فستیوال های برتر دنیا؛ 20 جشنواره معروف جهانی

فستیوال های برتر دنیا؛ 20 جشنواره معروف جهانی


منبع: تاپ ناز

1

1403/1/18

13:14


به طور غریزی انسان ها به جشن و تفریحات همگانی همیشه تمایل داشته اند. از زمان های بسیار قدیم تا کنون همواره فستیوال ها و جشن های بسیاری وجود داشته …

فستیوال های برتر دنیا؛ 20 جشنواره معروف جهانی

به طور غریزی انسان ها به جشن و تفریحات همگانی همیشه تمایل داشته اند. از زمان های بسیار قدیم تا کنون همواره فستیوال ها و جشن های بسیاری وجود داشته است. هر کدام از این جشن ها تداعی گر فرهنگ یک کشور یا یک منطقه هستند. هیچ گونه مرز محدودیتی برای فستیوال ها نمی توان قائل شد. فستیوال های بسیار گوناگونی در نقاط مختلف جهان برگزار می شوند که بعضی از آن ها بسیار جذاب و بعضی دیگر می توانند خطرناک باشند.

معروف ترین فستیوال های دنیا

معروف ترین فستیوال های دنیا

به طور کلی هر فستیوالی که در هر کجای دنیا برگزار می شود دنبال کننده یک دغدغه و هدف خاص می باشد. حضور در یک فستیوال جهانی می تواند یک تجربه جالب و فراموش نشدنی باشد. معمولا ایرانیان نیز مانند سایر افراد دنیا برای دیدن معروف ترین فستیوال های جهانی به کشور های مختلف سفر می کنند. در ادامه این مقاله به چند فستیوال جهانی و معروف اشاره شده است. معمولا این موارد در بین ایرانیان بسیار پر طرفدار هستند.

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند

یکی از فستیوال های برتر دنیا فستیوال تومارولند می باشد. تومارولند از جذاب ترین و پر طرفدار ترین فستیوال های موسیقی دنیا است. این جشن هر ساله به مدت ۱۴ روز در کشور بلژیک برگزار می شود. به طور کلی در هر روز آن حدود نیم میلیون تماشاچی حضور دارند. بلیط این فستیوال به سختی تهیه می شود زیرا بعد از به فروش گذاشتن در عرض چند دقیقه تمامی بلیط ها فروخته می شوند.

افرادی که در این جشن شرکت می کنند اجرای زنده بهترین هنرمندان موسیقی را در سبک ای دی ام خواهند دید. این سبک بسیار جذاب است و فضای فستیوال باعث لذت بردن تمامی افراد می شود. حتی افرادی که طرفدار سبک edm نیستند با شرکت در این مراسم به وجد می آیند و بیش از آنچه که فکر می کردند لذت می برند.

جشن کریسمس

جشن کریسمس

از جذاب ترین فستیوال هایی که ایرانیان بسیار به آن علاقمند هستند جشن کریسمس می باشد. معمولاً بیشتر ایرانیان دوست دارند زمان برگزاری جشن کریسمس در اروپا حضور داشته باشند. این جشن با آغاز سال نو میلادی در بیشتر کشور های اروپایی که مردمان آن دارای دین مسیحی هستند برگزار می شود. در هر کشور برنامه ها و جشن هایی که به مناسبت کریسمس برگزار می شود با کشور دیگر متفاوت است.

بنابراین هر کشوری جشن جذاب و دیدنی خود را دارد. افراد زیادی عقیده دارند که بهترین زمان برای سفر به کشور های اروپایی تعطیلات کریسمس می باشد. در این تعطیلات مردم به شادی و جشن می پردازند و تمام شهر ها را با چراغ های رنگارنگ تزیین می کنند. در این کشور ها هر شب برنامه های مختلفی تا دیر وقت در خیابان ها اجرا می شود و افراد در این جشن و برنامه ها شرکت می کنند.

کارناوال ریو دو ژانیرو

کارناوال ریو دو ژانیرو

یکی دیگر از جذاب ترین فستیوال های جهانی کارناوال ریودوژانیرو است. این کارناوال را بزرگ ترین کارناوال جهانی می نامند. هر سال دود ۲ میلیون نفر از سراسر جهان در این جشن شرکت می کنند. این جشن پنج روز طول می کشد و مردم در طول این ۵ روز با لباس هایی خاص و رنگی در خیابان حاضر می شوند. در طول این ۵ روز در خیابان های ریودوژانیرو مردم به رقص و پایکوبی می پردازند. این کارناوال رنگارنگ و جذاب نماد فرهنگ و زندگی مردم برزیل می باشد.

این جشن سرشار از المان های تاریخی و محلی برزیل است و فرهنگ های گوناگون این کشور را به نمایش می گذارد. لباس های رنگارنگ و شادی که در این جشن پوشیده می شود نشان از مذهب، تاریخ، اعتقادات و سنت های آن کشور دارند. معمولاً از این جشن به عنوان یک رویداد بین المللی ام برده می شود. با شرکت افراد بسیاری در سراسر جهان پل فرهنگی بین ملت ها ایجاد می شود. این مورد یکی از جذاب ترین موارد در مورد کارناوال ریودوژانیرو است.

فستیوال فانوس

فستیوال فانوس

فستیوال فانوس در کشورهای چین، تایلند و تایوان برگزار می شود. این جشن زیبا و باشکوه در پانزدهمین روز اولین ماه قمری برگزار می شود. مردم در این جشن فانوس هایی را روشن کرده و به آسمان می فرستند. زیاد بودن تعداد فانوس ها و تاریکی شب از جمله مواردی است که این جشن را بسیار باشکوه و لذت بخش می کند.

افراد بسیاری از سراسر دنیا در این زمان به خصوص به این کشورها سفر کرده و در این جشن شرکت می کنند. این جشن جذاب توریست های بسیاری را در سراسر جهان به خود جذب می کند. مقصد بیشتر توریست ها برای شرکت در فستیوال فانوس، تایلند می باشد. زیرا این جشن در کشور تایلند به زیبایی بیشتری برگزار می شود.

فستیوال ‏taste of cicago

فستیوال ‏taste of cicago

 فستیوال های نام برده شده در موارد قبلی در مورد لباس ها، رقص و موسیقی بود. اما فستیوال تیست اف شیکاگو یک فستیوال بسیار جذاب در مورد غذا می باشد. طعم شیکاگو اولین بار در سال ۱۹۸۰ برگزار شد و بعد از آن هر ساله مردم به برگزاری این فستیوال پرداختند. این جشن معروف ترین و بزرگترین جشنواره غذا در سراسر دنیا است. در این جشن هر سال حدود ۲۰۰ مدل منو آماده می شود.

شرکت کنندگان این در جشن سالانه به حدود ۳ میلیون نفر می رسند. طعم شیکاگو می تواند یکی از خوشمزه ترین و جذاب ترین تجربه های هر فرد باشد. این جشن در جولای برگزار می شود. افراد برای حضور در این فستیوال خوشمزه باید برنامه سفر خود را به گونه ای بچینند که ماه جولای در شیکاگو باشند.

این فستیوال در گرانت پارک این شهر برگزار می شود و افراد زیادی در آنجا حاضر می شوند و از غذاهای خوشمزه تهیه شده می خورند. موسیقی، رقص و نمایش های جذاب نیز از دیگر موارد جذاب ین فستیوال می باشد.

فستیوال بالون

فستیوال بالون

جشن بالن ها از فستیوال های بسیار جذاب است که به هیچ شهر یا کشور خاصی محدود نیست. این جشن در کشور های بسیاری برگزار می شود و مردم از آن استقبال می کنند. جذاب ترین فستیوال بالون در ماه اکتبر در شهر البوکرکی آمریکا برگزار می شود. این جشن حدود ۹ روز طول می کشد که در آن ۵۰۰ بالن بسیار زیبا و خوش رنگ به آسمان فرستاده می شود.

اولین بار این جشنواره در سال ۱۹۷۲ به مناسبت افتتاح رادیو محلی آلبوکرکی برگزار شد. دیدن بالن های رنگارنگ و زیبایی که در آسمان قرار دارند چشم انداز بسیار زیبا و دلنشینی در هنگام این جشنواره ایجاد می کند. مردم در طول این جشن نیز به رقص و پایکوبی و گوش دادن موسیقی های جذاب می پردازند.

فستیوال روز مرگ

فستیوال روز مرگ

فستیوال روز مرگ از عجیب ترین جشن ها و فستیوال هایی است که هر سال برگزار می شود. این فستیوال مخصوص مکزیکی ها می باشد. زیرا مردم مکزیک فرهنگ خاص و متفاوتی برای احترام به درگذشتگان و عزیزان فوت شده دارند. علاوه بر مکزیک در کشور های دیگری نیز این فستیوال برگزار می شود. آن ها به مدت سه روز این جشن شرکت می کنند.

افراد در طول این مدت به زیارت قبر خانواده و دوستان خود می روند. آن ها قبر ها را تمیز کرده و با گل و شمع به تزیین کردن قبور می پردازند. سپس شمع ها را روشن کرده و با خواندن دعا یاد مردگان خود را زنده می کنند. پژوهشگران اعتقاد دارند ریشه این جشن در دوران تمدن آزتک ها و مایا برمی گردد. زمان برگزاری جشن ۳۱ اکتبر تا ۲ نوامبر می باشد.

در طول این فستیوال اسباب بازی ها و شیرینی ها همچنین آبنبات های زیبایی بر روی قبر کودکان فوت شده قرار داده می شود. علاوه بر این مردم در طول جشن برنامه ها و رژه های خاصی را دارند که هر روز با توجه به مناسک و مراسمات خود آن ها را برگزار می کنند.

فستیوال چراغ ها در فرانسه

فستیوال چراغ ها در فرانسه

 فستیوال چراغ ها در فرانسه از جذاب ترین و زیبا ترین فستیوال های جهانی می باشد. بهترین زمان برای سفر به فرانسه ماه دسامبر می باشد. زیرا در این زمان فستیوال چراغ برگزار می شود. مردم و دولت فرانسه هر سال به مناسبت برگزاری این جشن تمام دیوار ها و ساختمان های مهم شهر لیون را چراغ و آذین می بندند.

آن ها با به کار بردن روش ها و ایده های جذابی تمام دیوار ها را رنگی و زیبا می کنند. روشن کردن چراغ ها در طول شب تصاویر فراموش نشدنی در ذهن بسیاری از افراد بر جای می گذارد. این جشن سالانه بازدید کنند گان و توریست های بسیاری را به شهر لیون فرانسه جذب می کند.

فستیوال تایپوسام

فستیوال تایپوسام

جشنواره تایپوسام یکی از معروف‌ ترین جشنواره‌ های جهان است که طرفداران آیین هندو در چند نقطه مختلف از دنیا آن را برگزار می‌ کنند.

این فستیوال هر ساله به مناسبت تولد مورگان که یکی از خدایان معروف هندو است و به پاس رشادت‌ های او برگزار می‌ شود. در این جشن افراد بی‌ شماری با نواختن طبل و سر دادن فریاد شادی و شعار فاصله بین معبد ها تا جشن را طی می‌ کنند. در طول جشن افراد به اجرای حرکات نمایشی با رشته‌ های گل می‌ پردازند.

آن ها اشیا مقدس را نیز با خود حمل می‌ کنند و به محل جشن می برند. در طول جشن خوراکی‌ های خوشمزه محلی نیز به بازدید کنندگان داده می‌ شود. این فستیوال مخصوص افرادی است که به آیین‌ های کهن علاقه دارند. جذاب‌ ترین فستیوال تایپوسام در کوالالامپور برگزار می‌ شود.

فستیوال گوجه فرنگی

فستیوال گوجه فرنگی

از بامزه ترین و جذاب ترین فستیوال های جهانی فستیوال گوجه فرنگی می باشد. این فستیوال در کشور اسپانیا برگزار می شود. هر سال آخرین چهارشنبه ماه آگوست در کشور اسپانیا به جشنواره گوجه فرنگی اختصاص داده می شود. امروزه این فستیوال برای مردم جنبه تفریح و سرگرمی دارد. اما ریشه و اصل آن به سال ۱۹۴۵ برمی گردد که مردم با گوجه فرنگی به مبارزه پرداختند.

این فستیوال هیجان انگیز و جالب توریست های بسیاری را در هفته آخر سال به اسپانیا جذب می کند. بسیاری از افرادی که قصد سفر به اسپانیا را دارند معمولاً این زمان را برای مسافرت انتخاب می کنند. زیرا این مراسم بسیار بانمک و جذاب می باشد.

فستیوال دیوالی

فستیوال دیوالی

یکی از کشور هایی که دارای جشن ها و فستیوال های بسیار جذاب و هیجان انگیز است هند می باشد. دیوالی فستیوالی است که در کشور هند برگزار می شود. تجربه حضور در این جشن برای همه افراد می تواند جذاب و لذت بخش باشد.

این فستیوال بسیار زیبا و دوست داشتنی می باشد و سالانه حدود یک میلیون نفر در سراسر دنیا در آن شرکت می کنند. این جشن برای هر دسته از مردم هند دارای معنای به خصوص و خاصی است. به عنوان نمونه مردم جنوب هند این روز را روز شکست خوردن اهریمن از کریشنا می نامند.

فستیوال موسیقی کوچلا

فستیوال موسیقی کوچلا

یکی از شلوغ‌ ترین و معروف‌ ترین مراسم‌ های موسیقی و هنر جشنواره کوچلا می‌ باشد. این جشن در فصل بهار برگزار می‌ شود. محل برگزاری آن دره کوچلا در پالم اسپرینگز کالیفرنیا می‌ باشد. تعداد زیادی از هنرمندان و خوانند گان معروف جهان در این فستیوال شرکت کرده و کار های جذابی را اجرا می‌ کنند. دوستداران هنر و موسیقی در سراسر جهان در این جشن شرکت می‌ کنند. این فستیوال تجربه بسیار جذاب و زیبایی برای هنر دوستان می‌ باشد.

کارناوال ونیز

کارناوال ونیز

از مشهور ترین فستیوال‌ های ایتالیا کارناوال دنیز می‌ باشد. هر ساله در ماه ژانویه یا فوریه به مدت دو هفته کارناوال ونیز برگزار می‌ شود. از جمله ویژگی‌ های این فستیوال جذاب ماسک‌ های خاصی است که افراد بر صورت خود قرار می‌ دهند. این ماسک‌ ها چهره افراد را ‌می پوشاند. همین امر باعث می‌ شود که طبقه اجتماعی و ظاهر افراد پوشیده باشد و همه مردم مانند هم در این جشن حضور یابند. این جشن نشان دهنده برابری افراد جدا از جایگاه و ظاهر آن ها می‌ باشد.

فستیوال کن

فستیوال کن

فستیوال کن به عنوان یکی از ۵ فستیوال برتر و بزرگ در عرصه سینما و فیلم معرفی می‌ شود. این فستیوال مشهور و شناخته شده نخستین بار در سال ۱۹۶۴ برگزار شد. این فستیوال برای اولین بار در شهر کن فرانسه برگزار شد، به همین دلیل نام آن را فستیوال کن گذاشتند.

در این جشن بزرگان سینما و افراد مشهور زیادی حضور دارند. همچنین پیش نمایشی از تمامی فیلم‌ ها در هر ژانری به تصویر کشیده می‌ شوند. این فستیوال در میان تمام افراد جهان معروف است و در بین طرفداران سینما جایگاه بسیار ویژه‌ ای دارد. اما متاسفانه همه افراد نمی‌ توانند در این فستیوال شرکت کنند.

فستیوال بین المللی مجسمه‌ های یخی و برفی هاروبین

فستیوال بین المللی مجسمه‌ های یخی و برفی هاروبین

فستیوال مجسمه‌ های یخی و برفی هاروبین در چین برگزار می‌ شود. این جشن بزرگ ترین فستیوال یخ و برف در جهان است. شهر برگزاری این مراسم هاروبین می‌ باشد. این فستیوال به صورت رسمی هر ساله از ۵ ژانویه تا ۵ فوریه برگزار می‌ شود. مردم در این جشنواره شاهد رقابت بین المللی مجسمه‌ سازهای برفی و یخی می‌ باشند. هنرمندان بسیاری ساختمان‌ های نورانی و مجسمه‌ های بسیار زیبایی از قطعه‌ های یخی بزرگ می‌ سازند.

فستیوال مجسمه‌ های شنی

فستیوال مجسمه‌ های شنی

فستیوال بین المللی مجسمه‌ های شنی بزرگ‌ ترین جشن مجسمه سازی در جهان می‌ باشد. در این فستیوال هر ساله ۵۰ مجسمه شاهکار ساخته می‌ شود. که برای ساخت آن ها حدوداً ۴۰ هزار تن ماسه به کار می‌ رود. این مجسمه‌ ها حدود ۶۰ هنرمند برجسته از سراسر جهان خلق می‌ شود. هر ساله توسط برگزار کنندگان فستیوال تم خاصی برای مجسمه‌ های شنی انتخاب می‌کنند. مجسمه سازان طبق این تم که دارای یک پیام خاص است مجسمه‌ های خود را می‌ سازند.

فستیوال اکتبر

فستیوال اکتبر

فستیوال اکتبر بزرگترین و جذاب‌ ترین سرگرمی در سراسر جهان می‌ باشد. این فستیوال در شهر مونیخ آلمان در هفته آخر سپتامبر تا اولین هفته اکتبر برگزار می‌ شود. در این جشن هر ساله بیش از ۶ میلیون نفر در سراسر جهان شرکت می‌ کنند. ۶ کارخانه آبجو سازی برای این جشن آبجو سرو می‌ کنند. انتخاب این کارخانه‌ ها از میان بهترین کارخانه‌ های آبجو سازی در آلمان صورت می‌گیرد. علاوه بر این شامل جاذبه‌ هایی مانند سوارکاری، بازی و سرو غذا های سنتی برای بازدید کنندگان می‌ باشد.

فستیوال تیم کات

فستیوال تیم کات

تیم کات یکی از معروف‌ ترین و بزرگ‌ ترین فستیوال‌ های دنیا می‌ باشد که در اتیوپی برگزار می‌ شود. این مراسم به یاد غسل تعمید عیسی مسیح انجام می‌ شود. محل برگزاری فستیوال کنار رود اردن می‌ باشد. افراد با پوشیدن لباس‌ های رنگارنگ رقص و موسیقی ر این جشن شرکت می‌ کنند.

خیابان‌ ها و کوچه‌ های ایوبی برای این فستیوال با پارچه‌ های رنگی تزیین می‌ شوند. در طول فستیوال از تمام گوشه و کنار این شهر صدای طبل به گوش می‌ رسد. در طول جشن پیشوایان دینی و بسیاری از مردم صبح به نماز و عبادت می‌ پردازند.

فستیوال هوگمانی

فستیوال هوگمانی

یکی دیگر از معروف‌ ترین فستیوال‌ های جهان هوگمانای می‌ باشد. این جشن نخستین دقایق آغاز سال نو میلادی آغاز می‌ شود. همزمان با نواخته شدن زنگ نیمه شب در حضور هزاران نفر از مردم و گردشگران در مقابل قلعه ادینبورگ آغاز می‌ شود. این مراسم یادگار وایکینگ‌ ها می‌ باشد و برای مردم نماد غلبه بر سرمای انقلاب زمستانی است.

در طول جشن رقصنده گان و نوازندگان بی‌ شماری به نمایش هنر خود می‌ پردازند. حال و هوای مردم در این زمان بسیار جذاب و دیدنی است. جشن در پایان به آتش بازی ختم می‌ شود. این جشنواره هر سال در شهر ادینبورگ پایتخت اسکاتلند برگزار می‌ شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو