با این گیاه به درمان خانگی اکثر بیماری ها می رسید | فواید زیاد عرق خارخاسک که باور کردنی نیست

با این گیاه به درمان خانگی اکثر بیماری ها می رسید | فواید زیاد عرق خارخاسک که باور کردنی نیست


1

1402/12/27

11:41


با این گیاه به درمان خانگی اکثر بیماری ها می رسید | فواید زیاد عرق خارخاسک که باور کردنی نیست

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

افراد برای درمان بیماری های خود می توانند به جای مراجعه به پزشک، از طریق درمان خانگی اقدام به درمان خود کنند. با درمان خانگی هزینه های کمتری را برای درمان استفاده می کنید. درمان خانگی گزینه خوبی برای افرادی است که وقت یا حوصله مراجعه حضوری به پزشکان را ندارند. با مواد غیر قابل استفاده در منزل می توانید درمان خانگی انجام دهید. با پیشنهاد ویژه همراه باشید تا با درمان خانگی های مختلف در منزل آشنا شوید.

گیاه خارخاسک که با نام علمی Tribulus terrestris L شناخته می‌شود گیاهی علفی و یکساله و دارای ساقه‌های خوابیده با انشعابات گسترده بر سطح خاک است. برگ‌های متقابل، غالبا نامساوی و مرکب از برگچه‌های کوچک و ریز است. گل‌های زرد کوچک، منفرد و دارای ۵ کاسبرگ و ۵ گلبرگ است. میوه گیاه خارخاسک مدور، چندوجهی، به رنگ سبز مایل به زرد به شکل مجموعه فندقه‌های ناشکوفا است.

گیاه خارخاسک پراکندگی وسیعی در نواحی مختلف دنیا دارد به طوری که می‌توان آن را در اغلب نواحی مشاهده کرد.

بنابر اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛ خارخاسک مرکب‌القوی و خشکی آن غالب است و طبع آن گرم و خشک در نظر گرفته می‌شود. پاک‌کننده، مدر ادرار، تسکین دهنده درد مثانه، شکننده سنگ ریز، اعتدال دهنده قوام اخلاط و مواد،‌ ملین و از بین برنده قولنج گرم است. با عسل برای زخم‌های عفونی و جویدن عصاره آن با عسل جهت قلاع ( نوعی زخم دهان)، عفونت دهان، ورم عضلات حلق و درد و عفونت لثه مفید است.

آشامیدن عصاره برگ، ریشه و میوه تازه خارخاسک جهت جراحت چرک‌دار مجاری ادراری، تقویت قوای جنسی، شکستن سنگریزه و قولنج مفید است. مصلح آن بادام و روغن کنجد است.

برای مصرف میوه پودر شده را به صورت دم‌کرده می‌توان استفاده کرد. مصرف مقدار ۳ تا ۶ گرم در روز بلامانع است.

درمان خانگی

عرق خارخاسک برای درمان خانگی عفونت ادرار

عرق خارخاسک دارای خاصیت ادرار آوری است و موجب افزایش دفعات ادرار شده و همجنین خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز دارد. عرق خارخاسک با داشتن این خواص موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی مجاری ادراری و عفونت ادراری می‌شود.

عرق خارخاسک برای درمان خانگی جوش

عرق خارخاسک یک نرم‌کننده طبیعی و گیاهی برای پوست است. عرق خارخاسک با خواص خود و داشتن خاصیت ضد عفونی کنندگی می‌تواند موجب درمان و پیشگیری از جوش، آکنه، سوزش و التهابات پوستی است.

عرق خارخاسک برای درمان خانگی رفع اگزما

مصرف هرق خارخاسک می‌تواند از ابتلا به اگزما در کودکان و بزرگسالان جلوگیری کند.

عرق خارخاسک برای درمان خانگی سنگ صفرا

عرق خارخاسک سرشار از مواد مغذی و معدنی بسیار مفیدی برای بدن است. عرق خارخاسک دارای خاصیت ضد انگل بوده و با داشتن این خاصیت می‌تواند برای درمان سنگ صفرا یک گزینه درمانی مناسب باشد.

درمان خانگی

عرق خارخاسک برای درمان خانگی کلیه

عرق خارخاسک دارای خواص و فوایدی برای حفظ سلامت کلیه‌ها است. عرق خاخاسک دارای خاصیت ادرارآوری است و با افزایش دفعات ادرار موجب سلامت کلیه‌ها می‌شود. علاوه بر این عرق خارخاسک خواص ضد عفونی کنندگی نیز دارد. این دو خاصیت عرق خارخاسک موجب سلامت سنگ کلیه می‌شود. از جمله دارو‌های تجویزی برای درمان سنگ کلیه قطره سنکل است که یکی از ترکیبات موجود در قطره سنکل خارخاسک است.

عرق خارخاسک برای درمان خانگی دیابت

عرق خارخاسک دارای خواص مفید و موثری در کاهش قند خون است. از جمله دارو‌هایی که متخصصان طب سنتی برای درمان دیابت و کاهش قند خون بالا تجویز می‌کنند عرق خارخاسک است.

عرق خارخاسک برای درمان خانگی فشار خون

یکی دیگر از خواص مصرف عرق خارخاسک کمک به کاهش فشار خون است. عرق خارخاسک موجب کاهش تری گلیسرید و کلسترول شده و این موضوع موجب کاهش فشار خون در فرد می‌شود.

عرق خارخاسک برای درمان خانگی کاهش علائم یائسگی

مصرف عرق خارخاسک در دوران یائسگی موجب ترشح هورمون LH می‌شود. ترشح هورمون LH در بانوان موجب کاهش عوارض و علائم ناراحت کننده یائسگی از جمله عرق شبانه و گرگرفتگی می‌شود.

منبع: ایسنا

درمان خانگی

عرق خارخاسک برای درمان خانگی افزایش قوای جنسی

عرق خارخاسک می‌تواند موجب درمان مشکلات نعوظ در آقایان شود. عرق خارخاسک می‌تواند موجب افزایش اسپرم و بهبود کیفیت اسپرم‌ها در آقایان شود. مصرف عرق خارخاسک می‌تواند موجب تقویت میل جنسی در آقایان و خانم‌ها شود. از جمله عوامل ناباروری در خانم‌ها سندروم تخمدان پلی کیستیک است که عرق خارخاسک می‌تواند موجب درمان آن شود.

مضرات عرق خارخاسک

عرق خارخاسک در کنار داشتن خواص و فواید بی نظیری که دارد ممکن است مضرات و عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد. یکی از مضرات عرق خارخاسک این است که می‌تواند در خانم‌های باردار موجب سقط جنین شود و به همین دلیل  مصرف این عرق گیاهی برای زنان باردار ممنوع است. همچنین زیاده‌روی در مصرف عرق خارخاسک ممکن است در برخی افراد سردرد ایجاد کند. مصرف عرق خارخاسک باید دو هفته پیش از عمل جراحی قطع شود زیرا این عرق گیاهی بر روی فشار خون و قند خون تاثیر دارد. همچنین مادران شیرده نیز باید از مصرف عرق خارخاسک پرهیز کنند.

منبع: غفاری دایت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو