طرز تهیه پامادور فوق العاده خوشمزه و ساده به روش سنتی رشتی!

منبع: نکته چی

1

1403/2/5

14:46


طرز تهیه پامادور امروز می‌خواهیم طرز تهیه پامادور را یاد بگیریم، یک غذای ساده و خوشمزه که می‌تونه به راحتی تهیه شود. این …

طرز تهیه پامادور

طرز تهیه پامادور

امروز می‌خواهیم طرز تهیه پامادور را یاد بگیریم، یک غذای ساده و خوشمزه که می‌تونه به راحتی تهیه شود. این دستور پخت برای کسانی که دوست دارند با مواد اولیه کم و ساده، وعده‌ای لذیذ و سریع داشته باشند، عالی است. بیایید شروع کنیم!

برای تهیه پامادور خوشمزه، اول گوجه‌ها رو بلانچ و پوست بکنید و خرد کنید. بعد توی تابه با کمی کره و روغن تفت بدید و نمک و فلفل اضافه کنید. سیر رو پوره کرده و با زردچوبه تفت بدید و بعد تخم‌مرغ‌ها رو بشکنید و خوب هم بزنید. وقتی گوجه‌ها آماده شدن، مخلوط تخم‌مرغ و سیر رو اضافه کنید و هم بزنید. این غذا رو می‌تونید با کته یا نان داغ سرو کنید.

ماده اصلی مقدار
گوجه فرنگی تازه ۵ عدد
تخم مرغ ۲ الی ۳ عدد
کره به مقدار لازم
سیر تازه ۳ حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه پامادور

مرحله ۱: بلانچ کردن گوجه‌فرنگی‌ها

ابتدا برای بلانچ کردن گوجه‌ها، آب را داخل یک قابلمه بریزید و بگذارید تا جوش بیاید. در همین حال، روی هر گوجه با چاقو یک علامت ‘+’ ایجاد کنید. وقتی آب به جوش آمد، گوجه‌ها را به مدت ۵ دقیقه درون آن قرار دهید. سپس گوجه‌ها را درون آب سرد قرار دهید تا خنک شوند. پس از خنک شدن، با فشار دادن ملایم، پوست گوجه‌ها را بکنید.

مرحله ۲: خرد کردن گوجه‌ها

پس از برداشتن پوست گوجه‌ها، آن‌ها را از وسط نصف کنید و دانه‌های آن‌ها را جدا کنید. سپس گوجه‌ها را به صورت ریز خرد کنید تا آماده پخت شوند.

مرحله ۳: تفت دادن گوجه‌ها

یک تابه را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و در آن کمی کره بیندازید تا ذوب شود. می‌توانید کمی روغن نیز اضافه کنید تا کره نسوزد. سپس گوجه‌های خرد شده را در تابه ریخته و تفت دهید تا رنگ بگیرند و آب اضافی آن‌ها کشیده شود. در این مرحله، کمی نمک و فلفل سیاه به گوجه‌ها اضافه کنید.

مرحله ۴: آماده‌سازی سیر

سیرها را پوست بگیرید و آن‌ها را پوره کنید. سپس، در یک تابه جداگانه، کمی روغن ریخته و سیر پوره شده را با کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید. مراقب باشید که سیر زیاد تفت داده نشود تا عطر آن از بین نرود.

مرحله ۵: اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها

وقتی بوی خوش سیر در آمد، تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی داخل تابه شکسته و با سیر تفت داده شده مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها با سیر کاملاً مخلوط شوند و شروع به بسته شدن کنند.

مرحله ۶: ترکیب تخم‌مرغ و گوجه

پس از آنکه گوجه‌ها به خوبی تفت داده و رنگ گرفتند، مخلوط تخم‌مرغ و سیر را به آن اضافه کنید. همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله ۷: آماده سازی برای سرو

بگذارید ترکیب گوجه و تخم‌مرغ بر روی حرارت ملایم بپزد تا تخم‌مرغ‌ها کاملاً سفت شوند. پس از اینکه غذا آماده شد، آن را همراه با کته یا نان داغ سرو کنید و نوش جان کنید!

آموزش خورش های دیگر!

نظرات


تصویری


ویدئو