نگاهی به کلیساهای چوبی نروژ با معماری های برجسته

نگاهی به کلیساهای چوبی نروژ با معماری های برجسته


منبع: آرگا

1

1402/12/28

10:27


اگر از علاقه مندان به سازه های بکر جهان هستید در این بخش می توانید با کلیساهای چوبی نروژ آشنا شوید. این کلیسا معماری های فوق العاده ای داشته که به آن آشنا می شوید.

اگر از علاقمندان به جاذبه‌ های قرون وسطایی هستید، می‌توانید در این بخش با یکی از مشهورترین کلیساها آشنا شوید. کلیساهای چوبی نروژ َ که دارای معماری‌ های برجسته‌ ای بوده و علاقه‌ مندان زیادی دارد را در این بخش می‌شناسید.

معرفی کلیساهای چوبی نروژ:

این کلیسای چوبی دارای سازه‌ای برجسته است. استفاده از الوارهای درختان در این بنا موجب شده تا به یک سازه چوبی تبدیل شود. یکی از جالب‌ترین کلیساهایی که با ویژگی‌ های مهم آن می‌توانید، آشنا شوید. قدمت این برنامه به قرن ۱۳ باز می‌گردند و یکی از کلیساهای قدیمی محسوب می‌ شوند.

 

کلیسای چوبی فلسبرگ:

این کلیسای چوبی در نوع خود معماری بی‌نظیر و برجسته‌ ای دارد. قدمت این بنا به قرن ۱۲ باز می‌گردد اطراف این بنا را حصارهای سنگی پوشانده اند. قدمت این بنای تاریخی بالا بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.

جذابیت کلیسای نروژ

کلیسای چوبی آندردال:

این کلیسا در سال ۱۱۷۴ بنا شده و در سمت راست آن نیز ساحل قرار دارد. در واقع این بنا یکی از کوچک‌ ترین سازه‌ های چوبی محسوب می‌شود. در این کلیسا قدیمی تنها ۴۰ صندلی قرار داشته و مجموعه کوچک دارد تغییرات و بازسازی‌های جزئی در این بنا صورت گرفته است.

کلیساهای چوبی نروژ

کلیسای چوبی کاپانگر:

قدمت این بنا نیز در شمار سازه‌ های قرن ۱۲ می باشد. این بنا نمونه عالی و برجسته‌ ای از فرهنگ این نواحی به شمار می‌رود. ستون‌ های چوبی با وزنه‌ های نسبتاً زیاد در این سازه به کار رفته اند. تلفیق این بنا با مناظر آسمان آبی و صاف بی‌نظیر بوده و همانطور که در عکس‌ ها مشاهده می‌ کنید، دارای مناظر شگفت انگیزی است.

چند کلیسای چوبی نروژ

کلیسای چوبی هوپرستاد:

این کلیسا در خارج از روستایی با نام ریکویری قرار دارد. مهراب خصوصی حضرت مریم یکی از قسمت‌ هایی بوده که در این سازه مشاهده می‌ کنید. این کلیسا اهمیت زیادی داشته و بسیار مقدس می‌ باشد دیواره‌های این بنا نیز چوبی است.

کلیساهای مهم نروژ

کلیسای چوبی گل نروژ:

این موزه به عنوان موزه فرهنگی در شهر ایلوی نروژ شناخته می‌شود. پادشاه اسکار دوم تصمیم گرفت تا این بنا را حفظ کند. چیزی که در این سازه توجه شما را جلب می‌ کند، طراحی غیر معمول و جالب آن می‌ باشد که در نوع خود بی‌ نظیر است. سقف‌ های این بنا چند لایه و از این نظر ویژگی زیادی دارد. در قسمت‌های مختلفی از این بنا با مناظر زیبای روبرو می‌ شوید.

معماری کلیسای نروژ

کلیسای چوبی رولدال:

این کلیسا نیز ویژگی‌های زیادی داشته و در نوع خود منحصر به فرد می‌ باشد. این موزه محافظت شده متعلق به قرن ۱۳ است. همانطور که مشاهده می‌ کنید این برنامه ساخته شده از چوب بوده و دارای یک مناره بلند است.

کلیسای قدیمی نروژ

کلیسای چوبی هدال:

اما بهتر است با بزرگ ترین کلیسای چوبی جهان آشنا شوید. این بنا به قرن ۱۳ باز می‌ گردد. افسانه‌های زیادی در رابطه با این بنا شنیده می‌ شود. ساختار بیرونی این کلیسا نیز بازسازی شده است. این بنا توسط ۵ کشاورز محلی ساخته شده در قرن ۱۶ نیز بازسازی آن صورت گرفت.

کلیساهای نروژ

شما علاقه مندان می توانید در لینک با دیدنی های نروژ و زیبایی های آن آشنا شوید. آشنایی با مکان های دیدنی نروژ نیزعلاقه مندان زیادی داشته که در لینک بهتر می شناسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو