همه چیز درباره کشور قبرس و آنچه باید درباره این کشور بدانید

همه چیز درباره کشور قبرس و آنچه باید درباره این کشور بدانید


منبع: آرگا

103

1398/7/1

01:37


کشور قبرس جزیره ای نسبتا بزرگ در آب های مدیترانه  و در نواحی آب های اژه ای قرار گرفته است، پایتخت این کشور نیکوزیا است. کشور قبرس یک کشور جزیره ای است که از دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تشکیل شده است.موقعیت استراتژی و بسیار عالی این جزیره و ارتباطش با بسیاری از فرهنگ ها و اقوام کشورهای همسایه، باعث گردیده که از قبرس به عنوان کشوری میانجیگری حتی برای مقاصد اصلی و سیاسی استفاده شود. در نتیجه از نظر دیپلماتیک، کشور قبرس، کشوری بسیار مهم در منطقه خاورمیانه است.

همه چیز درباره کشور قبرس و آنچه باید درباره این کشور بدانید

هر دو بخش قبرس، برای خود رموز و جذابیت های آشکار و نهان بسیاری دارند که انتظار مسافران کنجکاو را می کشند. پس بد نیست به دیدارشان برویم و این انتظار را پایان دهیم.کشور قبرس جزیره ای نسبتا بزرگ در آب های مدیترانه  و در نواحی آب های اژه ای قرار گرفته است، پایتخت این کشور نیکوزیا است. کشور قبرس یک کشور جزیره ای است که از دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تشکیل شده است.موقعیت استراتژی و بسیار عالی این جزیره و ارتباطش با بسیاری از فرهنگ ها و اقوام کشورهای همسایه، باعث گردیده که از قبرس به عنوان کشوری میانجیگری حتی برای مقاصد اصلی و سیاسی استفاده شود. در نتیجه از نظر دیپلماتیک، کشور قبرس، کشوری بسیار مهم در منطقه خاورمیانه است.

آنچه باید درباره کشور قبرس بدانید

کشور قبرس جزیره ای است با چندین شهر و جاذبه های زیبایی که  دارد می تواند به راحتی هر توریستی را مجذوب خود کند. این کشور با جمعیت یک میلیون و صد هزار نفر یکی از پیچیده ترین کشور های جهان به شمار می آید، این جزیره با رنگ و بوی اروپایی و تاریخی که دارد، برای شما یادآور جزیره ها و شهرهای یونانی و رومی خواهد بود. بقایای آثار باستانی رومی در شهرهایی همچون لارناکا، شهر ساحلی و زیبای آیاناپا با ساحل و دریای آبی رنگش و بسیاری از دیدنی های بی شمار در دیگر شهرها شما را به خود جذب می کند. تمامی شهرهای این جزیره متشابه هم هستند. چون این کشور به دو بخش با دو دین متفاوت و زبان متفاوت تقسیم شده است. بخش شمالی کشور قبرس را ترک های مسلمان و بخش های دیگر از یونان مسیحی ارتدوکس تشکیل می دهند. ۷۷ درصد مردم این کشور یونانی و ۱۸ درصد ترک هستند. این شرایط زمانی رخ داد که کشور قبرس از بریتانیا جدا و حاکمیت آن به ترکیه و یونان سپرده شد. حقیقتی جالب که درباره قبرس باید بدانید مساحت آن است، مساحت زیاد این جزیره، قبرس را تبدیل به سومین جزیره بزرگ در مدیترانه کرده است.

آب و هوای کشور قبرس

کشور قبرس به دلیل داشتن آب و هوای معتدل مشهور است. این کشور از سالم ترین و بهترین آب و هوای معتدل مدیترانه برخوردار می باشد. در طول سال، حدود ۳۲۰ روز آفتاب می تابد. آب و هوای قبرس یکی از مهمترین موضوعاتی است که سبب جذب بسیاری از مهاجران به این کشور می شود.

کشور قبرس و همه چیز در مورد آن

فرهنگ مردم قبرس

کشور قبرس از سال ۱۸۷۸ تا سال ۱۹۶۰ در استعمار بریتانیا بوده است، به همین مردمان آن به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند و شما به راحتی می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. امروزه انگلستان پایگاه های نظامی خود را در کشور قبرس حفظ کرده است.اگر تمایل خود را حتی با چند کلمه یونانی  در برقراری ارتباط با مردم نشان دهید، مسلما با گرمی مورد استقبال قرار خواهید گرفت.قبرسی ها معمولا بیشتر از دیگر ملیت ها با بزرگان خود رسمی هستند. کشور قبرس مردمی بسیار مهمان نواز دارد  پذیرایی آن ها از انواع مواد غذایی و نوشیدنی که شما میل دارید، می باشد.سر وقت حاضر شدن در وعده های اجتماعی ارزش محسوب می شود که در کشور قبرس بسیار به آن اهمیت داده می شود.تاخیر داشتن در ملاقات های اجتماعی حتی در فاصله ۳۰ الی ۴۵ دقیقه ای هرگز قابل قبول نیست.

مذهب کشور قبرس

آنچه باید در مورد مذهب کشور قبرس بدانی این است که مذهب بیش از ۷۸ درصد مردم یونان مسیحی ارتدوکس است. و کمتر از ۱۸ درصد در این کشور مسلمان هستند که در محله ترک نشین هستند،بخشی از مردم شهر نیز ارمنی هستند. با توجه به نداشتن جشنی مستقل یا جشن های ملی خاص که همه مردم هم نظر باشند جشن ایستر مربوط به آیین ارتدوکس به دلیل اینکه دین قالب مردم کشور نیز است از اصلی ترین جشن های آنها محسوب می شود. جشنی که با چراغانی و آواز خانی برگزار می شود.

توضیحاتی از کشور قبرس

بناهای تاریخی قبرس

قبرس شمالی جایی پر از بناهای عصر حجری که تمدن در آن متولد شده است. جزیره قبرس، سومین جزیره بزرگ مدیترانه در شرق دریای مدیترانه در فاصله ۶۴ کیلومتری سواحل ترکیه قرار دارد و پادشاهان باستانی اش تداعی گر شکوه دوره رومی بودند. به خاطر موقعیت خاصش که در محل رفت و آمد سه کشور مهم قرار دارد در طول قرن ها تمدن های زیادی را به خود دیده است. قبرس شمالی پر از نشانه هایی از میراث فرهنگی و تاریخی است. فکر می کنید انسان ها از چه زمانی به این جزیره آمدند؟ نشانه هایی پیدا شده که نشان می دهد حدود ۸ هزار سال قبل از میلاد اولین انسان ها پا به خاک این جزیره گذاشتند. بخشی از دیدنی های قبرس که باعث جذاب گردشگران زیادی شده است مربوط به جاذبه های تاریخی است.

اطلاعات کاربردی کشور قبرس

مزایای زندگی در قبرس

مزایای بسیار زیادی جهت زندگی در قبرس وجود دارد. در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • دارای یک محیط بسیار امن با جنایات کم
  • بیمارستان های خصوصی مقرون به صرفه
  • دارا بودن مناظر بسیار زیبا
  • ارزان بودن قیمت ملک در مقایسه با دیگر کشور های عضو اتحادیه اروپا
  • استاندارد های بالای پزشکی

چه پولی در قبرس استفاده می شود

از اول ژانویه قبرس یورو را به عنوان واحد پولی خود به رسمیت شناخته است. اما در عمل و از حقایقی جالب درباره قبرس باید گفت که بسیاری از بازرگانان کشور، طیف گسترده ای از ارزهای خارجی را استفاده می کنند.قبرس شمالی همچنان از لیره ی جدید ترکیه به عنوان پول رسمی خود استفاده می کند، بسته به اینکه به کدام یک از شهرهای قبرس سفر می کنید، نیاز به ارز خاصی دارید. پس باید به دنبال مبدل های بیشتری باشید در حالی که قبرس شمالی به صورت رسمی از لیره ترکیه استفاده خواهد کرد، در عمل، تجار و هتلداران آن سال ها طیف وسیعی از ارزهای خارجی را پذیرفته اند و در نتیجه، با هر ارزی می توانید به این کشور سفر کنید.

غذاهای خوشمزه

همه چیز در مورد کشور قبرس

هیچ سفری بدون چشیدن طعم غذای آن  کشور کامل نمی شود  به همین علت به رستوران های اصیل کشور قبرس بروید و غذاهای محلی این کشور را میل کنید. غذاهای قبرس شمالی بسیار زیاد است در این کشور سر میز خوراکی ها و شیرینی هایی را می بینید که مخصوص قبرس هستند.پا به هر رستورانی که بگذارید با غذاهای خوشمزه و شیرینی های محلی از شما پذیرایی خواهند کرد البته در آنها غذاهای بین المللی نیز دیده می شود  اگر فرصت اندکی در سفر دارید می توانید  این دو غذا را در اولویت قرار دهید: استفادو (خورشتی که شامل گوشت گاو که با پیاز و ادویه جات مخصوص پخت می شود  و بره کلفتیکو (که نام گوشت بره ای است که به آرامی در اجاق رسی کلفتیکو پخته می شود. یکی دیگر  از غذاهای خوشمزه قبرس ( پفتالی کباب) است که در آن گوشت به شکل توپ های گرد در می آید.

انچه باید در مورد کشور قبرس بدانیم

هر دو قسمت قبرس، رموز و جذابیت های خاص خود را دارد که با سفر کردن به این کشور می توانید به این جذابیت ها پی ببرید و با اطلاعات داده شده در این مطلب همه چیز درباره کشور قبرس و آنچه باید درباره این کشور بدانید را در اختیارتان قرار داده ایم که می توانید سفر بهتری را به همراه داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو