ماسک ویتامینه پوست با انواع میوه‌های فصل

منبع: آسان طب

128

1398/6/17

11:28


همه خانم‌هایی که به نوعی علاقمند به مراقبت از پوست خود به روش‌های خانگی می‌باشند اهمیت ماسک ویتامینه پوست با انواع میوه‌های فصل را می‌دانند و در برخی موارد از این روش جهت بهبود وضعیت پوست صورت خود استفاده می‌کنند. اما گاه با فرمول‌هایی پیچیده و دردسر آمیز روبرو می‌شوند که از خیر این ماسک‌ها گذشته و ترجیح می‌دهند از کرم‌هایی با فرمولاسیون شیمیایی برای صورت خود استفاده نمایند. ما در این مقاله قصد داریم انواع ماسک ویتامینه پوست با فرمول‌هایی بسیار ساده را معرفی نمائیم تا این روش‌های مفید در یادها باقی مانده و به دلیل پیچیدگی‌های غیر ضروری به دست فراموشی سپرده نشوند.

ماسک ویتامینه

چگونگی تهیه ماسک ویتامینه

سادگی انواع ماسک ویتامینه پوست به وسیله میوه ها، در این است که در هر فصلی به وفور موجود بوده و به سهولت می توان چند میوه آبدار و سرشار از ویتامین را با یکدیگر ترکیب نموده و مستقیم بر روی پوست قرار دهید. تنها نکته مهم در این پروسه، استفاده از پوره یا آب میوه ها به شکل “خام” است که می تواند ویتامین ها و املاح مورد نیاز پوست را در اختیار آن قرار دهد و خستگی و لایه های مرده را از روی صورت برداشته و تازگی، طراوت و درخشندگی را به پوست انسان بازگرداند.

یکی دیگر از مسائلی که در استفاده از ماسک ویتامینه پوست و یا هر ماسک خانگی دیگر باید مورد توجه قرار گیرد این است که از میوه هایی استفاده شود که کمتر حساسیت زا بوده و بیشترین تاکید را بر ویتامینه و هیدراته نمودن پوست داشته باشد. آسان طب در ادامه این مقاله توجه شما را به بهترین میوه ها برای ساختن ماسک هایی جوان کننده و آبرسان که بهترین ویتامینه های پوستی نیز هستند جلب می کند. لازم به ذکر است که هر شخصی که خیال دارد پوست صورت و بدن خود را احیاء نموده و خاصیت ارتجاعی آن را برای مدتی طولانی حفظ نماید باید در کنار استفاده از ماسک ویتامینه پوستی، مصرف میوه ها و سبزیجات خام را در وعده های متعدد روزانه در برنامه غذایی خود قرار دهد.  

ماسک ویتامینه پوست با موز

ماسک ویتامینه پوست با موز علاوه بر خواص جوان کنندگی می تواند درخشندگی را به پوست باز گردانده و حالت کدر پوست را از بین ببرد. به دلیل وجود مقدار قابل توجهی ویتامین C و B6 در موز می توان به جرات گفت که این میوه یکی از بهترین ها در حفظ حالت ارتجاعی پوست می باشد. به همین دلیل می تواند به خوبی در کاهش چین و چروک های پوستی نقش آفرینی نماید. جهت ساختن ماسک ویتامینه پوست با موز، نصف یک موز را به صورت پوره با میوه آووکادو مخلوط کرده و کاملا له نمائید. سپس این ماسک موثر را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت قرار داده و پس از مدت زمان یاد شده، با آب سرد شستشو دهید. فراموش نکنید که پس از خشک کردن صورت از یک کرم مرطوب کننده عالی استفاده نمائید.

ماسک ویتامینه به وسیله کیوی و لیمو ترش

ماسک ویتامینه

ماسک ویتامینه به وسیله کیوی و لیموترش می تواند تا حدی برای پوست صورت محرک بوده و سبب التهاباتی سطحی در این ناحیه شود اما فراموش نکنید که در هر دوی این میوه ها درصد قابل توجهی ویتامین C وجود دارد که نقش کلاژن سازی را بر عهده داشته و به همین سبب از انواع ماسک های ضد چروک به شمار می آیند. پوست صورت را به وسیله آب شستشو داده و عاری از هرگونه آلودگی نمائید. سپس پوره کیوی و آب لیموترش تازه را با یکدیگر مخلوط نموده و 10 دقیقه بر پوست صورت خود به غیر از نواحی دور چشم قرار دهید. اگر هفته ای سه مرتبه از این ماسک ویتامینه استفاده نمائید پس از مدتی شاهد تغییراتی حیرت انگیز در صورت خود خواهید بود. این تغییرات شامل روشن شدن و درخشندگی پوست بوده و در مدتی کوتاه جوش های زیر پوستی را نیز از میان خواهد برداشت.

ماسک ویتامینه با روغن‌های گیاهی

انواع روغن های گیاهی مانند روغن آووکادو، روغن نارگیل طبیعی، روغن بادام و… می توانند ویتامینه های خوبی برای پوست های خسته به شمار آیند. تنها کافیست که از صد در صد طبیعی بودن آنها مطمئن باشید تا بتوانید به راحتی در ماساژ صورت خود از آنها استفاده نمائید. این روغن ها دارای مواد معدنی و مغذی برای پوست بوده و می توانند در صورت استمرار، شفافیت و جوانی را به پوست ما باز گردانند.

ماسک ویتامینه با عصاره گل‌ها

از معروف ترین عصاره گل ها، روغن گل سرخ و گل یاس بوده که فوایدی جالب توجه برای پوست انسان دارند. روغن گل یاس به دلیل عطر دلنشین خود سبب افزایش احساس آرامش شده و برای پوست خاصیتی جوان کننده خواهد داشت. خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و در رفع ترک های پوستی موثر می باشد. روغن گل سرخ نیز مانند دیگری دارای عطری خوش و دلپذیر بوده و اعصاب را تقویت می نماید. از طرفی خاصیت ضد لک داشته و در بهبود جای زخم ها مفید است. تنها نکته مهم در استفاده از این دو روغن، اطمینان از اصل بودن آن است که تضمین کننده سلامت و زیبایی پوست شما خواهد بود.

ماسک ویتامینه با انگور

ماسک ویتامینه

اگر به دنبال یک ماسک ویتامینه خوب و کم دردسر هستید مقداری انگور را له کرده و کمی ماست کم چرب و آب لیموترش تازه به آن بیفزایید. سپس این مخلوط را بر روی پوست قرار داده و 10 دقیقه بعد با آب سرد شستشو دهید. این ماسک ویتامینه ، خواصی روشن کننده و ضد چروک برای پوست شما خواهد داشت.

ماسک ویتامینه با روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز یک مبارز قدرتمند برای مقابله با چین و چروک هاست. همچنین یک سم زدای قوی برای پوست به شمار می رود. تنها کافیست این روغن را هفته ای دوبار بر روی پوست خود ماساژ داده و سپس به استراحت بپردازید. گاهی نیز می توانید یک سیب زمینی را پوست گرفته، خورد کرده و به همراه یک خیار داخل مخلوط کن بریزید. سپس این مخلوط را با روغن نارگیل طبیعی ترکیب کرده و 15 دقیقه بر روی پوست قرار دهید. سپس با آب سرد آبکشی نمائید.

ماسک ویتامینه با سیب

اگر خواهان پوستی روشن و شفاف هستید می توانید یک سیب را رنده کرده و با مقداری شیر مخلوط نمائید. این ماسک ویتامینه را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس شستشو دهید. این ماسک علاوه بر ویتامینه کردن پوست، یک لایه برداری ملایم نیز برای شما انجام خواهد داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو