زیباترین مدل آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه و نکات مهم انتخاب آویز

منبع: تاپ ناز

2

1403/1/17

11:02


یکی از لوازم ضروری در اتاق کودک که بر قوه بینایی و خواب بهتر وی کمک می کند همان آویز اتاق خواب است. زیباترین مدل آویز اتاق خواب دخترانه و …

زیباترین مدل آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه و نکات مهم انتخاب آویز

یکی از لوازم ضروری در اتاق کودک که بر قوه بینایی و خواب بهتر وی کمک می کند همان آویز اتاق خواب است. زیباترین مدل آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه در اندازه های مختلف و به دو شکل ساده و موزیکال تولید شده و به بازار عرضه می گردند. این آویزها بیشتر از جنس پارچه، چوب یا پلاستیک هستند و در رنگبندی های متنوعی موجود می باشند تا متناسب با رنگ اتاق کودک خریداری شوند.

آویز اتاق خواب چیست؟

مناسب ترین و بهترین مکانی که دختر یا پسر برای ساعاتی در روز می تواند در آن به آرامش برسد همان اتاق خواب است. پس این مکان عالی باید دارای یکسری اکسسورهای مناسب جنس فرد باشد که آویز اتاق خواب یکی از آنها به شمار می رود. همچنین اتاق خواب محیطی مناسب برای استراحت بوده که ساکنین منزل را از هر گونه استرسی دور می نماید.

بنابراین باید زمان زیادی را به زیباسازی و تزیین آن با لوازم یا اکسسوری هایی از جمله آویز اختصاص داد. البته نورپردازی در نگاه اول برای اکثر افراد جامعه مسئله مهمی نبوده در حالی که این ایده می تواند کیفیت خواب را به طور شگفت انگیزی افزایش دهد. ناگفته نماند که یکی از المان های مهم در نورپردازی اتاق خواب همان آویزها هستند.

ویژگی های آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه

زیباترین مدل آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه با تم های مختلف

والدین در انتخاب یک آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه باید نهایت دقت و توجه را به خرج دهند تا محیطی ایمن و راحت را برای کودکان خود فراهم نمایند. پس جهت عملکرد موفقیت آمیز هنگام انتخاب و خرید آویز باید یکسری نکات توجه کرد. برای مثال سبک آویز بایستی هماهنگ با سایر لوازم داخل اتاق انتخاب شود که بسته به اتاق دختر یا پسر متفاوت می باشد. در حالت کلی آویز اتاق دخترانه یا پسرانه باید دارای ویژگی های زیر باشد.

ایمنی کافی

آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه با جنسیت دختر یا پسر باید اجزای کوچک و قابل تفکیک نداشته باشد تا ایمنی فرزند را تضمین نماید. همچنین والدین آویزهایی که با مواد خنثی و غیر مضر تولید شده اند را در اولویت قرار دهند.

موضوع یا شخصیت محبوب کودک

اگر فرزند دختر یا پسر به شخصیت یا موضوع خاصی علاقه دارد بهتر است آویز انتخابی از طراحی همان موضوع یا شخصیت بهره برده باشد. زیرا این امر احساس تعامل با محیط و شادابی را در کودک تقویت می نماید.

کنترل روشنایی

آویز اتاق خواب کودک دخترانه و پسرانه بهتر است دارای کنترل های روشنایی متعددی باشد. زیرا والدین از این طریق می توانند میزان روشنایی اتاق را تنظیم نمایند. همچنین قادر به انتخاب روشنایی مناسب زمان بازی کردن یا خوابیدن کودک هستند.

مطلب مشابه: مهم ترین اکسسوری های اتاق خواب کدامند؟

رنگ های آرامبخش

آویزهای مناسب اتاق خواب دختر با اتاق خواب پسر کاملا متفاوت بوده و بسته به سبک و رنگ سایر لوازم اتاق می توان رنگ آویز را انتخاب کرد. در حالت کلی اگر والدین به دنبال رنگ های آرام بخش برای اتاق خواب دختر یا پسر خود هستند باید رنگ های آرامبخش را در اولویت قرار دهند.

مناسب با اندازه اتاق خواب

آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه باید با ابعاد آن هماهنگی لازم را داشته باشد. برای مثال یک آویز در ابعاد بزرگ برای یک اتاق در متراژ پایین جلوه ناخوشایندی به محیط می بخشد و فرد در آن احساس راحتی و آرامش نمی کند.

آموزشی و ترفندی

اگر آویز خریداری شده دارای ترفندهای جالب و اجزای آموزشی باشد، علاوه بر زیبایی و جذابیت می تواند سطح علمی فرزند شما را بالا ببرد. برای مثال آویزهایی با اشکال هندسی نقشی تعلیمی و بسزایی در یادگیری کودکان دارند.

قابل تعویض

والدین سعی کنند آویزهایی را برای اتاق کودکان خود انتخاب کنند که قابل تعویض باشند. زیرا آویز با این ویژگی به آسانی سلیقه کودکان را پوشش داده و نیازی ه هزینه های اضافی برای خرید آویز جدید نیست.

هزینه و بودجه

والدین باید میزان بودجه مدنظر را اعلام نموده و آویزی را هماهنگ با آن خریداری نمایند. البته آویزهایی با طرح های متنوع و جذاب در بازار موجود می باشند که هر نوع بودجه ای را پوشش می دهند.

آویز اتاق خواب دخترانه

زیباترین مدل آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه و نکات مهم انتخاب آویز

اتاق خواب دخترانه بایستی فضایی رویایی، جذاب و شاد را به ارمغان آورد که جهت ایجاد چنین فضایی نیاز است از ایده های مختلف بهره برد. یکی از مهم ترین این ایده ها همان آویز اتاق خواب است که به محیط حس ظرافت و سبکی می بخشد و دختر می تواند از جلوه های منحصر به فرد و خاص آن بهره مند شود. البته آویزها با رنگ ها طرح های متنوعی به بازار عرضه می شوند. پس خریدار با کمی سلیقه و خلاقیت می تواند بهترین و زیباترین آویز را برای اتاق خواب دخترانه انتخاب و تهیه نماید.

آویز اتاق خواب دخترانه بیانگر شخصیت و سلیقه

اتاق خواب در واقع فضایی است که دختر خانواده می تواند در آن احساس آرامش و راحتی داشته باشد. همچنین از سلیقه و شخصیت وی خبر می دهد. پس یکی از عناصر کلیدی و تاثیر گذار در این فضا همان آویز اتاق خواب است. البته آویزهای اتاق دخترانه از تنوع بالایی برخوردار هستند و انواع آویزهای رنگارنگ و گلدار را در بر می گیرند. در حالت کلی انتخاب آویز کاملا به علایق و سلیقه دختر بستگی دارد. پس آویزهای ساده بهترین گزینه برای اتاق خواب هایی با دکوراسیون مینیمال می باشند. زیرا زیبایی محیط چندین برابر می کنند بدون اینکه اتاق را شلوغ و شلخته نشان دهند.

آویز اتاق خواب در واقع راهی برای نشان دادن سلیقه دختر شما می باشد. پس با انتخاب آویزهایی هماهنگ با سلیقه فرزندتان به وی کمک کرده تا فضایی منحصر به فرد و کاملا شخصی ایجاد کند. همچنین فضای اتاق را زنده و شاد نگه دارد. برای نمونه اگر دختر به شخصیت ها کارتونی خاصی علاقه مند است باید آویزهایی با همان شخصیت انیمیشن تهیه نمود. البته اگر فرزند شما علاقه زیادی به طبیعت دارد بهترین گزینه آویزهایی با نقش و نگار گل و پروانه است.

مطلب مشابه: رنگ های آرامش بخش دکوراسیون | ترکیب رنگ های آرامش بخش و نکات مهم

انواع آویز اتاق خواب دخترانه

زیباترین مدل آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه و نکات مهم انتخاب آویز

رنگ نقش ویژه ای در ایجاد فضایی شاد و دلنشین ایفا می کنند. پس استفاده از آویز اتاق خواب دخترانه در رنگ های متنوع می تواند بر شادابی و انرژی محیط بیفزاید. بنابراین آویزها مطابق رنگ های غالب در اتاق خواب دخترانه انتخاب می شوند و یا برای ایجاد کنتراست از رنگ های متضاد استفاده می کنند.

برای مثال در صورتی که دکوراسیون اتاق دخترانه دارای رنگ های ملایم و روشن است آویز آن باید رنگی پرانرژی و شاد همچون سبز، زرد، نارنجی و قرمز داشته باشد. عکس قضیه نیز صدق کرده و اگر دکوراسیون اتاق به رنگ های سنگین و تیره است بهترین گزینه برای آویزهای آن محیط رنگ های ملایم و روشن همچون آبی، صورتی یا سفید هستند. چون فضا را دلنشین و شاد نشان می دهند.

آویزهای گلدار

یکی از انواع آویز اتاق خواب دخترانه همان آویز گلدار است. گل ها مدام نماد لطافت و زیبایی هستند که والدین با استفاده از آنها و تزیین اتاق خواب فرزند خود می توانند فضایی دلنشین و رویایی ایجاد کنند. بنابراین آویزهای گلدار جزو بهترین راه ها جهت اضافه نمودن رنگ و زیبایی به محیط های دخترانه هستند.

والدین این آویزها را می توانند به شکل دست ساز تهیه نموده و یا از فروشگاه های لوازم دکوری خریداری نمایند. ناگفته نماند که برای ساخت آویزهای گلدار می توان از کاغذ و پارچه های مختلف استفاده کرد و با مقداری سلیقه و خلاقیت بهترین ها را ایجاد نمود.

آویزهای ماه و ستاره

زیباترین مدل آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه و نکات مهم انتخاب آویز

یکی دیگر از انواع آویز اتاق خواب دخترانه، ماه و ستاره است. ستاره ها و ماه ها در واقع نمادی از رمز و راز و زیبایی هستند. پس استفاده از این نوع آویز در اتاق خواب می تواند فضایی خیال انگیز و رویایی در محیط ایجاد کند.

انواع آویز اتاق خواب پسرانه

زیباترین مدل آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه و نکات مهم انتخاب آویز

تزیین و چیدمان اتاق خواب کودکان به ویژه پسر یکی از کارهای لذت بخش و هیجان انگیز برای والدین می باشد. همچنین وسایلی از جمله آویز اتاق خواب که برای پسران انتخاب می شوند باید نوعی سرگرمی و تفریح برای آنها باشند. البته آویز مناسب اتاق خواب می تواند جنبه دکوری داشته باشد و هم به عنوان یک لوستر و منبع روشنایی از آن استفاده شود. پس یکی از انواع آویزهای اتاق استراحت پسرانه می توان به آویز نمدی اشاره کرد.

آویز اتاق خواب نمدی

دست سازهای نمدی زیر مجموعه آسان ترین و جذاب ترین کارهایی هستند که با کمک دست و یا چرخ خیاطی تولید می گردند. پس اگر به بازار مراجعه کنید با طیف وسیعی از نمدهای رنگارنگ مواجه می شوید. بنابراین پارچه های نمدی جهت ساخت عروسک های تزئینی و کوچک برای آویز اتاق استراحت کودکان چه دختر و چه پسر بهترین گزینه هستند. البته یکی از محصولات نمدی محبوب همان حلقه در اتاق است.

درنتیجه این حلقه ها می توانند با اسم کودک یا شخصیت های کارتونی محبوب وی تزئین شوند. در نهایت از جذاب ترین ایده ها جهت تزئین اتاق استراحت پسرانه روی آویز می توان به استفاده از عروسک هایی برگرفته از تم ستاره، ماه، حیوانات جنگل با رنگی آبی روشن و تیره اشاره کرد.

آویز طرح ابر و قطره آب SH1

زیباترین مدل آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه و نکات مهم انتخاب آویز

این نوع آویز اتاق خواب پسرانه کاری خلاقانه و مناسب هر رده سنی از گروه محبوب پینو می باشد. آویز طرح ابر و قطره از جنس MDF در ابعاد 30*50 به بازار عرضه می شود. همچنین والدین می توانند آن روی سطوح مختلف یا روی دیوار آویزان نمایند. ناگفته نماند که این نوع آویز بسیار سبک بوده و وزنی معادل 100 gr دارد.

آویز مدل ماه و اسب تک شاخ

زیباترین مدل آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه و نکات مهم انتخاب آویز

این محصول از آویز اتاق خواب پسرانه بهترین گزینه برای تزئین محل استراحت فرزند شما می باشد. همچنین از الیاف درجه یک و نمد بسیار ظریف برای ساخت آن استفاده شده و به همین منظور قابل شست و شو نیست. البته اگر آویز کثیف شود با استفاده از مقداری مایع و دستمال مرطوب می توان آن را تمیز کرد. این آویز از جنس نمد، وزنی حدود 95 gr داشته و در ابعاد 40*20*40 cm به بازار عرضه می شود. ناگفته نماند که آویز مدل ماه و اسب تک شاخ گزینه مناسبی برای اتاق دختر نیز می باشد.

آویز اتاق خواب طرح خرس نانان مدل Welcome

زیباترین مدل آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه و نکات مهم انتخاب آویز

آویز حلقه Welcome یا همان خوش آمدگویی که روی در اتاق، روی کمد یا کنار تخت کودک آویزان می شود دارای یک عروسک خرسی زیبا مدل نانان است. البته جنس این عروسک، پارچه مخمل باکیفیت بوده که همراه با آن نیز 9 عدد آویز مخملی خوش رنگ به طرح قلب از آن آویزان می شود.

همچنین حلقه آویز تنها مختص اتاق پسر نبوده و بسته به جنسیت کودک، رنگ آویزها و عروسک ها نیز تغییر می کنند. این حلقه جذاب و زیبا با کمک بندی که در پشت قرار دارد بر روی دیوار یا درب متصل می شود. ناگفته نماند که این محصول نمدی از وزن 250 gr برخوردار بوده و در ابعاد 62*26*10 cm به بازار عرضه می شود.

آویز عروسکی Sevi مدل پینوکیو

آویز اتاق خواب پسرانه Sevi مدل پینوکیو از یک عروسک چوبی منحصر به فرد و با ترکیب رنگ های زیبا و جذاب ساخته شده است. همچنین از طریق بند پایین آویز می توان پاها و دست های عروسک را به حرکت درآورد. البته این حرکت از طریق کشیدن بند و حرکت پا و دست به سمت پایین و بالا می باشد.

رنگ های مصرفی برای ساخت این عروسک سرگرم کننده و ساده بر پایه رنگ های مقاوم در مقابل بزاق دهان و کاملا گیاهی هستند. ناگفته نماند که این محصول 140 گرمی از جنس چوب ساخته شده و در ابعاد 13*6*14 cm به بازار عرضه می گردد.

آویز عروسکی Sevi مدل اسکی باز

آویز اتاق خواب پسرانه Sevi مدل اسکی باز از یک عروسک چوبی زیبا با رنگ های روشن ساخته می شود. همچنین با کمک بند پایین آویز می توان پاها و دست ها را به حرکت درآورد. البته این حرکت همانند آویز مدل پینوکیو نیز با کشیدن بند و حرکت پا و دست به سمت پایین و بالا می باشد.

رنگ های مصرفی برای این محصول نیز مقاوم در مقابل بزاق دهان و کاملا گیاهی بوده تا رضایت والدین را کسب نماید. ناگفته نماند که آویز عروسکی مدل اسکی باز با 141 gr از جنس چوب ساخته شده و با ابعاد 13*6*14 به بازار عرضه می گردد.

آویزهای مناسب اتاق خواب دختران و پسران نوجوان

آویز اتاق خواب پسران یا دختران نوجوان می تواند از جنس شیشه، کاغذ، چوب، فلز، کامول و پارچه باشد که علاوه بر نقش دکوری می توان از آنها استفاده های متعددی کرد. البته خیلی از نوجوانان برای دیوار خالی اتاق خود تصمیمات پیچیده تری همچون نصب کاغذدیواری می گیرند. اما این روش هزینه بر بوده و ایده های خلاقانه تری دسترس می باشند که انواع آویزها را در بر می گیرند.

برای مثال آویز دیواری با کاموا علاوه بر ایران در دیگر کشورهای خارجی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. بنابراین دختران یا پسران نوجوان بسته به سلیقه شخصی، هارمونی و رنگ دکوراسیون اتاق خود می توانند یکی از آویزهای کامویی با رنگ مناسب را خریداری نمایند.

یکی دیگر از آویز اتاق خواب مناسب نوجوان همان مدل های مختلف تراریوم است. در واقع استفاده از تراریوم به منظور آویز تزئینی یک ایده بسیار جالب و کارآمد به شمار می رود. البته ساخت این محصول چندان مشکل نبوده و به وسایلی همچون مقداری چسب، ظروف دایره ای شکل، زنجیر مسی یا برنجی، خرده سنگ های مرمر سفید، تنگ پلاستیکی و … نیاز است.

راهنمای آویز اتاق خواب پسرانه و دخترانه

یکی از محبوب ترین آویز اتاق خواب پسرانه یا دخترانه همان آویز تخت کودک است. زیرا والدین در طول شبانه روز قصد دارند شرایطی ایجاد کنند که کودکان آنها از خواب مفید بهره برند. چون اگر پسران و دختران در سنین پایین خواب با کیفیت و خوبی داشته باشند، رشد مناسب و به موقعی را تجربه می کنند.

پس اکثر والدین یکی از شرایط اصلی برای ایجاد یک خواب خوب را استفاده از آویز می دانند. البته دلیل چنین نظری این است که آویز نقش مهمی در سرگرم کردن کودکان داشته و آنها برای ساعت ها از این محصولات لذت می برند.

یکی از نکات مهم در خرید آویز اتاق خواب پسرانه یا دخترانه این است که والدین محصولی را خریداری نمایند مناسب نیاز و سن کودک باشند. زیرا اگر محصول خریداری شده از امنیت و یا کیفیت لازم برخوردار نباشد احتمال آسیب دیدگی کودک زیاد است.

همچنین هنگام خرید آویز پسرانه یا دخترانه باید از فروشنده سوال کرد که آیا محصول مورد نظر قابل اتصال به کدام قسمت از فضا می شود. زیرا برخی آویزها روی سقف قابل نصب بوده و برخی دیگر روی گهواره یا دیوار قرار می گیرند.

عوامل موثر بر قیمت آویز اتاق خواب دخترانه و پسرانه

عوامل متعددی در قیمت نهایی آویز اتاق خواب دخترانه یا پسرانه دخیل هستند. برای مثال ابعاد، مدل و جنس کالا می توانند قیمت نهایی محصول را تعیین نمایند. همانگونه که قبلا اشاره شد آویز اتاق استراحت در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردد که فرد بسته به نیاز، سلیقه و جنسیت فرزند خود یکی از آنها را خریداری می نماید. همچنین از عروسک های گوناگون و با اشکال مختلفی در دسترس بوده که زمان خرید بایستی به آنها توجه شود.

جمع بندی

اکسسوری های مورد استفاده در اتاق خواب دختر یا پسر باید به گونه ای باشند که به کودک احساس آرامش را القا نمایند. پس استفاده از آویز اتاق خواب یکی از این اکسسوری ها بوده که به ایجاد فضایی آرام بخش و دلنشین کمک شایانی می کند. همچنین آویزها بسته به سلیقه دختران یا پسران می توانند در رنگ ها و طرح های مختلفی به بازار عرضه شوند تا هر سلیقه ای را پوشش دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو