خدمات و تعمیرات انواع درب کرکره برقی

خدمات و تعمیرات انواع درب کرکره برقی


منبع: پارس ناز

127

1400/2/8

13:15


خدمات و تعمیرات انواع درب کرکره برقی

در طی سالیان اخیر درب کرکره برقی، به سرعت جای کرکره‌های سنتی را در میان اغلب مردم گرفتند. این کرکره‌ها به تبع پیشرفتگی خود، همان‌گونه که محبوب‌اند به همان میزان نیز حساس و نیازمند تعمیرات تخصصی هستند. 

 

تعمیر کرکره برقی می‌بایست توسط متخصصین زبده و کار آزموده صورت گیرد، چرا که تنها یک تکنسین ماهر، پیچیدگی قطعات و مشکلات‌ کرکره برقی را درک و سریعا مشخص نموده و سپس اقدام به تعمیر خواهد کرد. اگر چه تعمیر کرکره برقی را تنها می‌بایست به کاردان سپرد اما کسب اطلاعات اجمالی از مشکلات ممکن، می‌تواند روند تعمیر و نگهداری آن را سرعت ویژه‌ای ببخشد.

خدمات و تعمیرات انواع درب کرکره برقی

از جمله مواردی که ممکن است در معرض خرابی قرار گرفته و در نتیجه موجب اقدام به تعویض قطعات یا به طور کلی تعمیر کرکره برقی شوند، عبارتند از:

 

تیغه کرکره

رسیور

فتوسیل

برد کرکره

موتور کرکره برقی

تیغه کرکره

سیم‌ کشی‌ها

مدار شبکه و …..

 

هرچه مدت زمان بیشتری از استفاده‌ی مالک از کرکره برقی می‌گذرد، امکان خرابی و اختلال در عملکرد کرکره برقی نیز بیشتر خواهد شد. در خراب شدن کرکره برقی، عوامل بسیاری ممکن است دخیل شده باشند، از این رو در ادامه به بررسی و تشریح برخی از مهم‌ترین‌های آن‌ها می‌پردازیم:

 

ریموت

در آن لحظه که اقدام به باز نمودن درب کرکره برقی منزل یا محل کار خود می‌کنید و با عدم عمل سنسورها مواجه می‌شوید، احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، خراب شدن کرکره پارکینگ و به تبع آن تعمیر درب کرکره پارکینگی است. اما این اولین احتمال نیست، بلکه اولین احتمال را می‌بایست به خراب بودن ریموت، تمام شدن باتری‌هایش و … تعلق می‌گیرد. پس، پیش از هرگونه اقدامی لازم است بررسی کنید که ریموت در، مشکل اتصال نداشته باشد. این مشکل علاوه بر نوع پارکینگی، در سایر انواع کرکره برقی نیز قابل مشاهده و پیگیری است.

 

سنسور کرکره برقی

در نسل قبلی درب‌های اتوماتیک، هنگام بسته شدن درب، اگر فردی سعی می‌کرد به سرعت از لای درب رد شود، در فعالیت درب مربوطه اختلال خاصی ایجاد نمی‌شد. اما در سال‌های اخیر اگر کسی قصد گذشتن از درب در حال بسته شدن را داشته باشد، ممکن است متحمل صدمات جانی و مالی فراوانی شود. حال در برخی از اوقات پس از گذشت مدتی، درب مربوطه به اتفاقات این چنینی واکنشی نخواهد داشت. در این زمان می‌بایست برای تعمیر کرکره برقی به چشمی‌های کار گذاشته شده در ساختار درب اتوماتیک شک کنید. ممکن است مشکل در کثیف شدن لنز چشمی، انحراف چشمی‌ها از جای خودشان، وجود پرتو نوری که مانع رسیدن تصویر به لنز چشمی می‌شود و …. باشد.

 

مسدود شدن مسیر کرکره برقی

در برخی مواقع درب اتوماتیک تا بخش‌هایی از مسیر پایین آمده و سپس مجددا به سمت باز شدن و بالا رفتن حرکت کند. در این صورت می‌بایست مشکل را در، گیر کردن وسیله‌ای حتی کوچک در مسیر درب پیگیری نمود. چنانچه دقت درب اتوماتیک نصب شده، بالاتر از حد معمول یا حتی در حد متوسط باشد، ممکن است درب حتی بخاطر جمع شدن گرد و خاک، آدامس، سنگ ریزه، تکه‌های خوراکی و …. از بسته شدن اجتناب کند. همچنین باز هم ممکن است مشکلی در سنسورهای چشمی رخ داده باشد. چشمی‌ها می‌بایست جهت ایجاد احساس اطمینان از مسدود نشدنشان توسط اجرام مختلف بررسی شوند.

 

خرابی یا تمام شدن باتری‌های موجود در فرستنده

خدمات و تعمیرات انواع درب کرکره برقی

همان گونه که بارها در این جا به آن اشاره شد، در خصوص تعمیر کرکره برقی، بهترین و اصولی ترین روش آن است که قبل از ایجاد خرابی های بیشتر، به محض رویت ایرادی ، با یک نصاب و تکنیسین ماهر تماس گرفته و خرابی را گزارش دهید.

 

یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که می‌توان برای ایجاد مشکل در باز و بسته شدن کرکره برقی عنوان نمود، تمام شدن باتری‌های فرستنده است. برخی از کارشناسان این مورد را متداول‌ترین عملِ مخل کارکرد درب کرکره برقی می‌دانند.

 

هنگامی که انرژی محصور در باتری دستگاه فرستنده به پایان می‌رسد، فرستنده قادر به ارسال سیگنال جهت اعمال دستورات کاربر از قبیل باز یا بسته نمودن درب نخواهد بود. برای اینکه متوجه شوید، مشکل باز و بسته نشدن درب کرکره‌ای اتوماتیک از تمام شدن باتری‌ها است، ابتدا می‌بایست به صورت دستی دکمه فرستنده را که در کناره درب قرار دارد فشار دهید؛

 

اگر درب کرکره‌ای فعالیت خود را از سر گرفت، می‌توانید تمام شدن باتری‌ها را محتمل بدانید. اگر قصد تعویض باتری‌ها به صورت دستی و خود فرمان را دارید، مطمئن شوید، باتری‌ها را در جهت تعیین شده جا می‌زنید. اگر در نصب باتری‌ها جابه جایی اشتباه صورت بگیرد بار دیگر درب کار نخواهد کرد و کاربر ممکن است به اشتباه اقدام به تعمیر کرکره برقی با احتمالات نادرست دیگر، کند.

 

شکستن فنر کرکره برقی

درب‌های کرکره‌ای اتوماتیک یا به عبارتی همان کرکره‌های برقی دارای وزن بسیار زیادی دارند. از این رو ممکن است به سبب وزن بالای خود، پس از مدتی موجب شکستن فنر‌های به کار گرفته شده در ساختار خود شوند. شکستن فنر‌های درب کرکره برقی صدایی همچون ترکیدن ترقه‌ای کوچک را از خود ساطع خواهد کرد. با شکستن فنرها، درب به طور کاملا ناگهانی، کاملا به سمت بالا حرکت نخواهد کرد.

 

در این حالت، پس از کسب اطمینان از سلامت فرستنده و نیز قدرت موتور دستگاه، می‌توان به شکستگی فنر‌ها شک نمود. هر کدام از این فنرها گرچه بسیار کوچک و ظریف‌اند اما وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و در نتیجه توجه به سالم ماندنشان بسیار حائز اهمیت است.

 

از دیگر مشکلات ساختاری که ممکن است موجبات عدم فعالیت درب کرکره‌ای را فراهم آورند می‌توان به تراز نشدن مسیر قرار گیری درب کرکره‌ای برقی، عدم ارائه تعریف درست از حد مجاز و قابل پایین آمدن درب، خرابی و مشکل در ساختار خود فرستنده، پریدن فیوز کرکره برقی و قطعی برق متصله به آن، قفل شدگی درب اتوماتیک به صورت دستی و ….. اشاره نمود. خارج از مشکلات سیستماتیک و ساختاری نیز می‌توان به دنبال دلایلی که موجب نیاز به تعمیر کرکره برقی می‌شوند جستجو کرد. عواملی همچون:

 

وارد آوردن خسارت عمدی

نصب توسط نصاب غیر حرفه‌ای

استفاده نادرست

عدم آموزش طرز کار درست توسط کارشناسان مربوطه

ضربه‌های مهلک و ……

 

درب کرکره برقی قابل نصب در مکان‌های متعددی است؛ اما دو مکان که به صورت عمده بازار هدف این محصول در نظر گرفته می‎‌شوند را می‎‌توان مغازه‌ها و اماکنی هم سَبک با ساختار منازل، معرفی نمود. در نتیجه تعمیرات درب‌های مورد استفاده در این دو مکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. تعمیر درب کرکره پارکینگی می‌بایست همچون دیگر موارد ذکر شده در بالا، به متخصصین‌ مربوطه سپرده شود. درب کرکره را شاید بتوان مهم‌ترین بخش آن در نظر گرفت. هر کدام از این درب‌ها در انواع مختلفی از سایز، مواد اولیه، طرح، مدل و ….. بر اساس کاربری که دارند، ساخته و توزیع می‌شوند.

 

یکی از مواردی که در تعمیر درب کرکره پارکینگی بسیار مورد توجه واقع می‌شود، رگلاژ کردن یا تنظیم حد بالا و پایین درب توسط آچار‌های مخصوص است. مورد دومی که به اهمیت آن مبادرت ورزیده شد تعمیر کرکره مغازه بود.

 

با توجه به پیچیدگی ساختار کرکره مغازه، جهت تعمیر، تشخیص و عیب‌یابی در آن، لازم است کارشناس مربوطه از تسلط بالایی برخوردار باشد. افراد کمی قادر به تعمیر کرکره مغازه هستند، اما در بین همان تعداد اندک اگر تنها یک تعمیرکار درب اتوماتیک و یا کرکره برقی زبده پیدا کنید به راحتی مشکل کرکره مغازه را تشخیص داده و در صدد حل کردن آن برخواهد آمد.

 

مستحضرید که در تمام بخش‌های مربوط به تعمیر کرکره برقی، تاکید بر اکتفا نکردن بر مقالات مشابه مقاله فوق و سپردن کار به یک تعمیرکار زبده و ماهر بود، چرا که مسئله تعمیر کرکره اتوماتیک و موارد مذکور دیگر، بسیار ظریف بوده و با کوچک‌ترین اشتباه یا ناشی‌گری از طرف شخص در حال انجام تعمیر، ممکن است صدمات جبران ناپذیر جانی و مالی فراوانی را برای خود تعمیرکار یا سایرین پدید آید.

 

درب های اتوماتیک به مانند هر وسیله الکتریکی دیگری دارای یک عمر مفید هستند و پس از آن به مرور زمان اشکالاتی در آنها پدیدار شده و نیاز به تعمیر پیدا می کنند، و به همین دلیل و برای پشتیبانی از این درب ها ما در مجموعه تخصصی آتی در کار تعمیر درب اتوماتیک را انجام می دهیم.

 

شما می توانید برای هماهنگی و ارائه خدمات و تعمیر انواع درب‌ های اتوماتیک و همچنین مشاوره تعمیرات درب اتوماتیک  اینجا    کلیک کنید.

خدمات و تعمیرات انواع درب کرکره برقی

اگر به دنبال دریافت مشاوره در موضوع مطرح شده یا خرید یراق آلات مربوطه و …. می‌باشید، پیشنهاد ما به شما آتی دُر است.  فروشگاه آنلاین آتی دُر با دارا بودن تیم پشتیبانی مجرب و متعهد آماده ارائه خدماتی از قبیل فروش انواع درب از قبیل ضد ضد حریق ،درب اتوماتیک و ….. می‌باشد.

 

همچنین در لیست محصولات آتی دُر، انواع یراق آلات و محصولات جانبی مربوط به این حوزه کاری را می‌توان یافت. خرید از فروشگاه آتی دُر مزایایی از قبیل تضمین اصالت کالا، ضمانت قیمت، دریافت مشاوره، پشتیبانی همه روزه، مانور بر تعمیر به جای تعویض، ارسال سریع و …. را به همراه دارد.

 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت  آتی در ، https://www.atidoor.com  و یا با آدرس ایمیل info@atidoor.com مکاتبه نموده و یا با شماره تماس 02188808111  در ارتباط  باشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو