معرفی خواص آلوئورا در طب سنتی و درمان بیماری ها

منبع: آسان طب

137

1398/5/23

18:20


آلئورا یکی از مهم ترین گیاهان در طب سنتی محسوب می شود که در خانواده مارچوبه ای ها قرار می گیرد. این گیاه که در واقع در گذشته با نام صبر زرد طبی شناخته می شده است ، ارتفاعی 60 تا 100 سانتی متری دارد. خاستگاه اصلی این گیاه آفریقای شمالی است ولی امروزه در تمام دنیا کشت می شود. خواص آلوئورا در طب سنتی یا بهتر است بگوییم خواص صبر زرد، بسیار متنوع است و برای درمان بسیاری از ناراحتی ها استفاده می شود. ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با خواص آلوئورا در طب سنتی آشنا کنیم.

خواص آلوئورا در طب سنتی

خواص آلوئورا در طب سنتی

درمان مشکلات گوارشی

از مهم ترین خواص آلوئورا در طب سنتی می توان به درمان بیماری های گوارشی اشاره کرد. این گیاه از دیرباز برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند ، یبوست ، سو هاضمه ،اسهال و استفراغ استفاده می شده است. ژل این گیاه یکی از بهترین مسهل ها می باشد و به همین دلیل است که از آن برای درمان یبوست استفاده می شود. در آلوئورا مواد ضد التهابی زیادی وجود دارد که می تواند به درمان مشکلات گوارشی مانند نفخ کمک کند. آلوئورا دارای 3 اسید چرب مفید است که برای سلامت روده ، معده و کبد بسیار مهم است.

درمان بیماری های پوستی

یکی از جالب ترین نکات در مورد آلوئورا این است که 75 درصد این گیاه را آب تشکیل داده است و به همین دلیل می توان از آن برای التهابات پوستی و آفتاب سوختگی استفاده کرد. برای اولین بار مصری ها بودند که از ژل این گیاه برای پوشاندن صورت کارگرانی که در زیر نور آفتاب کار می کردند استفاده کردند. ژل آلوئورا یکی از بهترین محافظ ها برای مقابله با اشعه مضر نور خورشید می باشد و همچنین از آن برای پانسمان سوختگی های درجه یک و دو استفاده می شود. از این گیاه برای درمان اکثر بیماری های پوستی مانند : اگزما ، جوش و آکنه استفاده می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

برای اولین بار در ایران زکریا رازی از صبر زرد برای تقویت بنیه استفاده می کرده است. این گیاه می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و به همین علت است کسانی که از رژیم های لاغری و دوره های ورزشی استفاده می کنند باید از کمپوت های آلوئورا استفاده کنند. این افراد به دلیل فعالیت بیش از اندازه در معرض تحلیل قوای ایمنی بدنشان قرار می گیرند. محدود کردن دریافت مواد غذایی ارزشمند و تحرک زیاد، بدن را خسته می کند به ویژه اگر رژیم غذایی پر پروتئین و مقدار میوه و سبزی مصرفی حداقل باشد. همان طور که اشاره کردیم بهترین توصیه به چنین افرادی استفاده از کمپوت آلوئورا می باشد.

استفاده به عنوان خمیر دندان

در تحقیقاتی که در سال 2016 انجام شده است ، دانشمندان متوجه شده اند که تاثیر ژل آلوئورا بر روی دندان ها ولثه از بسیاری از خمیر دندان ها نیز بیشتر است و شما می توانید از این ژل به جای خمیر دندان خود استفاده کنید. مواد ضدعفونی کننده موجود در این گیاه قادر هستند تا باکتری ها و آلودگی های موجود در میان دهان شما را از بین ببرند. اولین بار این نکته در میان طب سنتی چین مطرح شده بود. چینی ها جزو اولین کسانی بودند که به سلامت دندان های خود اهمیت می دادند و بر اساس شواهد یکی از مهم ترین کار های آنها استفاده از این گیاه به عنوان خمیر دندان بوده است. جالب است بدانید که اولین مسواک های مدرن نیز در چین پیدا شده اند.

خواص آلوئورا در طب سنتی

تاریخچه آلوئورا

مردم آفریقا اولین کسانی بودند که به خواص این گیاه پی برده بودند. در مراکش به این گیاه نجات دهتده می گویند چرا که مسافرانی که راه خود را در میان صحرا ها گم کرده اند ، با استفاده از آب موجود در این گیاه می توانستند به زندگی ادامه بدهند. مصری ها نیز از جمله کسانی بودند که از این گیاه استفاده می کردند. در میان مصریان این گیاه به قدری عزیز بوده است که در میان مراسم خاکسپاری فراعنه ، درمیان تابوت های آنها از چند برگ آلوئورا استفاده می شده است. همچنین زیباترین ملکه مصر یعنی ملکه کلوئپاترا هر روز از این ژل برای تطهیر صورت خود استفاده می کرده است. کلوئپاترا گارد مخصوصی از خانوم ها داشت که بر روی لباس های آنها عکس برگ های این گیاه هک شده بوده است.

منبع : http://bia2safa.net/goto/web/url/7503

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو