روش های ساده و موثر برای پاک کردن لاک ناخن بدون استون

روش های ساده و موثر برای پاک کردن لاک ناخن بدون استون


منبع: ساعد نیوز

2

1403/1/18

12:26


اگر به هر دلیلی یا در دسترس نبودن استون نمی خواهید از آن استفاده کنید، با این بخش از دنیای مد ساعد نیوز همراه شوید تا روش های خانگی پاک کردن لاک بدون استون را بیاموزید.

لاک زدن برای همه خانم ها در هر سنی که باشند جزو یکی از کارهای لذت بخش است. لاک زدن سبب زیبایی دستان و ناخن ها می شود بنابراین خانم ها سعی می کنند در هر مراسمی از لاک استفاده کرده و رنگ لاک خود را با لباسشان هماهنگ می کنند.

اما برخی از خانم ها برای پاک کردن لاک های خود مشکل دارند و از استون استفاده نمی کنند زیرا استون ماده مضری است که باعث حساسیت های پوستی و شکنندگی ناخن ها می شود.

استون یکی از حلال های رنگ است و مدت هاست که از آن برای پاک کردن لاک ناخن استفاده می شود.

اما این ماده برای سلامتی بسیار مضر است. از این رو بهتر است روش های دیگری را برای پاک کردن لاک ناخن های خود انتخاب کنید. روش های مختلف زیادی برای پاک کردن لاک از روی ناخن وجود دارد، مانند استفاده از خمیر دندان، لیمو و سرکه، الکل و … که می توانند جایگزین استون شوند.

ما در این مقاله به بیان مضرات استون برای سلامتی می‌پردازیم و چند روش ساده و موثر برای پاک کردن لاک ناخن را معرفی می‌کنیم.

پاک کردن لاک ناخن بدون استون


روش های خانگی متعددی وجود دارد که می توان برای پاک کردن لاک ناخن مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال:

پاک کردن لاک با خمیردندان


تمام چیزی که نیاز دارید مقدار ی خمیر دندان است. بهتر است خمیر دندان های سفید را که حاوی اتیل استات هستند، انتخاب نمایید. برای پاک کردن لاک موارد زیر را انجام دهید:

  • روی ناخن خود مقداری خمیر دندان بمالید.

  • با یک تکه پنبه یا مسواک قدیمی خمیر دندان را روی ناخن بمالید.

  • این کار را تا زمانی که لاک کاملاً پاک شود، ادامه دهید.

پس از پاک کردن لاک ها دست ها را به خوبی با آب بشویید و روی ناخن ها و دست ها کرم نرم کننده بزنید.

خمیر دندان

اسپری بدن برای پاک کردن لاک


اگر لاک پاکن در اختیار ندارید به شما پیشنهاد می کنیم از اسپری بدن استفاده کنید، فقط اسپری را با فاصله بگیرید و روی ناخن اسپری کنید و با تکه ای پنبه لاک ها را پاک کنید این کار را روی همه ی ناخن ها انجام دهید تا به راحتی لاک ناخن پاک شود.

اسپری

آب گرم و پارچه خشک


از روش های خانگی برای پاک کردن لاک ناخن بدون استفاده از استون، استفاده از آب گرم و پارچه خشک است. در این روش باید صبور باشید. در ابتدا باید کاسه ای را از آب گرم پر کنید. سپس ناخن ها را برای مدت 25 الی 30 دقیقه درون کاسه قرار دهید.

بعد از این که لاک ها نرم شدند می توانید از یک پارچه خشک برای جدا کردن لاک از سطح ناخن استفاده کنید. بعد از پاک کردن لاک باید از مرطوب کننده برای مرطوب کردن ناخن های خود استفاده کنید.

الکل و مشتقات الکلی


الکل و مشتقات الکلی ماده موثر دیگری است که برای پاک کردن لاک ناخن بکار می‌رود. بعد از پاک کردن لاک با استفاده از الکل باید دست های خود را با آب و صابون بشویید و سپس از روغن های گیاهی، مانند روغن نارگیل، برای مرطوب کردن ناخن های خود استفاده کنید.

الکل

عطر روشی برای پاک کردن لاک


افرادی که عطراستفاده می کنند انواع گوناگون آن را در منزل دارند، دقت کنید که عطرها علاوه بر خوشبوکردن محیط می توانند به عنوان لاک پاکن هم مورد استفاده قرار گیرند به همین منظور پنبه را درون عطرخیس کنید و به آرامی روی لاک های ناخن به کشید.

عطر

ترکیب لیمو و سرکه محلول طبیعی برای پاک کردن لاک


ترکیب لیمو و سرکه را جایگزین استون کنید تا روشی سالم باشد و آسیبی به دست نرساند، برای این منظور:

1 قاشق آبلیمو و 1 قاشق سرکه را با هم ترکیب و همه انگشتان را 5 تا 10 دقیقه در آب گرم قرار دهید و بعد پنبه را آغشته به این ترکیب کنید و به آرامی روی ناخن 10 تا20ثانیه بکشید تا پاک شود.

لیمو

پاک کردن لاک با لاکی دیگر


جالب است بدانید خود لاک می تواند لاک ناخن را در خود حل کند. برای پاک کردن لاک ناخن از لاک هایی که زود خشک نمی شوند، استفاده کنید تا لاک قدیمی به حالت مایع باز گردد و پاک شود. تاپ کوت های معمولی نیز گزینه خوبی هستند. زمانی که از لاک بعنوان پاک کننده لاک قدیمی استفاده می کنید، لازم نیست که همه ناخن هایتان را لاک بزنید.

بلافاصله بعد از اضافه کردن لاک جدید، لاک ناخن قدیمی را با حوله کاغذی پاک کنید. در این روش، از توپ پنبه ای استفاده نکنید زیرا تار های پنبه به لاک مرطوب می چسبند در نتیجه لاک را به خوبی نمی تواند پاک کند. ممکن است قبل از اینکه لاک بطور کامل پاک شود، مجبور شوید این کار را 2 یا 3 بار انجام دهید.

زدن لاک

الکل و شکر سفید


ترکیب شکر سفید و الکل از دیگر روش های خانگی برای پاک کردن لاک از روی ناخن است. برای تهیه این نوع ترکیب تنها به مقداری شکر سفید و الکل احتیاج دارید. قبل از استفاده از این ترکیب باید ناخن ها را به مدت 15 الی 20 دقیقه درون آب گرم قرار دهید.

سپس پنبه را به ترکیب آغشته کرده و آن را روی ناخن ها بمالید. این کار را مجدد تکرار کنید تا تمام لاک ها از سطح ناخن پاک شوند

پاک کردن لاک

نکته کلید


  • لاک شما هر چه تیره تر باشد دیرتر پاک خواهد شد.

  • پس از استفاده از لاک پاک کن ها حتما دستان خود را بشویید و سپس برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی ناخن های خود از مرطوب کننده یا روغن زیتون یا نارگیل استفاده نمایید.

  • واضح است که پاک کننده های بالا مانند استون عمل نخواهند کرد. اما می توانید با صبر و حوصله آنها را امتحان کنید.

  • هنگامی که ناخن های خود را در آب داغ قرار می دهید، مواظب باشید انگشتانتان نسوزد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو