آموزش تغییر موتور جستجوی پیش فرض مرورگرها

منبع: پلازا

1

1402/12/27

08:43


آموزش تغییر موتور جستجوی پیش فرض مرورگرها

امروزه موتورهای جستجوی بسیاری در سراسر دنیا وجود داشته است که تقریبا می‌توان گفت هر کشور برای خودش یک موتور جستجوی اختصاصی در اختیار دارد. اگر به دنبال نحوه تغییر موتور جستجوی پیش فرض مرورگر هستید، با ما در ادامه این آموزش همراه باشید.

سال‌های بسیاری است که گوگل یکه‌تاز بهترین موتور جستجوی جهان است که بدنیست بدانید برای راحتی کاربران خود در این زمینه یک مرورگر پرسرعت به نام گوگل کروم را سال‌های پیش منتشر کرد و تا به امروز این مرورگر توانسته عنوان بهترین مرورگر جهان را به خود اختصاص دهد. اگر به هر دلیلی تصمیم دارید به سراغ تغییر Search Engine پیش فرض مرورگر خود بروید در ادامه این آموزش پلازا، می‌توانید یاد بگیرید که برای مرورگرهای مختلف چگونه باید اینکار را انجام دهید.

فهرست مطالب

تغییر موتور جستجوی پیش فرض

درسال ۲۰۲۳ شاهد سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مایکروسافت روی موتور جستجوی بینگ بودیم که این موضوع سبب شد تا این موتور جستجو سریعا به هوش مصنوعی مجهز شود و به ابزارهای مفید بسیاری دسترسی پیدا کند. با اینکه بینگ هنوز درحد و اندازه گوگل نیست ولی از سال ۲۰۲۴ تابه امروز رشد قابل توجهی داشته است که این موضوع فقط یکی از صدها دلیل موجود برای روی آوردن کاربران به سمت موتورهای جستجوی دیگری است. به هر حال اگر تصمیم دارید نحوه تغییر موتور جستجوی پیش فرض را یاد بگیرید ادامه این آموزش را از دست ندهید.

تغییر موتور جستجوی گوگل کروم

برای اینکه بتوانید به مسیر تغییر دادن موتور پیشفرض مرورگر دسترسی پیدا کنید مسیر زیر را دنبال نمایید:

  • برای شروع مرورگر گوگل کروم خود را باز کنید.
  • از بالای مرورگر سمت راست روی آیکون سه نقطه‌ای کلیک کنید.
  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings شوید.
  • بعد از وارد شدن به تنظیمات به دنبال گزینه‌ای به نام Search engine باشید اگر پیدا نکردید آن را در کادر جستجوی بالا سرچ کنید.
  • بعد از یافتن Search engine روی نام Google کلیک کنید تا زیرمجموعه‌های آن به نمایش در بیاید. حال می‌توانید موتور جستجوی پیشفرض خود را انتخاب و آنرا ذخیره سازی کنید.
  • تمام.

تغییر موتور جستجوی فایرفاکس

تغییر موتور جستجوی پیش فرض

جهت تغییر دادن موتور جستجوی پیشفرض مرورگر فایرفاکس با ما در مسیر زیر همراه باشید:

  • برای شروع وارد مرورگر فایرفاکس خود شوید و سپس از سه نقطه بالا سمت راست وارد تنظیمات یا همان Settings شوید.
  • حال در کادر جستجوی فوق عبارت Default Search engine را سرچ کنید و سپس موتور جستجوی مدنظر خود را روی مرورگر اعمال و آن را ذخیره سازی کنید.
  • تمام.

تغییر موتور جستجوی مایکروسافت Edge

و در پایان اگر قصد دارید موتور جستجوی پیشفرض مرورگر اج را تغییر دهید در ادامه با پلازا همراه باشید:

  • ابتدا مرورگر ادج خود را باز کنید.
  • سپس در سمت راست بالای مرورگر روی سه نقطه کلیک کنید و وارد تنظیمات شوید.
  • سپس در سمت چپ بالا عبارت Address bar and search را سرچ کنید.
  • حال در وسط صفحه روی گزینه Bing (Recommended Default) کلیک کنید تا دیگر موتور جستجوهای موجود به نمایش در بیاید.
  • موتور جستجوی مدنظر خود را انتخاب و ذخیره سازی کنید.
  • تمام.

بر اساس گزارشات و اطلاعات به دست آمده هر یک از موتورهای جستجو در تلاش‌اند تا مرورگر مخصوص به خود را در بازار معرفی نماید و در سمت دیگر مرورگرهای مطرح نظیر فایرفاکس به دنبال این هستند تا رقبای سرسخت خود نظیر گوگل کروم را از صدر بهترین مرورگرهای جهان پایین بکشند. رقابت تنگاتنگ در طول سال‌های مختلف سبب به وجود آمدن ابزارهای مختلفی شده که به کاربران امکانات بیشتری را نسبت به گذشته ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است بدانید که اخیراً فایرفاکس توانسته مرورگر خود را به یک هوش مصنوعی قدرتمند مجهز کند که در بخش‌های مختلف مرورگر نظیر سرچ‌های روزانه می‌توانید با کمک هوش مصنوعی داده‌های بهتری را دریافت کنید.

در سمت دیگر مرورگر اج در تلاش است تا با کمک هوش مصنوعی چت جی بی تی، موتور جستجوی بینگ را به رقیب سرسخت خود یعنی گوگل نزدیک کند که در این زمینه شاهد رقابت‌های سرسختی هستیم به نحوی که شرکت‌های قدرتمند نظیر مایکروسافت و گوگل هزینه‌های میلیارد دلاری را برای موتورهای جستجو و مرورگرهای خود در نظر گرفته‌اند تا آنها را به هوش مصنوعی پیشرفته مجهز نمایند. نظر شما نسبت به آموزش‌های فوق چیست با ما همراه باشید و دیدگاه خود نسبت به این مقاله آموزشی را برایمان به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید درطول این آموزش به روش‌های مناسبی برای تغییر دادن موتور جستجوی مرورگرها اشاره شد که اکنون شما عزیزان می‌توانید با خیالی آسوده با روشی مطمئن به سراغ تغییر موتور جستجوی پیش فرض بروید. نظر شما نسبت به این آموزش چیست؟ آیا مرورگر دیگری را مدنظر دارید که در آموزش به آن اشاره نشده باشد؟ شما عزیزان در ادامه می‌توانید دیدگاه خود نسبت به این نوشته را برایمان به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو