طرز تهیه وکس لایه بردار خانگی صورت با مواد طبیعی

طرز تهیه وکس لایه بردار خانگی صورت با مواد طبیعی


منبع: ساعد نیوز

2

1403/1/19

09:45


اگر قصد دارید پوست صورت خود را لایه برداری کنید، با این مقاله از ساعد نیوز همراه باشید؛ چرا که در این مطلب چند ماسک لایه بردار خانگی به شما معرفی می‌‍شود که به‌ آسانی می‌توانید آن ها را در خانه تهیه کنید و از نتایج فوق العاده آن روی پوست خود لذت ببرید .

بدون شک داشتن پوستی زیبا، درخشان و شفاف آرزوی هر خانمی می باشد. یکی از مهم ترین اقداماتی که در راستای داشتن پوستی سالم و زیبا می توان انجام داد، لایه برداری پوست است. استفاده از ماسک های لایه بردار خانگی یکی از آسان ترین و در عین حال موثرترین روش های لایه برداری پوست می باشد که با بهره گیری از مواد گیاهی و طبیعی، بدون صرف هزینه های گزاف و در پی داشتن هیچ گونه عوارضی به لایه برداری پوست کمک می نماید.

چگونه در خانه ماسک لایه بردار درست کنیم


در ادامه این بخش، چند لایه بردار خانگی پوست صورت معرفی شده اند. قبل از استفاده از هر کدام از این ماسک ها لازم است تا موارد مهمی را رعایت کنید. اولین مسئله شستن صورت با صابون ملایم و آب ولرم قبل از استفاده از لایه بردار می باشد. دومین نکته ای که در این رابطه لازم است رعایت کنید، اطمینان یافتن از عدم حساسیت نسبت به مواد استفاده شده در داخل ماسک می باشد. به این منظور باید روز قبل از استفاده از ماسک، آن را به مدت 30 دقیقه روی پوست دست خود بزنید. سپس اگر هر گونه حساسیتی مشاهده کردید، از استفاده از آن ماسک لایه بردار اجتناب نمایید.

ماسک لایه بردار صورت خانگی با دارچین و عسل


عسل و دارچین دو ماده شگفت آور هستند که هر دو دارای خواص بی شماری برای پوست می باشند و در درمان مشکلات پوستی دارای سابقه بسیار طولانی هستند. بدین جهت می توان از عسل و دارچین برای تهیه یک لایه بردار قوی پوست صورت خانگی استفاده کرد. عسل سرشار از اسیدهای آلی بسیار نظیر اسید گلوکونیک می باشد که وجود همین اسیدها برای لایه برداری کامل پوست کافی است. به علاوه دارچین هم با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی می تواند باعث تولید کلاژن در پوست شود و همین امر باعث می شود تا از پیری پوست جلوگیری کرده و پوستی سالم، صاف و شفاف را برایتان به ارمغان بیاورد. همچنین ماسک عسل و دارچین می تواند در از بین بردن جای جوش نقش مهمی را ایفا کند. به همین دلیل اگر به دنبال یک لایه بردار خانگی برای درمان جوش زیر پوستی صورت خود هستید، به هیچ عنوان ماسک صورت خانگی لایه بردار عسل و دارچین را از قلم نیندازید.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری دارچین

2 قاشق غذاخوری عسل

نحوه ساخت این لایه بردار خانگی:

برای آن که بتوانید این لایه بردار صورت خانگی را تهیه کنید، عسل و دارچین را به مقدار گفته شده با هم مخلوط نمایید. مواد را به گونه ای هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرند. سپس ماسک را روی صورت خود قرار دهید و به مدت 20 تا 30 دقیقه اجازه دهید، روی پوست صورت باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان می توانید صورت خود را با آب گرم شستشو دهید و با حوله به آرامی خشک نمایید.

دارچین و عسل

وکس صورت با تخم مرغ و شکر


یک عدد سفیده تخم مرغ، یه قاشق غذاخوری شکر و نصف قاشق غذاخوری آرد ذرت رو مخلوط کرده و این ماسک رو روی صورت و گردن بمالید . وقتی خشک شد، این ماسک را از روی صورت جدا کنید تا موهای زائد نیز کنده شوند.

تخم مرغ

ماسک لایه بردار قوی خانگی با نشاسته و ماست


یکی از بهترین ماسک های لایه بردار خانگی، ماسک نشاسته و ماست می باشد که هر دو مواد تشکیل دهنده آن برای پاک سازی و تمیز کردن پوست جزو برترین ها به شمار می روند و همچنین یک اسکراب خانگی برای جوش محسوب می شوند.

نشاسته با تکیه بر ویتامین ها و مواد معدنی متعددی که دارد، به خوبی می تواند سلول های مرده را از روی پوست پاک نماید، جوش ها را خشک کند و در نهایت نیز باعث شود تا پوست صورت نرم تر و زیباتر به نظر برسد. همچنین ماست نیز حاوی مقادیر زیادی لاکتیک ‌اسید می باشد که از آن می توان به عنوان یک لایه ‌بردار خانگی قوی یاد کرد. علاوه بر این ماست، مواد مغذی فوق ‌العاده دیگری هم دارد که می توانند به درخشندگی و جوانی پوست کمک نمایند.

مواد لازم:

نشاسته : 3 قاشق غذا خوری

ماست کم چرب یا پرچرب : 1 قاشق غذا خوری

توجه داشته باشید، اگر قصد استفاده از این ماسک به عنوان لایه بردار خانگی برای پوست چرب را دارید، حتما باید از ماست کم چرب استفاده کنید و در کنار آن نیز از چند قطره آب لیمو ترش کمک بگیرید. اما اگر برای پوست های خشک به کار می گیرید، می توانید از ماست هایی که درصد چربی بالایی دارند هم استفاده نمایید.

طرز تهیه لایه بردار خانگی نشاسته:

برای تهیه این اسکراب لایه بردار صورت خانگی باید نشاسته را پودر کرده و با ماست مخلوط نمایید. برای به دست آمدن ماسک آن قدر مواد را هم بزنید تا به شکل خمیری یکدست درآید. سپس ماسک خود را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. بعد از گذشت این زمان صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک صورت

پودر تاناکا و عصاره گلرنگ


برای برطرف کردن موهای زائد صورت ، پودر تاناکا را با عصاره گلرنگ مخلوط کنید سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و اجازه دهید یک شب روی پوست بماند تا پوست آن را کاملا جذب کند.

پودر تاناکا

ژل آلوئه ورا و لیمو


یک قاشق غذاخوری آب لیمو ، یک قاشق چای خوری زردچوبه ، دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی و 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و این مخلوط را 20 دقیقه روی صورت بگذارید و سپس با آب صورت را بشویید.

ژل آلوئه ورا و لیمو

ماسک موز، شیر و جو دوسر


اگر شما هم به لایه برداری خانگی پوست به جای لایه بردارهای شیمیایی علاقه مند هستید، به سادگی می توانید از ماسک موز، شیر و جو دو سر استفاده کرده و از خواص بی نظیر این بهترین لایه بردار خانگی شگفت زده شوید.

یکی از مهم ترین ترکیبات اقوی ترین لایه بردار پوست خانگی جو دو سر می باشد که این قدرت را دارد تا تمام سلول‌های مرده پوست را جدا و پاکسازی نموده و در پایان پوستی شفاف و لطیف را برای شما به ارمغان آورد. شیر نیز یکی دیگر از مواد موجود در این ماسک معجزه آسا می باشد که خود به تنهایی به عنوان یک لایه‌بردار و تمیزکننده پوست شناخته می شود. موز یک میوه پر خاصیت است که به واسطه مواد معدنی و آنتی اکسیدان های متعددی که دارد برای سلامتی و زیبایی پوست بسیار مفید است. حال ببینید ترکیب این سه محصول با این خواص ویژه در کنار یکدیگر چگونه می تواند پوست شما را صاف، براق و درخشان نماید.

مواد لازم

1 عدد موزِ رسیده

1 قاشق غذاخوری شیر

2 قاشق غذاخوری جو دوسر

طرز تهیه:

برای تهیه این لایه بردار خانگی صورت ابتدا باید موز را در ظرفی له کنید و سپس آن را با شیر ترکیب نمایید. پس از آن جو دوسر را نیز به مواد خود اضافه کنید. مواد را به قدری هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. پس از آماده شدن ماسک آن را روی پوست خود بزنید و برای چند دقیقه روی پوست ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شده و نتیجه فوق العاده ای برایتان داشته باشد. سپس به مدت 10 دقیقه فرصت دهید تا مواد روی پوست باقی بمانند و بعد از آن با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. بسیاری بر این باورند که این دستورالعمل بهترین ماسک لایه بردار خانگی است.

آرد جو


یک قاشق غذاخوری آرد جو ، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری شیر را با هم مخلوط کرده تا خمیری شود سپس این مخلوط را روی صورت بمالید و بعد از 30 دقیقه صورت را بشویید

آرد جو

گلاب با زاج سفید


برای از بین بردن موهای زائد صورت 2 تا 3 قاشق غذاخوری گلاب را با 2/1 قاشق چای خوری پودر زاج ترکیب کرده و با پنبه از مواد روی صورت بکشید. هنگامی که این ترکیب روی صورت خشک شد دوباره این مواد روی صورت بمالید و این کار را تکرار کنید تا نتیجه ببینید سپس صورت خود را بشویید و با روغن زیتون و یا کنجد چرب کنید. می توانید 3 تا 4 بار در هفته این کار را تکرار کنید.

پوست پرتقال و لیمو


برای از بین بردن موهای زائد صورت 2 تا 3 بار در روز ، یک قاشق چای خوری پوست پرتقال و لیمو را با یک قاشق غذاخوری بلغور جوی دو سر و پودر بادام مخلوط کرده و به این ترکیب یک قاشق چای خوری گلاب و روغن زیتون بیافزایید تا خمیری به دست آید سپس این خمیر را به صورت خود بمالید و بگذارید 5 دقیقه روی صورت بماند بماند سپس به مدت 5 تا 10 دقیقه نیز صورت را ماساژ دهید و بعد با آب ولرم صورت خود را بشویید.

پوست پرتقال

جوش شیرین


برای رفع موهای زائد می توانید روزی سه بار از ترکیب پودر قهوه با جوش شیرین استفاده کنید . برای تهیه این ماسک 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 2 قاشق غذاخوری پودر قهوه و مقدار کمی آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید سپس این خمیر را روی صورت با حرکات دورانی مالش دهید و پس از خشک شدن خمیر، صورت را با آب بشویید.

ماسک

آرد ماش با گلاب


برای پاکسازی پوست و رفع آکنه و موهای زائد از ترکیب آرد ماش و گلاب استفاده کنید. برای تهیه این ماسک مقداری از آرد ماش را با گلاب مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بعد از خشک شدن صورت را بشویید.

کلام آخر


در این بخش از مجله زیبایی ساعد نیوز چند ماسک لایه بردار خانگی آشنا شدید. امیدواریم بتوانید به راحتی آن ها را در خانه تهیه و روی پوست خود استفاده کنید و به نتایج مطلوب و ایده آلی برسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو