نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 ؛ ضعیف‌ترین قسمت فرانچایز؟

نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 ؛ ضعیف‌ترین قسمت فرانچایز؟


منبع: فیگار

1

1403/1/21

20:58


بسیاری از ما منتظر ماجراجویی جدید «پو» در دنیای کنگ‌فو بودیم، اما با بررسی و نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 می‌خواهیم بدانیم که آیا ارزش صبر داشت یا…

نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 ؛ ضعیف‌ترین قسمت فرانچایز؟

بسیاری از ما منتظر ماجراجویی جدید «پو» در دنیای کنگ‌فو بودیم، اما با بررسی و نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 می‌خواهیم بدانیم که آیا ارزش صبر داشت یا خیر؟

پس از 8 سال از انتشار قسمت سوم پاندای کونگ فو کار، قسمت چهارم آن به انتشار رسید. اولین نسخه این فرانچایز در سال 2008 اکران شد و با نقد و نمرات مثبتی رو به رو بود. «پو» به سرعت در دل طرفداران جا باز کرد و این واکنش‌های مثبت، دو قسمت هیجان انگیز دیگر برای این مجموعه به ارمغان آورد.

قسمت چهارم پاندای کونگ‌فو کار توسط «مایک میچل» کارگردانی شده و کمپانی «دریم‌ورکس» تولید آن را برعهده داشت. «جک بلک»، «آکوافینا»، «برایان کرانستون»، «جیمز هنگ»، «ایان مک‌شین»، «جاناتان کی کوان»، «دستین هافمن» و «وایولا دیویس» از صداپیشگان اصلی این انیمیشن هستند. در این مقاله به نقد انیمیشن Kung Fu Panda 4 می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


همه ما می‌دانیم که این فرانچایز محبوبیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل از قسمت چهارم Kung Fu Panda انتظارات زیادی می‌رود؛ اما آیا توانسته بینندگان را تحت تاثیر قرار دهد؟

نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

در ادامه اطلاعات کاملی از نمرات و نقد قسمت چهارم پاندای کونگ فو کار را مشاهده خواهید کرد. همچنین علاوه بر نظرات منتقدان، می‌توانید تحلیل داستانی تیم تحریریه فیگار از این انیمیشن را مطالعه کنید.

درباره فیلم

نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

بررسی انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

در 3 دسامبر 2010 (13 آذر 1389)، «جفری کاتزنبرگ»، مدیر اجرایی آن زمان «دریم ورکس انیمیشن» گفت که این احتمال وجود دارد تا این مجموعه بتواند سه دنباله دیگر پس از پاندای کونگ فوکار 3 داشته باشد و آن را به یک مجموعه شش فیلمی برساند. در 13 ژانویه 2016 (23 دی 1394)، «کولایدر» از سازندگان پاندای کونگ فو کار 3 در مورد امکان ساخت فیلم چهارم پرسید.

«جنیفر یوه نلسون»، یکی از کارگردان‌های این فیلم، گفت ما می‌خواهیم از این جواهر کامل بسازیم و سپس خواهیم دید که بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد.

در آگوست 2022، دریم‌ورکس تایید کرد که پاندای کونگ فو کار 4 در حال تولید است. در مراسم کامیک کان (CinemaCon) در آوریل 2023، جزئیات بیشتری از این انیمیشن، مانند خلاصه داستانی که توسط «جک بلک» توصیف شده بود، فاش شد. همچنین فهمیدیم که «مایک میچل» قرار است این فیلم را کارگردانی کند و «استفانی ما استاین» کارگردانی مشترک و «ربکا هانتلی» تهیه کنندگی این اثر را برعهده داشته باشد.

این انیمیشن با بودجه 85 میلیون دلاری، توانست 409 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد و نسخه بلوری آن در تاریخ 9 اپریل 2024 (21 فروردین 1403) منتشر شد.

تحلیل داستان انیمیشن

نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

نقد انیمیشن Kung Fu Panda 4

در دره صلح، «پو» به پدر خوانده‌اش، آقای «پینگ» و پدر بیولوژیکی‌اش، «لی شان»، کمک می‌کند تا رستوران جدیدشان را باز کنند. سپس استاد «شیفو» به پو می‌گوید که باید پیشرفت کند و یک رهبر معنوی شود؛ به این معنی که «پو» دیگر نمی‌تواند جنگجوی اژدها باشد و باید جانشین مناسبی برای خودش پیدا کند.

«پو» تلاش می‌کند تا نامزد مناسب را انتخاب کرده و سپس با یک روباه دزد به نام «ژن» برخورد می‌کند که سعی دارد سلاح های باستانی را از کاخ جید بدزدد. «پو» می‌تواند «ژن» را شکست دهد و او را به زندان بفرستد.

گروهی از کارگران معدن به او می‌گویند که دشمن قدیمی او «تای لونگ» بازگشته و کل معدن را ویران کرده است. «ژن» فاش می‌کند که بازگشت «تای لونگ» توسط جادوگری به نام آفتاب پرست انجام شده است که می‌تواند به هر حیوانی که می‌خواهد تغییر شکل دهد و همچنین از تکنیک‌های مختلف کونگ فو کپی کند.

از همین اول بررسی انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 باید بگوییم که بزرگ‌ترین ضعف این اثر، در داستان آن است. قسمت چهارم یک ماجراجویی سرگرم‌کننده برای شما به تصویر می‌کشد، اما مشکلات بسیار زیادی دارد.

در اوایل داستان ما شاهد مخالفت «پو» با جاگزینی یک فرد دیگر به عنوان جنگجوی اژدها هستیم. خب این می‌تواند منطقی باشد، اما نه زمانی که «پو»  یک دلیل بسیار مضحک برای این کار دارد. او به شیفو می‌گوید که برای رهبری مناسب نیست و می‌خواهد به مبارزه یا به قول خودش مشت و لگد زدن ادامه دهد.

در طول سه قسمت قبلی، ما شاهد رشد شخصیتی قابل توجه «پو» بودیم، اما در این قسمت، تمامی آن‌ها از بین می‌رود. «پو» همچنان مانند یک شاگرد معمولی کنگ فو عمل می‌کند و دوست دارد مشت و لگد بزند و به مبارزه با افراد شرور ادامه دهد. او حتی با خودش فکر می‌کند این موارد تنها کاری هستند که از او بر می‌آیند؛ پس آن همه ماجراجویی در سه قسمت قبلی فقط برای مشت و لگد زدن بود؟

از همان ابتدا مشخص است که «ژن» به عنوان جنگجوی اژدهای بعدی انتخاب می‌شود و ما انتظار داریم که ارتباط قدرمتدی با «پو» برقرار کند. آن‌ها به سراغ ماجراجویی خود می‌روند و در این میان با افراد مختلفی مواجه می‌شوند، اما برای تغییر یک فرد که تمام زندگی‌اش را به دزدی اختصاص داده، دو جمله کافی بود تا اصلاح شود. این ایده شاید در چندین سال پیش جذابیت داشت، اما در سال 2024، بینندگان به دلایل محکم‌تری نیاز دارند.

داستان سریع پیش می‌رود و بیینده را خسته نمی‌کند، اما این سرعت به کیفیت انیمیشن ضربه زده است. داستان سعی می‌کند که با نشان دادن دشمنان قبلی «پو»، طرفداران را شگفت‌زده کند و در این راه هم شکست می‌خورد. شاید بسیاری از ما دوست داشتیم که مبارزه مجدد بین «پو» و «تای لونگ» را شاهد باشیم، اما داستان عجله دارد تا ما را به مبارزه آخر برساند.

آخرین مبارزه هم می‌توانست گسترده‌تر و طولانی‌تر باشد، اما با یک پایان‌بندی کاملا عجله‌ای طرف هستیم. شرور داستان که «آفتابپرست» نام دارد، تقریبا چالش خاصی برای قهرمان داستان ایجاد نمی‌کند و مبارزه هیچ استرسی برای بیننده ندارد.

داستان این اثر کاملا بد نیست و گاهی می‌تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد، اما این یک پتاسیل از دست رفته است که می‌توانست فراتر از یک داستان عادی باشد. در ادامه به نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 در زمینه ساختار می‌پردازیم.

بررسی ساختاری

نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

نقد قسمت چهارم پاندای کونگ فو کار

پاندای کونگ فو کار 4 در قسمت ساختار انیمیشن عملکرد بسیار خوبی دارد. کیفیت ساخت انیمیشن افزایش یافته و ما جلوه‌های بسیار جدید و جذابی را شاهد هستیم. سکانس‌های مبارزه به خوبی طراحی شده‌اند و شما را مانند همیشه هیجان‌زده می‌کنند.

برخی صحنه‌ها هستند که در میان دیالوگ‌های تاثیرگذار، موسیقی زیبایی پخش می‌شود و لحظات خوبی برای بیننده ایجاد می‌کنند. «دریم‌ورکس» در قسمت ساختار انیمیشن عملکرد بسیار خوبی داشته و شما در تمام مدت شاهد جلوه‌های زیبایی هستید که نمی‌توانید از آن‌ها چشم بردارید.

نقد و نمرات منتقدین

نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

نقد انیمیشن Kung Fu Panda 4

نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 توسط منتقدان و کاربران، با نمرات متوسط و رو به بالایی همراه بود. این اثر از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 72 از 100، از Metacritic نمره 54 از 100 و از Imdb نمره 6.4 از 10 را دریافت کرد. در ادامه نظر برخی از منتقدان در مورد قسمت چهارم پاندای کونگ فو کار را مشاهده خواهید کرد.

The Seattle Times / سورن اندرسن: 100

برای چهارمین بار واقعاً جذابیت در این فرانچایز زیاد است.

The Film Verdict / ویلیام بیبیانی: 81

بحثی وجود دارد و من حاضرم آن را بگویم که کونگ فو پاندای 4 بهترین قسمت این مجموعه است.

The Associated / مارک کندی: 75

اولین قسمت جدید این مجموعه در هشت سال گذشته، کاملاً خنده‌دار، شیرین و شگفت‌انگیز است، با پنجه‌ای در گذشته و دیگری به آینده، یک خداحافظی زیبا و یک سلام. بسیاری از فیلمسازان دیگر مارول و دی سی ممکن است چیزی یاد بگیرند.

جمع‌بندی

نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

در این مطلب به نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 در زمینه داستان و ساختار پرداختیم و مشکلات آن را بیان کردیم. قسمت چهارم با توجه به انتظاراتی که ایجاد کرده بود می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد و داستان عمیق‌تری روایت کند.

سازندگان می‌توانستند با افزایش زمان انیمیشن تا دو ساعت، ماجراهای کامل‌تر و منطقی‌تری به تصویر بکشند. اگر از طرفداران این فرانچایز هستید و دوست دارید که یک ماجراجویی سرگرم‌کننده جدید از «پو» ببینید، سریعاً به دانلود انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 بپردازید و از تماشای آن لذت ببرید.

پرسش‌های متداول

آیا قسمت پنچم پاندای کونگ فو کار ساخته می‌شود؟

همچنان اخبار رسمی مربوط به ساخت قسمت بعدی این مجموعه منتشر نشده است.

پاندای کونگ فو کار 4 در چه تاریخی اکران شد؟

این انیمیشن در تاریخ 8 مارس 2024 (18 اسفند 1402) در ایالات متحده اکران شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نقد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 چه بود؟ آیا شما این انیمیشن را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را از تجربه تماشای فیلم‌های او با فیگار در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو