حساب توئیتری برخی مقامات کوبا دوباره فعال شد

منبع: برترین ها

110

1398/6/23

03:39


توئیتر حساب کاربری برخی از رسانه های دولتی کوبا، روزنامه نگاران و مقامات این کشور را باردیگر فعال کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، در پی مسدود شدن حساب کاربری مقامات، روزنامه نگاران و رسانه های دولتی کوبا در توئیتر، این شبکه اجتماعی روز جمعه اعلام کرد که برخی از این حسابهای کاربری مسدود شده را دوباره فعال می کند.

با این وجود، حساب کاربری «رائول کاسترو» رهبر حزب کمونیست این کشور همچنان مسدود است. دفتر اتحادیه خبرنگاران کوبا در واکنش به این اقدام توئیتر، آن را نمونه سانسور دسته جمعی خواند.

در واکنش به این موضوع، یکی از مسئولان توئیتر مدعی شد که سیاست‌های این شرکت در زمینه مقابله با اسپم و فعالیتهای فریبکارانه به کاربران اجازه نمی‌دهد با ایجاد حساب‌های کاربری متعدد موضوعی را به صورت ساختگی ترویج دهند.

در این میان، «ماریلا کاسترول» دختر فیدل کاسترو روز جمعه در یک پیام توئیتری اعلام کرد:«توئیتر بلاخره حسابهای کاربری ما را فعال کرد». وی در ادامه نوشت: «با سپاس از آنهایی که در برابر تهاجم رسانه ای علیه کوبا همبستگی خود را نشان دادند».

با این حال، حسابهای کاربری تارنمای دولتی «کوبا دیبیت» اعلام کرد که تمام حسابهای کاربری این تارنما- که به زبانهای مختلف فعالیت می کند- و همچنین حسابهای کاربری مدیران و روزنامه نگاران آن همچنان مسدود است.

این تارنما اعلام کرد: «معلوم است که در موقعیتهای مختلف، توئیتر خود را در خدمت عملیاتهای اطلاعاتی و سیاست خارجی دولت آمریکا قرار می دهد. اقدام اخیر توئیتر ما را غافلگیر نکرد».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو