طرز تهیه کیک موز و گردو خیلی خوشمزه + 4 ویدئو

منبع: آسان طب

1,891

1398/5/29

09:14


کیک موز، یکی از کیک های خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. شاید دلیل آن اینست که ما را یاد ویفرهای موزی دوران بچگی می اندازد. بسیاری از ما دوست داریم خودمان در منزل کیک تهیه کنیم. این کار چند فایده دارد. اولا از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است و میتوانید این کار را به دفعات زیاد انجام دهیم. دوما کیک های خانگی بدون ضرر هستند و هیچگونه مواد نگهدارنده ای ندارند. سوما اینکه وقتی ما یک کیک موز خوشمزه در منزل تهیه میکنیم این نشان دهنده هنرمند بودن و کدبانو بودن ماست. ابتدا 4 ویدئو طرز تهیه کیک موز مشکلاتی و همچنین کیک موز، برای شما آموزش داده می‌شود.

1. طرز تهیه کیک موز شکلاتی

 

2. روش تهیه کیک موز شکلاتی 

 

3. طرز تهیه کیک موز خوشمزه و عالی

 

4. روش تهیه کیک موز خوشمزه

 

طرز تهیه کیک موز و گردو

مواد لازم برای تهیه کیک موز و گردو عبارتند از:

  • روغن مایع (ترجیحاً روغن زیتون) نصف پیمانه
  • شیر 1 پیمانه
  • تخم مرغ (به دمای محیط رسیده) 2 عدد
  • بکینگ پودر 2 قاشق چای خوری
  • آرد سفید 2 پیمانه
  • وانیل 1/4 ق.چ
  • موز (پوره یا رنده شده) 1 عدد
  • شکر 1 پیمانه
  • گردو (خرد شده) به میزان لازم

روش تهیه کیک موز و گردو

کیک موز

به گزارش آسان طب برای تهیه کیک موز، و گردو در اولین مرحله باید تخم مرغ ها را همراه با شکر در ظرفی جداگانه هم بزنیم تا زمانیکه حجم آن دو برابر بشود. رنگ ان باید کرم شده و حالتش کشدار شود.

 در مرحله بعدی وقتی این دو را حسابی هم زدید، روغن را اضافه کنید و باز هم آنها را با هم مخلوط کنید.

در مرحله بعدی برای تهیه کیک موز و گردو باید موزها را پوره یا حلقه کنید. سپس موزهای پوره شده را با وانیل به مخلوط اضافه کنید. در این بخش هم باید با هم زن دوباره کمی آنها را مخلوط بکنید.

 خب در مرحله بعدی باید آرد را جدا گانه به همراه بکینگ پودر 3 بار الک کنید.

سپس آرد را کم کم به مواد اضافه کرده وهر بار که مقداری آرد به مواد اضافه میکنیم کمی هم شیر میریزیم و همراه آرد (با لیسک) آرام آرام هم میزنیم تا حسابی با هم ترکیب شده و ارد گلوله گلوله نشود.

 در باره گردو باید بگوییم که گردو را باید از قبل خورد کرده و به مدت 15 دقیقه در آب خیس کنید.در آخرین مرحله از تهیه کیک موز و گردو، گردوها را با مواد مخلوط کنید.(میتوانید یک لایه مواد را در قالب ریخته مقداری گردو را روی ان بریزید وبعد بقیه مواد را روی آن بریزید).

در این قسمت باید ظرف مورد نظر را چرب کنید و ترجیحاً با کاغذ روغنی بپوشانید.. مواد را در آن ریخته ودر فر با درجه 180 درجه سانتی گراد به مدت 30-40 دقیقه برای پخت بگذارید.

بیشتر بدانید: طرز تهیه کیک هلو یا دسر میوه‌ای خوشمزه

نکات انتهایی برای تهیه کیک موز و گردو

1- این نکته را یاداوری می کنیم که قبل از آغاز کارتان فر را با درجه 200 درجه سانتی گراد گرم کنید.

2- یادتان باشد تمام مراحل را باید سریع انجام دهید زیرا مکث طولانی مدت، حالت طبیعی مواد را خراب میکند.

3- همه مواد باید به دمای محیط باشند.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از آسان طب درباره طرز تهیه کیک موز و گردو تقدیمتان کردیم بهره کافی را برده باشید. پیشنهاد می کنیم این کیک را حتما در منزل تهیه کرده و میل کنید.

شما میتوانید برای تزیین کیک موز، از روشهای مختلف استفاده کنید. هم میتوانید مانند شکل بالا موز ها را حلقه کرده و روی کیک خام بگذارید.

هم میتوانید موزها را خرد کرده و با مواد دیگر مخلوط کنید.

و همچنین میتوانید وقتی کیک پخته شد رویش را به شکل های گوناگون موز بچینید. حتی میتوانید اسانس موز را هم به مواد اصلی اضافه کنید.

5/5 ( 2 نظر )
برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو