راهنمای انتخاب و خرید لباس خواب بچه گانه(پسرانه و دخترانه)

منبع: نم نمک

3

1402/9/19

11:48


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، نکات مهم برای انتخاب لباس خواب کودک و لباس خواب کودک و نحوه انتخاب و خرید بهترین لباس خواب کودک و خرید لباس خواب بچه گانه دختر و لباس خواب بچه گانه دیجی کالا و لباس خواب بچه گانه پسرانه و خرید اینترنتی لباس خواب کودک و لباس خواب بچه گانه شیک و لباس خواب بچه گانه فانتزی و لباس خواب کودک پسرانه دیجی کالا و لباس خواب بچه گانه کلاه دار در نم نمک.

راهنمای انتخاب و خرید لباس خواب بچه گانه(پسرانه و دخترانه)

راهنمای انتخاب و خرید لباس خواب کودک(پسرانه و دخترانه)

بچه ها پوست نازک و لطیفی دارند و انتخاب لباس خواب مناسب برای آنها ، شرایطی دارد که اگر هنگام خرید آنها را رعایت نکنیم ، ممکن است لذت خواب خوش شبانه را از دلبندانمان بگیریم.

راهنمای انتخاب و خرید لباس خواب بچه گانه(پسرانه و دخترانه)

راهنمای انتخاب و خرید لباس خواب بچه گانه(پسرانه و دخترانه)

به همین دلیل 10 توصیه کاربردی برای انتخاب بهترین نوع لباس خواب کودک برایتان داریم.

1) یکی از مهم ترین نکته هایی که باید پیش از پوشاندن لباس خواب به بچه ها در نظر بگیرید ، درجه حرارت هوای اتاق خواب آنهاست. اگر اتاق خواب فرزند شما در فصل پاییز و زمستان به اندازه کافی گرم و در فصل بهار و تابستان به اندازه کافی خنک است ، می توانید لباس خواب های نازک و سبک برای او تهیه کنید.

در غیر این صورت ، بهتر است برای پیشگیری از سرما خوردن یا گرمازدگی ، لباس هایش را طبق دمای اتاق خوابش ، کمی سنگین تر یا سبک تر کنید.

2) هنگام خرید لباس خواب برای فرزندتان ، حواستان به گرمایی یا سرمایی بودن او باشد. اگر فرزندتان گرمایی است لباس های سبک تر و خنک تر و اگر سرمایی است ، لباس خواب با پارچه ضخیم تر و گرم تر برایش انتخاب کنید تا خواب راحت تری داشته باشد.

3) بچه های زیر 4 یا 5 سال ، به پوشیدن شلوار پیش از خواب ، نیازی ندارند. پیراهن های سبک و گشاد نخی برای دختربچه ها و رکابی و شورت های گشاد و نخی برای پسر بچه ها ، بهتر از بلوز و شلوار است.

جریان هوا به راحتی در لباس خواب های نخی رد و بدل می شود و لباس هایی با این جنس ، می توانند عرق و رطوبت بدن بچه ها را هم در طول شب به خود جذب و خواب راحتی برای آنها فراهم کنند.

4) حواستان به کش شلوار ، شلوارک ، دامن یا شورت خواب بچه ها باشد. لباس هایی که کش محکم و تنگی دارند ، بدن بچه ها را در طول شب اذیت و بدخوابشان می کند.

5) بهتر است یقه لباس خواب بچه ها ، گرد یا هفت باز باشد تا وقتی در طول شب غلت می زنند ، یقه تنگ لباس ، اذیتشان نکند. لباس هایی با یقه های رسمی و انگلیسی ، برای لباس خواب بچه ها مناسب نیستند. یقه های سنگین این لباس ها باعث آزار بچه ها در طول شب می شوند.

6) لباس خواب بچه ها باید یک سایز بزرگ تر از لباس های دیگرشان باشد تا در آن احساس راحتی کنند و از تنگی و چسبیدن آن به بدنشان عذاب نکشند.

7) بد نیست در شب های سرد زمستان ، از شلوارهای بلند یا جوراب های بدون کش برای پوشش پاهای بچه ها در طول شب استفاده کنید. سرد شدن پاها ، یکی از دلایل بیدار شدن مکرر بچه ها از خواب در شب های سرد زمستان است.

8) بهتر است حتی در شب های سرد سال هم لباس خواب های گرم و پشمی و سنگین به بچه ها نپوشانید. لباس های گرم و پشمی ، بدن بچه ها را می خورند و آنها را آزار می دهند. به جای این کار می توانید از رواندازهای گرم تر استفاده کنید.

9) لباس خواب بچه ها باید همیشه تمیز و ایمن باشد. ایمن بدان معنا که به بچه های زیر 3 سال لباس هایی که دکمه یا زیپ دارند ، نپوشانید.

10) لباس های ساده و جلوبسته ، بهترین لباس خواب برای بچه ها هستند.


لباس خواب کودک در زمستان چگونه باشد؟


راحتی کودک ، گرمای بیش از حد نیست

ما در زمستان برای محافظت از سرما ، لباس های بیشتری به تن می کنیم. تعدادی از ما این کار را حتی با کودکان خود نیز می کنیم زیرا نمی خواهیم در طول شب ، سردشان شود.

اما باید بدانید که گرمای زیاد در طول شب موجب بدخوابی کودک می شود. حتما برای شما هم پیش آمده که شب ها به دلیل گرمای زیاد ، در حالی حه عرق کرده اید ، از خواب بیدار می شوید یا زمانی که اتاق سرد است ، لباس زیادی به تن می کنید و به زیر پتو می روید.

درست است که در آن زمان اتاق سرد است اما هنگامی که با لباس زیاد به زیر پتو می روید ، نیمه های شب گرمتان می شود. این مورد برای کودکتان هم صدق می کند. بنابراین بهتر است همیشه قبل از خواب مقداری درجه شوفاژ یا بخاری خود را کاهش دهید.

لباس خواب کودک برای شب های زمستان

برای نوزادانی که قنداق می شوند ، من لباس های سبک را پیشنهاد می کنم. اگر می خواهید لباس آستین بلند به تن اش کنید ، از سبک بودن آن مطمئن شوید. کودک نباید در طول خواب گرمش شود.

اگر قنداق او از پارچه ای با جنس سنگین تهیه شده ، بهتر است از پوشاندن لباسی دیگر خودداری و تنها جوراب به پایش کنید. قنداق را طوری ببندید که نه خیلی تنگ باشد و نه خیلی گشاد. تنها فضایی به او دهید تا بتواند پاهایش را به آسانی تکان دهد.

حتی برای کودکانی که از قنداق استفاده نمی کنند نیز همین توصیه ها را به کار گیرید.

چگونه مطمئن شوم که کودک گرمش نیست؟

دمای ایده آل برای اتاق خواب کودک ، 68 درجه فارنهایت(20 درجه سانتی گراد) است. قبل از خواب کودک ، قبل از این که یک پتوی دیگری روی او بیاندازید ، دمای بدن او را چک کنید. دستتان را بر پشت یا پشت گردن کودک قرار دهید

اگر دیدید که عرق کرد ، زمان آن است که یک لایه از لباس های او را کم کنید تا در طول شب ، گرمش نشود. اما اگر دمای بدن او پایین و پوستش سرد است ، یک لباس سبک دیگر به تنش کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو