فوری | پیام تهدید آمیز اسرائیل به ایران | اسرائیل اعلام آمادگی برای جنگ کرد

فوری | پیام تهدید آمیز اسرائیل به ایران | اسرائیل اعلام آمادگی برای جنگ کرد


1

1403/1/18

09:11


فوری | پیام تهدید آمیز اسرائیل به ایران | اسرائیل اعلام آمادگی برای جنگ کرد

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه به حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پرداخته و نوشت که این حمله به شهادت چند نفر از جمله سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان بزرگ سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران منجر شد؛ اما در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پاسخ ما چه و چگونه باید باشد؟ در صورتی که به رفتار برخی از نیروهای اسرائیل در غزه خاتمه داده نشود، حملات مشابه تکرار خواهد شد. پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله اسرائیل: به دست دلاورمردان ما مجازات می‌شوید و شما را پشیمان خواهیم کرد. در ادامه بیشتر با اخبار مرتبط با حمله اسرائیل به کنسولگری ایران مواجه میشویم.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه پس از گفت‌وگو با رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به تهدید ایران ادعا کرد که این رژیم توانایی دفاع از خود را دارد.

نتانیاهو روز پنج‌شنبه مدعی شد: ایران سال‌هاست که یا به طور مستقیم یا به وسیله گروه‌های نیابتی علیه ما تلاش می‌کند؛  بنابراین اسرائیل به لحاظ دفاعی و هجومی نیز اقداماتی علیه ایران و گروه‌های نیابتی‌اش انجام می‌دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما توانایی دفاع از خودمان را داریم و مطابق با اصل «هرکسی که به ما آسیب‌ برساند، به او آسیب می‌رسانیم» عمل خواهیم کرد.

جو بایدن ساعاتی پیش در تماس با بنیامین نتانیاهو گفت: حمله به کارکنان سازمان‌های بشردوستانه غیرقابل قبول بوده و اسرائیل باید گام‌هایی در راستای حفاظت از غیرنظامیان بردارد.

وی همچنین تاکید کرد که سیاست آمریکا در قبال غزه براساس ارزیابی‌های این کشور از گام‌های رژیم صهیونیستی در راستای جلوگیری‌ از آسیب رساندن به غیرنظامیان تعیین خواهد شد.

بایدن در این تماس خواستار «آتش‌بس فوری» در غزه شده است.

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد این مکالمه که به مدت ۳۰ دقیقه به طول انجامید، بسیار «پرتنش و چالش‌برانگیز» بوده است./ مثلث نیوز

اسرائیل

اگر ایران مستقیما به اسرائیل موشک شلیک کند، تعجب نمی‌کنم

تهدید رهبر معظم انقلاب آیت الله علی خامنه‌ای علیه اسرائیل و تاکید ایشان مبنی بر اینکه اسرائیل «پشیمان خواهد شد»، وضعیت آماده‌باش حداکثری را در دستگاه‌های امنیتی از ترس انتقام‌جویی ایران، ایجاد کرده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: از ترس انتقام ایران، ۲۸ نمایندگی دیپلماتیک اسرائیل در سراسر جهان تعطیل شده است.

در همین حال، کانال ۱۲ به نقل از عاموس یادلین، رئیس پیشین بخش اطلاعات نظامی اسرائیل (امان)، گفت: «اگر ایران مستقیما به اسرائیل موشک شلیک کند، تعجب نمی‌کنم».

یادلین افزود: ممکن است حزب الله دستور آغاز جنگ را در آخرین جمعه ماه رمضان دریافت کرده باشد.»

روزنامه عبری معاریو نیز نوشت: نیروی هوایی اسرائیل به دلیل احتمال واکنش ایران در آینده نزدیک در حالت آماده باش قرار گرفته است.

کانال ۱۲ عبری افزود تهدید رهبر معظم انقلاب (آیت الله) علی خامنه‌ای علیه اسرائیل و تاکید ایشان مبنی بر اینکه اسرائیل «پشیمان خواهد شد»، وضعیت آماده‌باش حداکثری را در دستگاه‌های امنیتی از ترس انتقام‌جویی ایران، ایجاد کرده است.

تحلیلگر نظامی کانال ۱۳ عبری، آلون بن دیوید نیز گفت: «اسرائیل متوجه شده است که ایرانی‌ها این بار مصمم‌تر از دفعات قبل درصدد پاسخ دادن هستند».

منبع: صدا و سیما

اسرائیل

پیام اسرائیل به واشنگتن در صورت حمله ایران چه بود؟

مقامات اسرائیلی به آکسیوس گفته‌اند که اسرائیل به ایالات متحده اعلام کرده که اگر ایران به تلافی حمله مرگبار به کنسولگریش در سوریه در اوایل این هفته، حمله‌ای را از خاک خود علیه اسرائیل انجام دهد، با واکنش شدید اسرائیل مواجه خواهد شد و درگیری کنونی را به سطح دیگری خواهد برد.

خبرنگار آکسیوس، مقامات ایرانی علناً تهدید کرده‌اند که حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری دمشق را تلافی خواهند کرد. مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفته‌انند که دولت بایدن و کابینه اسرائیل بسیار نگران هستند که ایران برای یک حمله قریب الوقوع آماده می شود.

پیش از این متحدان ایران در لبنان، سوریه، عراق و غزه به اسرائیل حمله کرده‌اند، اما تاکنون حمله‌ای از خاک ایران صورت نگرفته است و حمله مستقیم ایران به اسرائیل بی‌سابقه خواهد بود و ممکن است به جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه منجر شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه در جلسه کابینه امنیتی اسرائیل گفت که ایران سال‌هاست که علیه اسرائیل «هم مستقیم و هم از طریق متحدانش عمل می‌کند و بنابراین اسرائیل علیه آن‌ها اقدام می‌کند. او در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌دانیم چگونه از خود دفاع کنیم و طبق اصل اساسی هر کسی که به ما آسیب بزند یا قصد آسیب رساندن به ما را داشته باشد، عمل خواهیم کرد و به او آسیب خواهیم رساند».

 بایدن و نتانیاهو در تماس روز پنجشنبه خود درباره تهدیدات عمومی ایران علیه اسرائیل گفتگو کردند. کاخ سفید گفت: پرزیدنت بایدن به صراحت گفت که ایالات متحده قویاً از اسرائیل در مواجهه با این تهدیدات حمایت می کند.

اسرائیل

به گفته منابع آگاه، ارتش اسرائیل به ویژه واحدهای دفاع هوایی و اطلاعاتی در حالت آماده باش هستند. ارتش اسرائیل تمام تعطیلات آخر هفته سربازان رزمی خود را لغو کرد.

 مقامات اسرائیلی ادعا می کنند اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می‌دهد ایران احتمالا با استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد، موشک‌های کروز یا هواپیماهای بدون سرنشین از خاک خود به اسرائیل حمله کند. به گفته یک مقام اسرائیلی، این موضوع به طور مفصل در جریان تماس تلفنی یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در روز چهارشنبه مورد بحث قرار گرفت. 

مقامات آمریکایی و اسرائیلی به آکسیوس گفتند که این دو درباره چگونگی هماهنگی بهتر و آماده شدن برای سناریوهای تشدید تنش در نتیجه اقدام تلافی جویانه ایران گفتگو کردند.کاخ سفید و پنتاگون از اظهار نظر خودداری کردند. ارتش اسرائیل و دفتر نخست وزیر اسرائیل نیز از اظهار نظر خودداری کردند.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که اسرائیل حمله خود به سوریه را با دولت بایدن هماهنگ نکرده و اسرائیل بدون ارائه جزئیات در مورد هدف، زمانی که جت های اسرائیلی قبلاً در هوا بودند، یک اطلاعیه کلی به ایالات متحده داده است. ایالات متحده از این حمله فاصله گرفته و به ایران گفت که «هیچ دخالتی» یا اطلاع قبلی در مورد آن ندارد./ اکو ایران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو