مشکلات جنسی و تاثیر شگرف آن بر آمار طلاق

منبع: برترین ها

118

1398/5/9

20:15


چرا هنوز در کشور ما مشکلات جنسی زوجین یک تابو تلقی می‌شود و افراد از مطرح کردن آن خجالت می‌کشند؟! طبق تحقیقات انجام شده، ۹۹ درصد زوج‌ها نمی‌دانند کجا باید پیگیر مشکلات جنسی خود باشند. اصولاً یا با همدیگر حرف می‌زنند یا اینکه سراغ بزرگ‌تر‌ها می‌روند. در صورتی که این حوزه متخصصان خودش را دارد.

برترین‌ها: طبق بررسی‌ها و آمار‌های به دست آمده ۴۰ درصد از طلاق‌ها به دلیل مشکلات جنسی و زناشویی است. گاهی مسائل روزمره زوجین به اتاق خوابشان کشیده می‌شود گاهی هم تعارض‌های داخل اتاق خواب زوجین به زندگی روزمره تسری پیدا می‌کند.

چرا هنوز در کشور ما مشکلات جنسی زوجین یک تابو تلقی می‌شود و افراد از مطرح کردن آن خجالت می‌کشند؟! طبق تحقیقات انجام شده، ۹۹ درصد زوج‌ها نمی‌دانند کجا باید پیگیر مشکلات جنسی خود باشند. اصولاً یا با همدیگر حرف می‌زنند یا اینکه سراغ بزرگ‌تر‌ها می‌روند. در صورتی که این حوزه متخصصان خودش را دارد.

تا وقتی که زوجین از حرف زدن و مطرح کردن مشکلات جنسی با متخصصان مربوطه خودداری کنند، متاسفانه شاهد افزایش روزافزون طلاق و جدایی‌ها خواهیم بود.

زوجین باید با مراجعه به زوج‌درمانگر، آگاهی خود را درباره مشکلات جنسی افزایش داده و به کمک مشاور، زندگی مشترک خود را نجات دهند.

زوج‌درمانی چیست؟

زوج‌درمانی، نوعی روان‌درمانی است که در آن، درمانگر که روانشناس یا مشاور خانواده و ازدواج است و تجربه‌ی بالینی دارد با زوج‌ها کار می‌کند. زوج‌درمانگر کمک می‌کند تا دو نفر که در یک رابطه‌ی عاشقانه هستند، بینش درستی نسبت به رابطه‌ی خود پیدا کنند، اختلاف خود را حل کنند و میزان رضایت خود از رابطه را با استفاده از انواع مداخلات درمانی بهبود ببخشند.

زوج‌درمانگر با تمرکز روی مشکل اساسی زوجین و تعیین اهداف واضح و مشخص، با برگزاری جلسات جداگانه یا دونفره در صدد رفع مشکل برمی‌آید. او اغلب تکالیف و تمرین‌هایی برای زوج‌ها در نظر می‌گیرد تا مهارت‌هایی را که در جلسات زوج‌درمانی یاد گرفته‌اند در تعاملات روزمره‌ی خود با هم به کار ببرند.

دکتر مهری نواده روان‌شناس و متخصص حوزه زوج‌درمانی می‌گوید: بیشتر همسران می‌توانند با کمک زوج‌درمانی، الگو‌های درست رابطه را یاد بگیرند، احساسات و هیجانات خود را درست بروز دهند و مهارت‌های لازم برای ارتباط موثر و حل مسئله را فرا بگیرند.

زوج‌درمانگر خوب چه کسی است؟

۱. زوج درمانگر خوب بیشتر روی مسائل مثبت تمرکز می‌کند و سعی می‌کند آن‌ها را به زوجین نشان دهد.

۲. زوج درمانگر خوب از همان جلسه‌ی اول طرح و نقشه‌ی مشخصی برای کارش دارد و آن را با زوجین در میان می‌گذارد.

۳. زوج درمانگر خوب باید به گونه‌ای باشد که زوجین با هر جلسه مشاوره، تاثیر آن را در زندگی مشترکشان حس کنند.

۴. زوج درمانگر خوب، به زوجین کمک می‌کند تا راه حل مسائل را خودشان پیدا کنند.

۵. زوج درمانگر خوب با پرسیدن سوال‌های مهم، نقش خانواده‌ها را در زندگی مشترک زوجین مشخص می‌کند و نحوه رفتار با آن‌ها را توضیح می‌دهد.

۶. از همه مهم‌تر یک زوج درمانگر باید خوش برخورد و با حوصله و گرم و صمیمی باشد تا مراجعین بدون استرس و نگرانی مشکلات خود را بیان کنند.

اگر همسرتان از مراجعه به مشاور امتناع می‌کند...

اگر با وجود تلاش‌ها و اصرار‌های شما همسرتان تمایلی برای مراجعه به زوج‌درمانگر ندارد، شما به تنهایی این کار را بکنید. هر چند که از اسم زوج‌درمانی پیداست که باید هر دوی شما در جلسات درمانی حضور داشته باشید، اما اگر همسرتان با شما همراهی نمی‌کند، شما پا پس نکشید. کمترین نتیجه‌ای که از مراجعه به زوج‌درمانگر، بدون همراهی همسرتان نصیب‌تان می‌شود این است که تا حدودی آرام می‌گیرید و می‌دانید که شما به سهم خودتان تلاش‌تان را برای رابطه‌تان کرده‌اید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو