آموزش تعمیر کرکره برقی

منبع: ماگرتا

1

1403/2/23

00:45


از آنجاییکه استفاده از درب های کرکره برقی روز به روز افزایش می یابد، تعمیر کرکره برقی یکی از مهمترین نیاز های جامعه امروزی است و اکثر افراد برای کاهش هزینه های خدمات کرکره برقی به دنبال آموزش تعمیر کرکره برقی هستند، احتمالا شما که در حال حاضر این مقاله را مطالعه میکنید، قصد آموزش تعمیر کرکره برقی را دارید به همین دلیل ما سعی کردیم در این مقاله بطور خلاصه و جامع راجع به تعمیر کرکره برقی، نحوه آموزش و معرفی بهترین آموزشگاه تعمیرات و نصب درب های اتوماتیک به شما عزیزان توضیح دهیم.

آموزش تعمیر کرکره برقی

تعمیر کرکره برقی

کرکره برقی از جمله درب های پرکاربردی است که تقریباً اکثر خانه ها، مغازه ها، فروشگاه ها و مراکز اداری از آن استفاده میکنند و به دلیل اینکه این درب ها روزانه چندین بار باز و بسته می شوند، پس از مدت کوتاه خراب شده و نیاز به تعمیر دارند.

علاوه برآن، چند مشکل خیلی رایج در این درب های برقی وجود دارد که با برطرف کردن آنها شما میتوانید درب کرکره خود را تعمیر کنید. ما در ادامه این مقاله به معرفی این معایب و راه حل آنها پرداخته ایم.

خرابی تیغه کرکره برقی

گاهاً تیغه کرکره برقی خراب می شود و یا بر اثر فشار زیاد می شکند. دراین مورد برای تعمیر کرکره برقی خود شما باید تیغه کرکره را عوض کنید به ویژه اگر تیغه کرکره برقی فرسوده شده باشد که حتما تیغه را بردارید و تیغه جدید نصب کنید.

برای اینکار کافیست تا تیغه شکسته یا کهنه را از روی شفت بردارید و تیغه جدید را با کمک موتور کرکره به سمت بالا انتقال داده و روی شفت جاسازی کنید.

خرابی میکروسوئیچ موتور توبلار و ساید

یکی از مهمترین قطعاتی که اکثراً خراب می شود و نیاز به تعمیر دارد، خرابی میکروسوئیچ موتور کرکره برقی است که معمولاً موتورهای کرکره برقی به دو نوع توبلار و ساید تقسیم می شوند.

برای تنظیم میکروسوئیچ موتور توبلار شما باید جهت های مثبت و منفی میکروسوئیچ را دستکاری و تنظیم کنید چراکه این میکروسوئیچ دو عدد مهره آلن دارد که هرکدام آنها دارای دو جهت مثبت و منفی هستند. جهت مثبت برای بالا بردن و جهت منفی برای پایین آوردن درب است، بنابراین با تنظیم این دو عدد مهره میتوانید میکروسوئیچ را دوباره فعال کنید.

موتور ساید از لحاظ سیستم و طراحی اندکی با موتور توبلار متفاوت است بنابراین شما برای تنظیم این نوع میکروسوئیچ باید پیچ تنظیم میکروسوئیچ را اندکی شل کنید و چرخ دنده راست را به سمت خلاف عقربه ساعت بچرخانید و پلاتین نهایی را قطع نمایید.

همچنان در قسمت پایین پلاتین نهایی یک پلاتین دیگری نیز وجود دارد که برای قطع کردن کرکره در سمت پایین استفاده می شود، پیشنهاد میکنیم برای اطمینان از تعمیر کرکره برقی خود یکبار این پلاتین را نیز دست بزنید و چک کنید.

خراب شدن ریل کرکره برقی

یکی دیگر از رایج ترین مشکلاتی که برای کرکره برقی ایجاد می شود خرابی ریل کرکره برقی است که به اثر فشار زیاد پاره می شود و یا به دلیل نصب اشتباه خراب می شود چراکه ریل های کرکره برقی از آلیاژ های فلزی نازک ساخته می شود اما بهترین راه حال برای افزایش مقاومت کرکره و ریل کرکره برقی، استفاده از ریل های آهنی است که مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و کشیده شدن دارند.

خراب شدن ریل کرکره برقی

پایین نیامدن کرکره برقی

آخرین عیب کرکره برقی که دراینجا قصد داریم راجب آن توضیح دهیم، پایین نیامدن کرکره برقی است که دلایل مختلفی دارد. بطور مثال: اگر کرکره برقی شما از نوع پارکینگی باشد، ممکن است چشمی کرکره پارکینگ خراب شده باشد که اکثرا سیم های چشمی یا قطع می شوند و یا خراب می شوند.

برای حل این مشکل شما باید سیم های چشمی را چک کنید و از متصل بودن سیم های چشمی اطمینان حاصل کنید، علاوه برآن در صورتیکه سیم کشی چشمی شما مشکلی نداشته باشد، احتمالا خود چشمی خراب شده است و باید چشمی را تعویض کنید.

دومین دلیل برای پایین نیامدن کرکره برقی به ویژه کرکره برقی مغازه، خرابی برد موتور کرکره است که دراین صورت برای تعمیر کرکره برقی مغازه خود باید حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید و یا با تکنسین های متخصص تماس بگیرید چراکه تعمیر برد موتور کرکره یک کار تخصصی است و هرکسی قادر به انجام آن نیست.

تعمیر کرکره برقی در تهران

تهران یکی از شهرهای پر جمعیت ایران است که نیاز به خدمات تعمیراتی و فنی در آن هر روز افزایش می یابد به همین دلیل شرکت تعمیرات مرکزی با توجه به تقاضای بازار و با درنظرداشت شرایط اقتصادی مشتریان عزیز اقدام به اعزام یک تیم متخصص سیار در شهر تهران کرده است که بطور شبانه روزی در تمامی نقاط تهران فعالیت میکنند.

این شرکت در عرصه های مختلفی فنی از جمله تعمیر و نصب درب های اتوماتیک، درب های شیشه ای، کرکره برقی، جک پارکینگ، دزدگیر و دوربین فعالیت میکند.

هزینه تعمیر کرکره برقی

هزینه تعمیر کرکره برقی با توجه به موارد مختلف میتواند متفاوت باشد بطور مثال تعمیر بعضی از قطعات مهم کرکره نیاز به هزینه بیشتری دارد به ویژه تعمیر موتور، برد و ریل کرکره برقی اما هزینه تعمیر قطعات معمولی و ساده به مراتب کمتر است.

دومین موردی که روی هزینه تعمیر کرکره برقی تأثیر دارد، دستمزد متخصص و هزینه های ایاب و ذهاب است. بطور مثال اگر شما در شهر کرج باشید و برای تعمیر کرکره برقی خود با تعمیرکار متخصص در تهران تماس بگیرید، مطمئنا که هزینه تعمیر آن نسبت به هزینه کرکره برقی در تهران بیشتر می شود.

اما خبر خوب این است که ما در شرکت تعمیرات مرکزی تیمی از بهترین متخصصان را آماده کرده ایم که میتوانند با کمترین هزینه ممکن، تعمیرات درب های اتوماتیک شما را در هر نقطه ای از ایران انجام دهند، برای سفارش کافیست تا وارد سایت تعمیرات مرکزی شوید و روی دکمه تماس سبز رنگ کلیک کنید.

بهترین مرکز دوره حضوری آموزش تعمیر کرکره برقی

بهترین مرکز دوره حضوری آموزش تعمیر کرکره برقی

از آنجاییکه آموزش آنلاین تعمیر کرکره برقی برای بسیاری از افراد موثر نیست، اکثر کارجویان عزیز قصد دارند دوره های آموزشی حضوری تعمیرات و نصب کرکره برقی را سپری کنند تا بتوانند با خیال راحت وارد بازار کار شوند و درآمد داشته باشند.

به همین دلیل مراکز فنی حرفه ای بسیاری هستند که آموزش های فنی و حرفه ای را بصورت حضوری ارائه میدهند اما توجه داشته باشید که بسیاری از دوره های آموزشی فنی حرفه ای کامل نیستند و قیمت بسیار بالایی دارند بنابراین سعی کنید مراکزی را برای آموزش انتخاب کنید که تمام موارد آموزشی را پوشش دهند و هزینه مناسبی از شما دریافت کنند. بطور مثال یکی از بهترین مراکزی که آموزش حضوری تعمیر کرکره برقی به شکل پروژه محور ارائه میدهد، آموزشگاه فنی شو است که تا کنون کارجویان بسیاری توانسته اند دوره های حضوری این آموزشگاه را موفقانه سپری کنند و وارد بازار پردرآمد تعمیرات درب اتوماتیک شوند.

اگر شما عزیزان قصد دارید دوره آموزش تعمیر کرکره برقی را سپری کنید و مدرک فنی حرفه ای معتبر بدست آورید، پیشنهاد میکنیم دوره حضوری آموزش تعمیر کرکره برقی فنی شو را سپری کنید و از مزایای این دوره مستفید شوید.

ما بهترین ها را برای شما آرزومندیم.

نویسنده: سهراب رستمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو