پیام عبری رهبر انقلاب برای رژیم اسرائیل | مجازات خواهید شد!

1

1403/1/15

13:33


پیام عبری رهبر انقلاب برای رژیم اسرائیل | مجازات خواهید شد!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

پیام عبری رهبر انقلاب خطاب به رژیم صیهونیستی روی دیوارنگاره میدان فلسطین تهران: «به دست دلاورمردان ما مجازات می‌شوید و شما را پشیمان خواهیم کرد.»/ افکار نیوز

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی به‌دست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تأکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمدهادی حاج‌رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند.

سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز.

شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیاء و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند.

سردار زاهدی از دهه شصت در میدان‌های خطر و مجاهدت، چشم‌انتظار شهادت بود. آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به‌ویژه هرکه آنان را می‌شناخت سنگین است. 

رژیم خبیث به‌دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی.

والسّلام علی عباد اللّه الصالحین

سیّدعلی خامنه‌ای

منبع: تسنیم

اسرائیل

هشدار ابراهیم متقی؛ نباید در دام سیاستهای اسرائیل بیفتیم

ابراهیم متقی، استاد دانشگاه تهران درباره ابعاد سیاسی عملیات اخیر اسرائیل به روزنامه «دنیای‌اقتصاد»گفت: «از روز عملیات 7 اکتبر می‌توانستیم نشانه‌‌‌هایی از راهبرد کنش خوشه‌‌‌ای اسرائیل در ارتباط با ایران، حزب‌‌‌الله و مردم غزه را مورد ملاحظه قرار دهیم. اسرائیل همچنین طی ماه‌‌‌های گذشته نشان داد که از راهبرد تصاعد بحران بهره می‌گیرد؛ هیچ‌گونه تمایلی به آتش‌‌‌بس یا حل مسالمت‌‌‌آمیز بحران پرتنش را نداشت.»

وی درباره نوع واکنش ایران تاکید کرد: «در فضای موجود، ایران ناچار خواهد بود تا از سازوکارهای کنش متقابل و اقدامات سخت در ارتباط با اسرائیل بهره گیرد. انتخاب سوژه‌‌‌ امنیتی برای انجام اقدامات انتقامی تا حد بسیار زیادی دشوار است. نکته دیگر آنکه کارگزاران کنش راهبردی اسرائیل در ارتباط با بمباران کنسولگری ایران از سازوکارهای اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و رسانه‌‌‌ای بهره گرفته‌‌‌اند. یعنی شکل جدیدی از عملیات ترکیبی و اقدامات مشترک از سوی اسرائیلی‌‌‌ها اعمال شد.»

متقی در ادامه گفت: «طبعا ایران نیز باید برای مقابله با اقدامات تهاجمی اسرائیل از سازوکارهایی استفاده کند که زمینه بازدارندگی به وجود آید. کنشی موفقیت‌‌‌آمیز است که مبتنی بر راهبرد امنیت ملی ایران باشد؛ راهبرد امنیت ملی ایران نیز مبتنی بر بازدارندگی است. بازدارندگی شکلی از سیاست قدرت محسوب می‌شود که انگیزه بازیگر رقیب برای انجام اقدامات پرتنش در آینده را کاهش می‌دهد.»

به گفته استاد دانشگاه تهران، بنابراین انتخاب سوژه عملیاتی و کارگزار چنین اقدامی باید بر اساس سیاستگذاری راهبردی انجام پذیرد؛ الگویی که می‌تواند هزینه و پیامدهای اقدام ایران را کاهش دهد و انگیزه اسرائیل برای انجام اقدامات مشابه را به حداقل برساند. بر اساس چنین رویکردی، سوژه عملیاتی باید خارج از حوزه‌‌‌های فلسطین اشغالی باشد. نکته دوم آنکه هرگونه کنش بر اساس نشانه‌‌‌هایی از عملیات ترکیبی و جنگ مرکب حاصل شود. سوم آنکه ایران در کنش عملیاتی خود در دام راهبرد امنیتی اسرائیل قرار نگیرد. اسرائیل تلاش دارد تا دامنه جنگ منطقه‌‌‌ای را گسترش دهد و همچنین شدت جنگ را به حداکثر برساند. اقدامات ایران در چنین شرایطی باید تاکتیکی، گزینشی، سهمگین و مبتنی بر بازدارندگی باشد./ اقتصاد نیوز

اسرائیل

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده سابق مجلس، در گفتگویی درباره اهداف اهداف اسراییل از افزایش تنش با ایران به مطرح کرد: موضوع را باید در قالب کلان دید. اوضاع امروز شبیه دو واقعه در گذشته است. اول واقعه پیشین که مربوط به قبل از جنگ ایران و عراق است و اوضاع کل منطقه شبیه آن دوره است. از لحاظ شکل حادثه نیز شبیه زمان حمله طالبان به کنسولگری ایران است. در نتیجه در شرایط کلان کلیت تحولات منطقه شبیه به دوران قبل از جنگ ایران و عراق است، خود حادثه‌ای که اتفاق افتاد هم حادثه‌ای شبیه به حمله طالبان به کنسولگری ایران است. یک سری تحلیل‌ها و مواضع دیده می‌شود که خلاف منافع ملی کشور است، از جمله کسانیکه خواهان حمله به نمایندگی‌های اسراییل در دیگر کشورها هستند. این‌ها درکی از منافع ملی کشور ندارند؛ مهم‌ترین بحث این است که ایران نباید در میدانی بازی کند که نتانیاهو برای او طراحی کرده است.

بنابر روایت انتخاب، او افزود: نتانیاهو می‌داند که اگر ایران وارد جنگ با اسراییل شود امکان همکاری آمریکا وجود دارد و تندروها به هدف خود می‌رسند. در سمت دیگر وقتی رسانه‌های خارجی را می‌بینید، اوضاع شبیه قبل از جنگ ایران و عراق است. با وجود اینکه صدام انقلاب ایران را به رسمیت شناخته بود اما همگان سعی کردند ایران و عراق را به جنگ تحریک کنند، با آن جنگ بخشی از دغدغه‌های خود را رفع می‌کردند.

وی در رابطه با شباهت شرایط کنونی به زمان آغاز جنگ بیان کرد: ایران در مهم‌ترین نقاط کشورهای غیردموکرات انقلاب کرده بود و صدور انقلاب جدی بود. صدام هم جاه طلبی‌هایی را در سر داشت، دو کشور نیز ظرفیت صادرات ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز را داشتند. در چنین شرایطی جنگ ایران و عراق باعث شد هنوز ایران و عراق در حال پرداخت هزینه‌های بحران باشند اما تمام کشورهای اطراف این دو کشور بزرگترین جهش‌های توسعه‌ای را پیدا کرده‌اند. فعلا چالش اسراییل با عمق استراتژیک ایران است. در سمت دیگر می‌بینیم که منافع ایران در حال سوختن است و رژیم صهیونیستی با افراطی‌ها همراه است که با دولت آمریکا هم دچار چالش شده‌اند. این جنگ آخر زمانی به یک انرژی در میان تندروها تبدیل شده است. در چنین شرایطی بازیگران دیگری مانند روسیه هستند که جنگ در مرزهای اسراییل بهشت آن‌ها به حساب می‌آید و متأسفانه کشوری که برای جنگ تحریک می‌شود ایران است./ خبر آنلاین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو