بررسی وان پلاس ۷ پرو: برترین پرچمدار ۲۰۱۹ چه ویژگی‌هایی دارد!؟

بررسی وان پلاس ۷ پرو: برترین پرچمدار ۲۰۱۹ چه ویژگی‌هایی دارد!؟


منبع: نت نوشت

344

1398/3/5

09:33


بررسی وان پلاس 7 پرو : برترین پرچمدار 2019؟

OnePlus 7 Pro اسمارت فونی به غایت زیبا، قدرتمند و باکیفیت است که از یک نمایشگر تمام صفحه‌ی واقعی با نرخ رفرش ۹۰ هرتز استفاده می‌کند. در واقع با استفاده از دوربین سلفی  pop-up، وان پلاس توانسته تا شکاف‌های notch و punch-hole را از روی صفحه نمایش پرچمدار جدید خود حذف نماید. به غیر از سیستم مکانیزه‌ی خروج دوربین سلفی از دل دستگاه، OnePlus 7 Pro دارای چند سورپرایز دیگر هم می‌باشد. این گوشی به تکنولوژی شارژ فوق سریع ۳۰ وات مجهز شده و همچنین از نظر بسیاری از بنچمارک ها، سریعترین اندرویدی تاریخ می‌باشد. با تمام این اوصاف، قیمت OnePlus 7 Pro با آیفون XR و سامسونگ گلکسی S10e برابری می‌نماید! در ادامه با بررسی وان پلاس ۷ پرو با نت نوشت همراه باشید.

 

بررسی وان پلاس ۷ پرو

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت:
نمایشگر تمام صفحه‌ی بسیار باکیفیت، نوآوری در ساخت دوربین سلفی Pop-up، عملکرد فوق العاده سریع و روان

نقاط ضعف:
دوربینِ خوب، اما نه فوق العاده! عدم پشتیبانی از شارژ وایرلس، جک ۳٫۵ میلی متری هدفون و کارت حافظه جانبی، دارای ابعاد بسیار بزرگ و وزن بالا

بیشتر بخوانید: مشخصات وان پلاس ۷ پرو

بررسی وان پلاس 7 پرو

بررسی وان پلاس ۷ پرو

طراحی وان پلاس ۷ پرو

  • لبه‌های خمیده‌ی این گوشی به مانند گلکسی اس ۱۰ پلاس طراحی شده اند
  • این گوشی ضدآب نیست
  • دکمه‌ی فیزیکی سایلنت بر روی لبه‌ی دستگاه
  • عملکرد فوق العاده سریع و امنیت بالای سنسور اثر انگشت درون صفحه ای

بررسی وان پلاس ۷ پرو را با قسمت طراحی آن آغاز می‌کنیم. تقریبا می‌توانیم بگوییم که در طراحی OnePlus 7 Pro، تمامی فاکتورهای لازم برای “زیباترین بودن” در سال ۲۰۱۹ رعایت شده است. این گوشی بسیار شبیه به مدل بزرگتری از گلکسی اس ۱۰ پلاس می‌باشد که فقط دوربین punch-hole از روی نمایشگر آن حذف شده است.

وان پلاس ۷ پرو از جنس شیشه و با فریم آلومینیومی ساخته شده است. سطوح شیشه‌ای گوشی در سمت چپ و راست به صورت منحنی وار به فریم دستگاه متصل می‌شوند. بنابراین فریم گوشی در دو سمت بسیار نازک بوده و بدین ترتیب وان پلاس ۷ پرو به خوبی در دستان شما جای می‌گیرد.

البته ابعاد بسیار بزرگ (۱۶۲٫۶*۷۵٫۹*۸٫۸ میلی متر) و وزن بسیار زیاد (۲۰۶ گرم) عواملی هستند که شما را ترغیب می‌کنند تا از وان پلاس ۷ پرو با دو دست استفاده نمایید! برای احتیاط، در درون جعبه‌ی این گوشی یک محافظ شفاف وجود دارد تا گوشی شما را از ضربات احتمالی در امان نگه دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی وان پلاس ۷ پرچمدار شماره دوی OnePlus در سال ۲۰۱۹

قاب پشتی

قاب پشتی

بررسی وان پلاس ۷ پرو را همچنان با قسمت طراحی آن پی می‌گیریم. این گوشی در سه رنگ متفاوت عرضه می‌شود که البته رنگ‌های آن وابسته به میزان رم/حافظه داخلی انتخابی شما مختلف می‌باشند. ارزان قیمت ترین مدل وان پلاس ۷ پرو دارای ۶ گیگ حافظه RAM و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی می‌باشد و در رنگ خاکستری براق با ظاهری آینه‌ای عرضه می‌شود (۶۶۹ دلار). مدل دارای ۸ گیگ RAM و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی گران قیمت تر بوده (۷۴۹ دلار) و البته بسیار زیباتر می‌باشد. در این مدل از ترکیب رنگ‌های آبی با طراحی گرادیانت و سطحی مات استفاده شده که ظاهری بسیار شیک دارد. مدل دارای ۱۲ گیگ RAM و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی هم در هر دو رنگ خاکستری و آبی عرضه خواهد شد. همچنین طبق روال گذشته، مدل طلایی رنگ وان پلاس ۷ پرو هم در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهد شد.

لبه‌های خمیده، زیبایی S10+ را برای ما تداعی می‌کنند

لبه‌های خمیده، زیبایی S10+ را برای ما تداعی می‌کنند

همان طور که گفتیم، طراحی وان پلاس ۷ پرو بسیار شباهت به پرچمدار جدید S10 پلاس سامسونگ دارد: در طراحی این ۲ اسمارت فون از لبه‌های کاملا منحنی، چه در قسمت نمایشگر و چه در قسمت قاب پشتی استفاده شده است و فریم دستگاه در سمت چپ و راست بسیار نازک می‌باشد، ولی در لبه‌های بالا و پایین ضخامت بیشتری دارد. با این وجود چندین تفاوت کوچک در طراحی این دو گوشی مشاهده می‌شود.

مثلا در OnePlus 7 Pro از یک ضامن مخصوص سایلنت کردن دستگاه استفاده شده است که ما نظیر آن را در آیفون‌ها دیده بودیم. همچنین وان پلاس به جای استفاده از دکمه‌ی فیزیکی برای باز کردن گوگل (به جای بیکسبی در سامسونگ)، میانبر آن را در گوشه‌ی سمت چپ lock screen جاسازی نموده است. OnePlus 7 Pro فاقد جک ۳٫۵ میلی متری هدفون می‌باشد که از مدل وان پلاس ۶T به بعد از گوشی‌های این برند حذف شد و احتمالا در آینده هم آن را نخواهیم دید، زیرا این کمپانی برای فروش earbud‌های خود برنامه ریزی وسیعی نموده است! از دیگر کمبودهای این گوشی نسبت به S10+ می‌توان به ضدآب نبودن، نداشتن اسلات کارت حافظه جانبی و عدم پشتیبانی از تکنولوژی شارژ وایرلس اشاره کرد.

نمایشگر وان پلاس ۷ پرو

  • نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی یکدست و تمام صفحه با پشتیبانی از +HDR10 و بدون وجود notch و punch-hole
  • نرخ رفرش ۹۰ هرتز که بازی کردن و فیلم دیدن را بسیار روان می‌کند
  • نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ باعث کشیده شدن نمایشگر گوشی شده و در دست گرفتن آن را سخت تر می‌کند

بررسی نمایشگر وان پلاس ۷ پرو

بررسی نمایشگر وان پلاس ۷ پرو

به بررسی وان پلاس ۷ پرو از نظر نمایشگر می‌رسیم. در این قسمت، وان پلاس آپگرید بسیار بزرگی را نسبت به مدل‌های قبلی خود به نمایش گذاشته است. نمایشگر این گوشی با وجود حاشیه‌های بسیار نازک در بالا و پایین و بدون وجود دوربین سلفی، کاملا یکدست و تمام صفحه بوده و در واقع، اولین اسمارت فون تمام صفحه‌ی واقعی دنیا می‌باشد. وان پلاس با استفاده از دوربین سلفی مکانیزه‌ای که از دل دستگاه خارج می‌شود توانسته تا notch و punch-hole را از نمایشگر خود حذف کند، اما به غیر از این، حاشیه‌های دور نمایشگر آن هم بسیار بسیار باریک می‌باشند، یعنی فقط دو نوار مشکی بسیار باریک در بالا و پایین نمایشگر دیده می‌شوند.

بدین ترتیب نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی به حدود ۸۸ درصد رسیده است. تا قبل از این، استفاده از دوربین سلفی pop-up را در اسمارت فون‌های Vivo و Oppo و Xiaomi دیده بودیم و حتی گلکسی A80 سامسونگ هم دوربین لغزنده-چرخشی جالبی را معرفی کرده بود. با این حال در بین تمامی این اسمارت فون ها، وان پلاس ۷ پرو نمایشگر یکدست تر و زیباتری دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی می ۹ شیائومی آخرین‌ها را با بهترین قیمت تقدیم می‌کند!

دوربین سلفی مکانیزه

دوربین سلفی مکانیزه

بررسی وان پلاس ۷ پرو را همچنان با قسمت نمایشگر ادامه می‌دهیم. این گوشی به یک پنل ۶٫۶۷ اینچی اولد مجهز شده که خود کمپانی وان پلاس آن را تکنولوژی Fluid AMOLED می‌نامد. دلیل این امر هم نرخ رفرش بالای نمایشگر گوشی است. در واقع به جای استفاده از نمایشگرهای ۶۰ هرتزی معمول، وان پلاس ۷ پرو به نمایشگری با نرخ رفرش ۹۰ هرتز مجهز شده است. یعنی در هر ثانیه، نمایشگر این گوشی قادر به نمایش پیوسته‌ی ۹۰ فریم می‌باشد.

بدین ترتیب فیلم دیدن و بازی کردن با وان پلاس ۷ پرو بسیار روان می‌باشد و شما می‌توانید بازی‌های اکشن یا مسابقه‌ای را با لذت بیشتری تجربه کنید. در گذشته اسمارت فون‌های همچون Razer Phone 2 نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز را ارئه می‌کردند، ولی مشخصات فنی بالاتر وان پلاس ۷ پرو باعث می‌شود تا بازی‌های سنگینی مثل پابجی با بالاترین تنظیمات گرافیکی و بالاترین نرخ فریم ممکن به سادگی با این دستگاه اجرا شوند.

و در آخر، نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ نمایشگر وان پلاس ۷ پرو هرچند که برای بازی کردن و فیلم دیدن بسیار مناسب است، اما باعث کشیده شدن بیش از حد گوشی می‌شود و بنابراین کار کردن با ان تنها با یک دست نسبتا سخت می‌باشد (مخصوصا برای افرادی که دستان کوچکی دارند).

دوربین وان پلاس ۷ پرو

به بررسی وان پلاس ۷ پرو از نظر دوربین می‌رسیم. با اینکه دوربین این گوشی قدرتمند است، اما به نظر می‌رسد که بزرگترین نقطه ضعف وان پلاس ۷ پرو در همین قسمت دوربین باشد! دوربین اصلی این گوشی، یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/1.6 است که نسبت به مدل‌های قبلی وان پلاس، جزئیات بیشتری را همراه با سایه‌ی کمتر و رنگ‌های نسبتا گرمتری ثبت می‌کند. اما با این حال، این دوربین بهترین دوربین موجود در بازار نیست. در محیط‌های کم نور، تصاویر ثبت شده با این دوربین بیش از حد گرم بوده و پوست صورت افراد بیش از حد صاف نشان داده می‌شود.

البته با استفاده از حالت Night Sight می‌توان تصاویر باکیفیتی را در هنگام شب ثبت کرد، ولی به شرطی که گوشی را به طور ثابت بر روی یک سه پایه نصب کرده باشید، زیرا کوچکترین لرزشی باعث تار شدن تصویر خروجی خواهد شد. همچنین تصاویر پرتره‌ی ثبت شده با این گوشی هم به زیبایی تصاویر پرتره‌ی پرچمدارانی همچون هواوی P30 پرو نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه دوربین P30 Pro با دیگر اسمارت فون‌های بزرگ دنیا

تصویر پرتره

تصویر پرتره

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی

در ادامه‌ی بررسی وان پلاس ۷ پرو از نظر دوربین، به سنسور تله فوتوی ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳X می‌رسیم. اگرچه با وجود ویژگی پایدارسازی اپتیکال تصویر، می‌توان سوژه‌های موجود در راه دور را با این دوربین به خوبی هرچه تمام تر و با کیفیت بسیار بالایی ثبت کرد، اما همچنان در این قسمت هم وان پلاس ۷ پرو بسیار عقب تر از هواوی P30 پرو قرار دارد. با این حال زوم اپتیکال وان پلاس بیشتر از پرچمداران سامسونگ، اپل، LG و… می‌باشد.

زوم 3X در بررسی وان پلاس ۷ پرو

زوم ۳X در بررسی وان پلاس ۷ پرو

دوربین سوم هم یک دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد که می‌تواند زاویه‌ی ۱۱۷ درجه از روبه روی خود را پوشش دهد. با اینکه این دوربین بسیار باکیفیت بوده و برای ثبت تصاویر landscape مناسب است، اما زاویه‌ی دید آن کمتر از دوربین فوق عریض گلکسی S10 می‌باشد. بنابراین همان طور که می‌بینید، سیستم دوربین وان پلاس ۷ پرو بسیار خوب است، اما دارای نقایصی هم بوده و عملکرد نسبتا ضعیف تری نسبت به پرچمداران سامسونگ و هواوی دارد.

در هنگام شب، کیفیت تصاویر وان پلاس 7 پرو کاهش می‌یابند

در هنگام شب، کیفیت تصاویر وان پلاس ۷ پرو کاهش می‌یابند

در ادامه، بررسی وان پلاس ۷ پرو را با دوربین سلفی آن ادامه می‌دهیم. با باز کردن اپ دوربین و وارد شدن به قسمت دوربین سلفی، لغزنده‌ی کوچکی به آرامی از لبه‌ی بالای وان پلاس ۷ پرو خارج می‌شود که درون آن یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم  f/2.0 جای گرفته است. ما قبلا مشابه این تکنولوژی را در اسمارت فون هایی مثل اوپو فایند ایکس دیده بودیم و همواره نگرانی هایی از بابت آسیب به اجزای مکانیزه‌ی این اسمارت فون‌ها وجود دارد. مثلا فرض کنید در حال گرفتن عکس سلفی، گوشی از دست شما بلغزد و سقوط کند.

خوشبختانه دوربین pop-up وان پلاس ۷ پرو دارای استحکام خوبی بوده و همچنین در هنگام سقوط آزاد، به صورت خودکار به درون گوشی باز می‌گردد و بدین ترتیب از آسیب تا حد زیادی در امان می‌ماند.

دوربین سلفی جالب این گوشی را نباید در بررسی وان پلاس ۷ پرو از قلم انداخت

دوربین سلفی جالب این گوشی را نباید در بررسی وان پلاس ۷ پرو از قلم انداخت

اما در بررسی وان پلاس ۷ پرو از نظر عملکرد دوربین سلفی، می‌توان گفت که عملکرد این دوربین بسیار خوب است، اما مثل دوربین جلو، همچنان به پای پرچمدارانی همچون گلکسی S10 و P30 پرو و پیکسل ۳ نمی‌رسد. در محیط‌های پرنور (چه در فضای باز و چه درون اتاق)، دوربین سلفی وان پلاس ۷ پرو یکی از بهترین‌ها می‌باشد و تصاویر بسیار با کیفیت و دارای محدوده دینامیکی بالایی را ثبت می‌کند.

اما با کاهش نور، اول از همه جزئیات موجود بر روی پوست صورت شما کم کم ناپدید می‌شود. همچنین دوربین سلفی این گوشی عریض است (فاصله کانونی ۲۵ میلی متر)، بنابراین گاهی اوقات لبه‌های عکس‌ها به صورت خمره‌ای کشیده می‌شوند. یعنی مثلا اگر از زیر چانه‌ی خود تصویر سلفی ثبت کنید، ارتفاع صورت شما بیشتر از واقعیت ثبت می‌شود.

تصاویر سلفی وان پلاس 7 پرو در هنگام روشنایی روز بسیار خوب هستند، ولی در هنگام شب نمی‌توانند با سایر پرچمداران دنیا رقابت نمایند

تصاویر سلفی وان پلاس ۷ پرو در هنگام روشنایی روز بسیار خوب هستند، ولی در هنگام شب نمی‌توانند با سایر پرچمداران دنیا رقابت نمایند

 سخت افزار و نرم افزار در بررسی وان پلاس ۷ پرو

بررسی وان پلاس ۷ پرو را به قسمت سخت افزاری آن ادامه می‌دهیم. این گوشی سریعترین اسمارت فون اندرویدی تاریخ است، در حالی که همانند بسیاری از پرچمداران روز دنیا از پردازنده Snapdragon 855 استفاده می‌کند. بنابراین کاملا مشخص است که وان پلاس بر روی چیزی فراتر از حداکثر کلاک هسته‌های پردازنده‌ی اسنپدراگون تکیه کرده است. مدل داری ۸ گیگ این گوشی می‌تواند چندین اپ و بازی را به طور همزمان و بدون کوچکترین لگی اجرا نماید و در عین حال به دانلود از اینترنت و جابجایی فایل‌ها بپردازد.

اما چه چیزی وان پلاس ۷ پرو را اینچنین سریع ساخته است؟ وجود یک سیستم خنک کننده‌ی مایع ۱۰ لایه در زیر بدنه‌ی شیشه‌ای این گوشی باعث می‌شود تا دمای آن تحت هیچ شرایطی از حد معینی بالاتر نرود. همچنین از یک موتور ویبره‌ی لامسه‌ای جدید با عکس العمل لحظه‌ای و دارای درجه بندی دقیق برای تعیین میزان لرزش در این گوشی استفاده شده است. حال تمامی این ویژگی‌های سخت افزاری را با نمایشگر بزرگ و ۹۰ هرتزی وان پلاس ۷ پرو جمع کنید تا متوجه شوید که این گوشی تا چه اندازه برای بازی کردن مناسب می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی ردمی نوت ۷ پرو شیائومی؛ بهترین میان کنونی رده‌ی دنیا؟

Geekbench 4 Multi-Core

Geekbench 4 Multi-Core

Geekbench 4 Single-Core

Geekbench 4 Single-Core

AnTuTu Benchmark 7

AnTuTu Benchmark 7

در بررسی وان پلاس ۷ پرو از نظر سخت افزاری با یک سورپرایز دیگر هم مواجه می‌شویم: استفاده از حافظه‌ی UFS 3.0. در واقع وان پلاس ۷ پرو اولین اسمارت فون دنیا است که از چنین حافظه‌ای استفاده می‌کند. سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات از روی این حافظه بسیار بالاتر از دیگر اسمارت فون‌های حال حاضر دنیا می‌باشد. بنابراین یکی از دلایلی که وان پلاس ۷ پرو از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند هم این است که سرعت انتقال اطلاعات بر روی حافظه داخلی این گوشی، ۲۰ برابر سریعتر از سرعت انتقال اطلاعات بر روی کارت‌های حافظه‌ی موجود در بازار می‌باشد.

بررسی وان پلاس ۷ پرو را با قسمت نرم افزاری آن ادامه می‌دهیم. این گوشی با نسخه‌ی Android 9.0 Pie به همراه پوسته‌ی Oxygen OS که مخصوص اسمارت فون‌های وان پلاس است ران می‌شود. در این رابط کاربری جایگزین‌های جالبی برای برخی از کاربردهای نسخه اصلی اندروید ارائه شده و با طراحی زیبا و تغییرات مفید، از نظر بسیاری از منتقدان به عنوان بهترین پوسته‌ی اندرویدی شناخته می‌شود. از ویژگی‌های مفید نسخه‌ی ۹٫۵ سیستم عامل اکسیژن می‌توانیم به screen recorder و Zen Mode اشاره کنیم که به طور کامل در مطلب بررسی وان پلاس ۷ به آن‌ها پرداختیم.

بیشتر بخوانید: بررسی وان پلاس ۷ پرچمدار شماره دوی OnePlus در سال ۲۰۱۹
بیشتر بخوانید: مشخصات وان پلاس ۷ 

بررسی باتری وان پلاس ۷ پرو

و در انتها به بررسی وان پلاس ۷ پرو در قسمت باتری می‌پردازیم. این گوشی به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که با تکنولوژی شارژ سریع ۳۰ وات با سرعت شگفت انگیزی شارژ می‌شود (۹۰ درصد در کمتر از یک ساعت). تکنولوژی WarpCharge وان پلاس حتی قدرتمندتر از تکنولوژی Adaptive Fast Charge مخصوص سامسونگ است. البته خبری از شارژ وایرلس در وان پلاس ۷ پرو نمی‌باشد. شما می‌توانید با یک بار شارژ کامل، از صبح تا شب از وان پلاس ۷ پروی خود استفاده کنید و تازه در هنگام شب گوشی شما همچنان روشن خواهد بود.

جمع بندی؛ بررسی وان پلاس ۷ پرو

به پایان مطلب بررسی وان پلاس ۷ پرو می‌رسیم. این گوشی بهترین نمایشگر را در بین تمامی اسمارت فون‌های حال حاضر دنیا دارد، قدرت و سرعت آن شگفت انگیز است و دوربین سلفی موتوریزه‌ی pop-up آن هم چیزی نیست که بتوانیم در پرچمداران سامسونگ و اپل پیدا کنیم. با تمام این اوصاف وان پلاس ۷ پرو فقط در حدود ۷۰۰ دلار قیمت دارد، یعنی همرده‌ی آیفون XR و گلکسی S10e.

پس بدون شک، وان پلاس ۷ پرو یکی از برترین اسمارت فون‌های حال حاضر دنیا می‌باشد. با این وجود اگر قسمت دوربین برای شما خیلی حائز اهمیت است، بهتر است تا اسمارت فون‌های مخصوص عکاسی مثل هواوی P30 پرو یا پیکسل ۳ را انتخاب کنید. البته وان پلاس ۷ پرو هم دارای دوربین قدرتمندی است، اما سیستم دوربین آن “فوق العاده” نمی‌باشد. از رقبای OnePlus 7 Pro همچنین می‌توانیم به اسمارت فون‌های OnePlus 6T و Huawei Mate 20 Pro اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: بررسی میت ۲۰ پرو هواوی؛ بیشترین ویژگی‌های ممکن را تجربه کنید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو