آموزش تصویری شستن سگ در حمام و آب کشیدن آن + نکات

آموزش تصویری شستن سگ در حمام و آب کشیدن آن + نکات


منبع: نم نمک

1

1403/1/16

07:27


در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با آموزش تصویری شستن سگ با شامپو بچه و روش آب کشیدن سگ و حمام کردن سگ خانگی و خشک کردن سگ خانگی با شما در نم نمک خواهیم بود.

آموزش تصویری شستن سگ در حمام و آب کشیدن آن + نکات

آموزش تصویری شستن سگ در حمام و آب کشیدن آن

فکر می کنید که سگ ها چند وقت یک بار نیاز به شستشو دارند ؟ پاسخ به این سوال بستگی به سن ، سایز ، میزان پشم ها و فعالیت های سگ دارد. سگ ها را باید بیرون از خانه حمام کرد و معمولا هر چند ماه یک بار این کار کفایت می کند. در این قسمت از نم نمک راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که از طریق آن ، سگ ها را بشویید.

آموزش تصویری شستن سگ در حمام و آب کشیدن آن + نکات

آموزش تصویری شستن سگ در حمام و آب کشیدن آن + نکات

بخش اول : سگ را برای شستشو آماده کنید.

1. یک مکان مناسب انتخاب کنید :

اگر سگ شما خیلی کوچک است ، می توانید آن را داخل یک وان کوچک حمام کنید. سگ های بزرگ تر را باید به وان های مخصوص سگ ببرید. اگر بیرون از منزل و در حیاط هوا سرد نیست ، این کار را در حیاط منزل انجام دهید. اگر سگ ترسیده ، اول کمی دست و پای او را خیس کنید تا به خیس شدن عادت کند و آب را یکهو روی آن نگیرید. مکان مورد علاقه اش را برای این کار انتخاب کنید تا حس ترس و اضطراب را به او منتقل نکنید.

2. سگ را برای شستشو آماده کنید :

اول از هر کاری موهای سگ را شانه کنید. این کار زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که سگ شما دارای موهای پرپشت ، ضخیم و یا بیش از حد زیاد باشد. شاید بهتر است که کمی او را اصلاح کنید. اگر ماده چسبناکی به موهای او چسبیده ، بهتر است که او را اذیت نکنید و در کوتاه کردن موهایش تردید نکنید.

روش های شستن انواع سگ

3. ناخن های سگ را کوتاه کنید :

قبل از حمام این کار را انجام دهید تا ناگهان هنگام شستشو ، روی دست شما چنگ نزند.

4. تمام لوازم مورد نیاز را در اختیار داشته باشید :

همه لوازم از جمله حوله ، شامپوی مخصوص ، اسباب بازی سگ ، اسفنج یا لیف باید در دسترس شما باشد زیرا اگر یکی از لوازم را فراموش کنید و به قصد آوردن آن حمام را ترک کنید ، ممکن است که سگ شما احساس ترس کند.

5. حتما گوش گیر مخصوص سگ را در حمام و هنگام شستشو استفاده کنید :

این کار از عفونت ها جلوگیری می کند و باعث می شود که کانال گوش او آسیب نبیند.

6. قلاده سگ را جدا کنید :

برای تمیز کردن گردن مجبورید که قلاده را از گردن او در بیاورید. اگر حتما باید قلاده گردنش باشد ، از قلاده نایلونی استفاده کنید. قلاده های چرم موقع خیس شدن ممکن است به سگ شما آسیب وارد کند.

طریقه شستن سگ خانگی

بخش دوم : آماده کردن سگ

1. دما را متعادل کنید :

سگ ها به آب داغ بیش از حد حساس هستند. حتما دمای آب را ولرم و یا کمی گرم کنید. آب بیش از حد سرد نیز باعث لرزیدن سگ می شود که برایش خطرناک است. پوست زانو بهترین مکان برای بررسی دمای آب است.

2. بدن سگ را با آب خیس کنید :

اصلا پیشنهاد نمی شود که شستشو را از صورت یا سر سگ آغاز کنید. این کار باعث می شود که شامپو داخل چشم ها فرو برود و او را شوکه کنید. این کار را از پشت گردن شروع کنید. اگر دوش شما جداشدنی است ، بهتر است که از آن استفاده کنید. مراقب باشید که فشار دوش بیش از حد زیاد نباشد. اگر از سطل استفاده می کنید ، مراقب باشید که در وهله اول آب روی سر او نریزد.

خیس کردن بدن سگ

3. شامپو بزنید :

کمی شامپو را با آب در یک فنجان مخلوط کنید و سپس آن را به پوست سگ بزنید. البته در صورتی که سگ شما پوست ضخیمی دارد. حتما مجبور نیستید که از لیف استفاده کنید. همین کار را با دستکشی که دست کرده اید ، انجام دهید. شامپو را به سر و صورت سگتان نزنید. اگر صورت او کثیف است ، از یک پارچه خیس استفاده کنید و روی صورتش بکشید. برای موها نیز مراقب باشید که در جهت رویش آنها شستشو را انجام دهید.

طرز تهیه یک شامپوی مناسب برای شستن سگ

مواد لازم

  • حدودا 1 لیتر آب
  • یک پیمانه شامپوی بچه یا مایع ظرف­شویی غیرسمی
  • یک پیمانه سرکه سفید یا سرکه سیب
  • 1/3 پیمانه گلیسیرین
  • 2 قاشق غذاخوری ژل آلوورا

تمام مواد را در یک بطری اسپری ترکیب کنید و کاملا تکان دهید تا مخلوط شوند. به سگ بزنید و از چشمانش دوری کنید. و بر موهای سگ ماساژ دهید. بعد با آب بشویید.

4. بدن سگ را بشویید :

شامپو را به کل بدن به جز سر او بزنید.

5. صورت سگ را تمیز کنید :

صورت سگ را با یک پارچه تمیز کنید. داخل گوش های او را مراقب باشید و دستمال را داخل آن ها نبرید. اگر سگ شما در روی پوستش دارای جوش یا قرمزی و التهاب است ، حتما در مورد چگونگی شستشوی آنها با پزشک متخصص صحبت کنید و اگر پزشک لازم دانست از شامپو یا پماد ضد عفونی کننده استفاده کنید. حتما لابلای موهای بدن او را با دقت تمیز کنید.

چگونه شستن سگ خانگی

6. سگ را تا جایی تمیز کنید که آبی که از روی بدن او عبور می کند ، تمیز روی زمین بریزد :

تمام شامپو و اثرات کف را از روی پوست او پاک کنید. این کار کمی زمان می برد. مراقب باشید که آب را یک باره روی سگ نپاشید و آن را ملایم و کم کم به او بزنید.

7. سگ را خشک کنید :

حوله ها با فیبر میکرو پروسه خشک کردن سگ را سرعت می بخشند. یک حوله را روی پشت او بیاندازید. حوله را روی بدن او نکشید ، زیرا باعث درد موهای بدنش می شود. سگ می تواند خودش هم خودش را با تکان دادن خشک کند. کافی است که کمی آب اضافی بدن او را بگیرید. بعضی از افراد از سشوار استفاده می کنند که باید مراقب تعادل دمای سشوار باشید و هرگز سشوار را به صورت سگ نزدیک نکنید.

8. موهای سگ را دوباره شانه کنید.

شانه کردن موهای سگ

9. از سگ تشکر کنید :

این کار برای این است که سگ شما خاطره خوبی از حمام داشته باشد و از آن نترسد. پس حتما این کار را انجام دهید.

بخش سوم : او را خوشتیپ کنید.

1. گوش های سگ خود را تمیز کنید : برای این کار از یک گوش پاک کن استفاده کنید. جرم های اضافی گوش را برای جلوگیری از عفونت خارج کنید. همچنین می توانید از شستشودهنده های مخصوص گوش استفاده کنید. می توانید پد نخی را آغشته به هیدروژن پراکسید کنید و اطراف گوش سگ را با آن پاکسازی کنید.

2. هرگز از اسپری کردن مستقیم هیچ نوع شوینده ای به داخل گوش سگ استفاده نکنید.

3. اگر سگ شما در داخل گوش دارای موهای بلند است ، حتما به دامپزشک مراجعه کنید و از او بخواهید که موهای او را بکند.

روش صحیح حمام کردن سگ خانگی

بخش چهارم : فهم عادات خوب حمام کردن

1. بیش از حد سگ خود را شستشو ندهید :

هیچ دلیلی غیر از بوی بد دادن سگ یا عفونت گرفتن او برای حمام کردنش وجود ندارد. پس در غیر این دو صورت او را نشویید. یک بار در ماه می تواند برای شستشوی سگ کفایت کند. اگر بیش از این او را حمام کنید ، باعث ایجاد حساسیت ها در او می شوید. شانه کردن موهای سر و بدن سگ را فراموش نکنید و به طور منظم انجام دهید.

2. بین او و حمام ارتباط برقرار کنید :

اگر سگ تازه ای خریده اید و یا خانه شما جدید است ، کاری کنید که سگ با محیط خانه مخصوصا حمام و یا شستشو در قسمت حیاط ارتباط برقرار کند. اگر از شستشو وحشت دارد ، او را در یک وان مخصوص سگ بنشانید و آب را باز نکنید. با او با صدای آرام صحبت کنید و به او اسباب بازی بدهید. به آرامی آب گرم را روی بدن او بریزید و اجازه دهید که با آب ارتباط برقرار کند.

3. یک شامپوی مناسب انتخاب کنید :

یک شامپوی معمولی و با مواد شیمیایی کم برای سگ ها مناسب است. به دنیال شامپویی باشید که دارای ph متعادل و تقریبا 7 باشد. از رنگ ها و مواد مصنوعی درون شامپوها استفاده نکنید. هرگز از شامپوی مخصوص انسان ها برای سگ استفاده نکنید. اگر ph شامگو مناسب نباشد ، انتقال عفونت ، ویروس و باکتری در سگ افزایش می یابد. مراقب باشید که هر نوع شامپویی چه گیاهی و چه شیمیایی درون دهان سگ نرود ، زیرا به شدت برای او سمی است. بهتر است که نوع و برند شامپو را از پزشک مخصوص سگ خود بپرسید.

4. اگر سگ شما هنگام شستشو با التهابات یا اعضای بدن خود درگیر بود ، به او بی اعتنا باشید :

این مورد را حتما به پزشک اطلاع دهید و در صورت ابتلا نبودن به عفونت یا بیماری خاص به سگ خود سخت نگیرید و در این مواقع او را به حال خود بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو