و نقل عمومی چین وارد شده و امروز از این وسایل بازدید خواهد شد. استاندارد این دستگاه‌ها تایید شده است.

چمران با اشاره به جان باختن ۱۰ نفر در آستانه چهارشنبه‌سوری، یادآور شد: راه‌حل خاصی برای ترافیک شب عید وجود ندارد؛ مگر اینکه وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم و مردم از وسایل شخصی استفاده نکنند. امیدواریم بتوانیم برای مشکل ترافیک برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها برای ارائه طرح جامع ترافیک ادامه دارد تا سال آینده این اقدام انجام شود، خاطرنشان کرد: شهردار تهران در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهر و درمان این افراد مواردی را مطرح و درخواست کرد که شهروندان افراد معتاد را برای درمان معرفی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در چهارراه سیروس و مولوی بنده تجمع معتادان را ندیدم، خاطرنشان کرد: البته نه اینکه معتادان وجود نداشتند، اما اینکه در گوشه و کنار معابر تجمع کرده باشند، دیده نشد.

چمران همچنین در صحن شورای شهر ضمن ابراز تأسف از جان باختن ۱۰ نفر در آستانه چهارشنبه سوری، اظهار کرد: آسیبی که افراد می‌بینند قابل جبران نیست و والدین باید مراقب فرزندان خود باشند.

وی تأکید کرد: از مسئولین در شهرداری به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی درخواست داریم که تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا خدمات رسانی را بهبود ببخشند. از مردم نیز درخواست می‌کنیم که از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا شاهد راهبندان‌های وقت گیر و کشنده نباشیم./ خبر آنلاین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو