وضعیت وخیم کادر سلامت در شب های عید | 30 هزار تماس مزاحمی به اورژانس فقط در شب عید!

وضعیت وخیم کادر سلامت در شب های عید | 30 هزار تماس مزاحمی به اورژانس فقط در شب عید!


1

1403/1/5

09:49


وضعیت وخیم کادر سلامت در شب های عید | 30 هزار تماس مزاحمی به اورژانس فقط در شب عید!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا سوم فروردین، ۴۵۳ هزار و ۹۴۶ مورد تماس با ۱۱۵ نیز ثبت شده که در این تماس‌ها ۱۰۲ هزار و ۷۹۵ مورد منجر به اعزام به مراکز درمانی و بیمارستانی شد و ۳۰ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس ایجاد شده است.

اورژانس

30هزار مزاحم برای شب عید اورژانس!

سازمان اورژنس کشور در آخرین داده‌ها و اطلاعات آماری مربوط به طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا سوم فروردین سال جاری به برخی آمارهای حوادث و اقدامات انجام شده پرداخت که در این موارد به ۳۰ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ و علت مراجعه افراد به مراکز درمانی و بیمارستانی هم اشاره کرده است.

سازمان اورژانس کشور از ۲۴ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین سال ۱۴۰۳ تعداد کل ماموریت‌های ثبت شده خود را ۱۳۶ هزار و ۴۹۴ مورد اعلام کرد که در این مدت ۴۵۳ هزار و ۹۴۶ مورد تماس با ۱۱۵ نیز قرار شد. در این تماس‌ها ۱۰۲ هزار و ۷۹۵ مورد منجر به اعزام به مراکز درمانی و بیمارستانی شد.

همچنین در تماس با اورژانس ۵۶ هزار و ۶۶۵ مورد مشاوره انجام شد که البته ۲۹ هزار و ۹۵۹ مورد مزاحمت برای اورژانس هم به ثبت رسید. ۲۶۲ هزار و ۴۴ مورد نیز سایر تماس‌های برقرار شده با اورژانس کشور بوده است.

ماموریت‌های غیرترافیکی ۱۱۱ هزار و ۴۴۵ مورد و ماموریت ترافیکی ۲۵ هزار و ۴۹ مورد بوده که منجر به اعزام ۵۷ هزار و ۵۴۵ مورد و ۴۳ هزار و ۲۱۱ نفر در محل درمان شدند.

تصادفات

۱۷۱ مورد فوت و مصدومیت ۲۶۸۸ نفر در حوادث ترافیکی و غیرترافیکی

بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه ثبت حوادث ویژه طی هفته گذشته تا سوم فروردین ۱۴۰۳ توسط مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۷۵۶ مورد حادثه ویژه در سامانه ثبت حوادث ویژه به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل از ۱۹ تا ۲۵ اسفند از جهت تعداد حادثه ثبت شده شاهد کاهش چهار درصدی هستیم.

در این مدت ۳۱۰ مورد حادثه ویژه ترافیکی با افزایش ۸۵ درصدی نسبت به هفته قبل و ۴۴۶ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی و کاهش ۲۸ درصدی نسبت به هفته قبل به ثبت رسیده است که در این مدت ۲ هزار و ۶۸۸ نفر مصدوم/بیمار توسط تیم‌های درمانی و بهداشتی خدمات لازم حوزه سلامت را دریافت کرده و ۱۷۱ نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده‌اند.

بیماران به چه علت به مراکز درمانی مراجعه کردند؟

مهمترین علت مراجعه افراد به مراکز و اورژانس بیمارستانی در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ۱۴۰۳ مربوط به موارد قلبی،‌ سکته مغزی،‌ گوارش،‌ موارد تنفسی و تروما بوده است.

در این مدت ۵۹ هزار و ۳۳۰ مورد قلبی،‌ چهار هزار و ۴۶۳ سکته مغزی، ۸۳ هزار و ۹۷ مورد گوارشی، ۷۸ هزار و ۱۷۴ مورد تنفسی و ۹۴ هزار و ۹۳ مورد تروما به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کردند.

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس گفت: وقوع حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس در محور مواصلاتی سروستان-شیراز، 15 مصدوم برجای گذاشت.

به نقل از رکنا، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس بیان داشت: ساعت 5 صبح  امروز در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر یک واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور مواصلاتی سروستان-شیراز، بلافاصله گشت تصادفات به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک دستگاه اتوبوس حامل 25 مسافر به دلیل عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده واژگون شده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان با بیان اینکه در این حادثه متأسفانه 15 نفر از مسافران مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان اعزام شدند، تصریح کرد: حال عمومی مصدومان رضایت‌بخش اعلام شده است.

سرهنگ "دهقانی" از رانندگان خواست هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا دیگر شاهد اینگونه حوادث ناگوار نباشیم.

گیلان، سرهنگ امیر طالبی، با اعلام این خبر گفت: در ساعت ۲:۳۰ بامداد ۸ شهریور با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف شدید منجر به فوت 3 نفر در جاده تهران نرسیده به میدان گیل خبر داد. ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی بلافاصله برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد با حضور ماموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد که سواری پژو به علت سرعت غیر مجاز با عابر جوان برخورد و پس از آن به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با نیسان پارک شده برخورد می‌نماید.

تصادف

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان اظهار داشت: کارشناسان پلیس بی احتیاطی از جانب راننده پژو به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر متعارف تشخیص دادند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه سرعت غیر مجاز و غیر متعارف وسایل نقلیه از مهم‌ترین علل در سوانح رانندگی می‌باشد اظهار داشت: حین رانندگی تمام توجه خود را به رانندگی معطوف دارید و از سرعت و سبقت در معابر پرهیز نمایید تا بتوانید وسیله نقلیه خود را کنترل کرده تا شاهد بروز چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

منبع: فردا نیور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو