نگاهی به زندگی نادر سلیمانی شرکت کننده برنامه اسکار

نگاهی به زندگی نادر سلیمانی شرکت کننده برنامه اسکار


منبع: تالاب

1

1402/12/25

20:31


نادر سلیمانی یک بازیگر و صداپیشه ایرانی اسـت کـه در زمینه‌هاي‌ تلویزیونی، سینمایی و تئاتر […]

نگاهی به زندگی نادر سلیمانی شرکت کننده برنامه اسکار

نادر سلیمانی یک بازیگر و صداپیشه ایرانی اسـت کـه در زمینه‌هاي‌ تلویزیونی، سینمایی و تئاتر فعالیت دارد. او برای نقش‌ آفرینی در فیلم ضد «۱۴۰۰» برندهٔ جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر شد. برای خواندن بیشتر از زندگی او بـه خواندن این مطلب ادامه دهید.

 

بیوگرافی نادر سلیمانی

بیوگرافی نادر سلیمانی

او در آبادان بـه دنیا آمد ودر خانواده‌اي مذهبی بزرگ شد. پدرش از افسران ارتش بودو مادرش خانه‌دار. او دو خواهر و یک برادر دارد. او در کودکی علاقه‌مند بـه بازیگری بودو در مدرسه در نمایش‌هاي‌ تئاتر شرکت میکرد.

 

نادر سلیمانی تا ۱۹ سالگی در منطقه ارتشی‌هاي‌ کارون آبادان بود. پس از آغاز جنگ ایران و عراق بـه شهرستان ارسنجان ؛ استان فارس رفت و پس از چند سال برای کار و تحصیل در رشته بازیگری و زندگی بـه تهران آمد. او در کودکی چهره‌اي شبیه بـه بزرگسالی خود داشت. 

 


مطالب مشابه: عکس نادر سلیمانی و همسرش در دوران جوانی


 

نادر سلیمانی بازیگری را چگونه آغاز کرد

نادر سلیمانی بازیگری را چگونه آغاز کرد

نادر سلیمانی فعالیت بازیگری خودرا درسال ۱۳۷۵ با بازی در فیلم لاک پشت بـه کارگردانی علی شاه حاتمی شروع کرد. او در کودکی علاقه‌مند بـه بازیگری بودو در مدرسه در نمایش‌هاي‌ تئاتر شرکت می کرد. او درسال ۱۳۷۲ با بازی در مجموعه تلویزیونی پرواز ۵۷ کار حرفه‌اي خودرا آغاز کرد. او از بازیگران پیشکسوت طنز ایرانی اسـت ودر بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ محبوب نقش داشته اسـت. 

 

نادر سلیمانی چگونه به شهرت رسید

نادر سلیمانی چگونه به شهرت رسید

نادر سلیمانی با بازی در مجموعه‌هاي‌ تلویزیونی ساعت خوش «۱۳۷۳–۱۳۷۴» و باغ مظفر «۱۳۸۵» بـه کارگردانی مهران مدیری بـه شهرت رسید. او همچنین در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ طنز و درام نقش داشته و جایزه‌هاي‌ متعددی را از جشنواره‌هاي‌ مختلف کسب کرده اسـت. او از بازیگران پیشکسوت طنز ایرانی اسـت و با شخصیت‌هاي‌ مختلف و متنوع خود مخاطبان را بـه خنده و گریه واداشته اسـت.

 

شغل دیگر نادر سلیمانی

شغل دیگر نادر سلیمانی

او یک بازیگر و صداپیشه معروف ایرانی اسـت کـه در زمینه‌هاي‌ تلویزیونی، سینمایی و تئاتر فعالیت دارد. علاوه بر بازیگری، او چند سالی اسـت کـه رستورانی بـه نام «با خیال راحت میل کنید، سم ندارد!» را در تهران افتتاح کرده اسـت. 

 

بهترین بازی های نادر سلیمانی

بهترین بازی های نادر سلیمانی

نادر سلیمانی یکی از بازیگران محبوب و پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران اسـت کـه در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ طنز و درام نقش داشته اسـت. او برای نقش‌آفرینی در فیلم ضد «۱۴۰۰» جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنوارهٔ فیلم فجر دریافت کرد. برخی از بهترین بازی‌هاي‌ او عبارتند از:

 

1. مجموعه تلویزیونی ساعت خوش «۱۳۷۳–۱۳۷۴» بـه کارگردانی مهران مدیری کـه در ان نقش یک کارمند دفتر پست را بازی کرد.

2. مجموعه تلویزیونی باغ مظفر «۱۳۸۵» بـه کارگردانی مهران مدیری کـه در ان نقش یک مهندس موفق را بازی کرد.

3. فیلم سینمایی نهنگ عنبر «۱۳۹۴» بـه کارگردانی سامان مقدم کـه در ان نقش یک معلم را بازی کرد.

4. مجموعه تلویزیونی محله گل و بلبل «۱۳۹۴–۱۳۹۵» بـه کارگردانی محمد درویشعلی‌پور کـه در ان نقش یک مرد خوش‌تیپ و خوش‌گذران را بازی کرد.

5. فیلم سینمایی ضد «۱۴۰۰» بـه کارگردانی مصطفی کیایی کـه در ان نقش یک مامور امنیتی را بازی کرد.

 


مطالب مشابه: انتشار تصویری از نادر سلیمانی در دوران دفاع مقدس


 

نادر سلیمانی چه جوایزی کسب کرده است

نادر سلیمانی چه جوایزی کسب کرده است

نادر سلیمانی یک بازیگر و صداپیشه معروف ایرانی اسـت کـه در زمینه‌هاي‌ تلویزیونی، سینمایی و تئاتر فعالیت دارد. او برای نقش‌آفرینی در فیلم ضد «۱۴۰۰» جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنوارهٔ فیلم فجر دریافت کرد. برخی از جوایز دیگر او عبارتند از:

  • جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر برای فیلم گیج‌گاه «۱۳۹۹»
  • جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر برای فیلم مرد نقره‌اي «۱۳۹۸»
  • جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر برای فیلم نهنگ عنبر «۱۳۹۴»
  • جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر برای فیلم سنتوری «۱۳۸۵»
  • جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر برای فیلم خودزنی «۱۳۹۰»

 

علایق نادر سلیمانی

علایق نادر سلیمانی

او در کودکی علاقه‌مند بـه بازیگری بودو در مدرسه در نمایش‌هاي‌ تئاتر شرکت می کرد. او از ورزش‌هاي‌ کشتی و وزنه‌برداری نیز لذت میبرد.

 

همسر و فرزندان نادر سلیمانی

همسر و فرزندان نادر سلیمانی

او چند سال پیش با خانم پری صمدی ازدواج کرده و دو فرزند بـه نام‌هاي‌ هومان و بارسین دارد. اما او درسال ۱۴۰۰ اعلام کرد کـه از همسرش جدا شده اسـت. او گفت کـه دلیل جدایی‌شان اختلافات شخصیتی و عدم توافق بوده اسـت.

 

در پایان

نادر سلیمانی یک بازیگر و صداپیشه معروف ایرانی اسـت کـه در زمینه‌هاي‌ تلویزیونی، سینمایی و تئاتر فعالیت دارد. او برای نقش‌آفرینی در فیلم ضد جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر را دریافت کرد. او در شبکه‌هاي‌ اجتماعی فعال اسـت و بازخورد مثبتی از طرف طرفداران خود میگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو