فیزیوتراپی و کاردرمانی در منزل

فیزیوتراپی و کاردرمانی در منزل


منبع: فرزند

205

1398/8/2

19:11


فیزیوتراپی و کاردرمانی در منزل

درمان از طریق فیزیوتراپی یک روش درمانی است که برای توان‌بخشی افراد بعد از یک آسیب شدید و یا بیماری انجام می‌شود. به‌طور کلی هدف از فیزیوتراپی بازپروری، حفظ و به حداکثر رساندن عملکرد، حرکت و قدرت فرد است.

بعد از هر مشکلی نظیر شکستگی و یا شکاف در استخوان، آسیب‌های ستون فقرات، سکته مغزی، اختلالات عصبی، صدمات ورزشی و انجام جراحی، بدن برای بازگشت به شرایط طبیعی و افزایش عملکرد خود به درمان توسط فیزیوتراپی نیاز پیدا می‌کند.در فیزیوتراپی روش‌های متنوعی برای درمان استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: تکنیک‌های الکتروتراپی، روش‌های درمانی دستی یا برنامه‌های مختلف ورزشی، کشش عضلات، ماساژ، طب سوزنی، گرما و سرما درمانی.تمامی این خدمات را بیمار میتواند بصورت فیزیوتراپی در منزل دریافت کند.

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی یک روش درمانی نسبتاً طولانی است مراجعه مکرر و هر روزه با توجه به شرایط سخت بیمار، همچنین نوبت‌ های طولانی و نامنظم در مراکز درمانی این روش درمانی را با مشکل روبرو می‌کند. در چنین شرایطی بهترین پیشنهاد برای گرفتن نتیجه مطلوب و روند درمانی منظم، انجام فیزیوتراپی در منزل است. امروزه همه مراحل درمان از ارزیابی تا مراحل آخر درمان،  در منزل بیمار انجام می‌شود.

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

سایت هوم ویزیت برای راحتی بیماران خانم خود ، برای خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی از متخصصین خانم استفاده میکند. فیزیوتراپی در منزل توسط خانم را کلینیک های محدودی انجام میدهند اما ما این مشکل را حل کرده ایم و اکنون فیزیوتراپ های خانم هوم ویزیت از بهترین فیزیوتراپ های ما هستند.محققان رابطه عاطفی بین بیمار و درمانگر را بررسی کرده اند و در نتایج بدست آمده به طور چشمگیری روحیه و ارتباط عاطفی تاثیر زیادی در فیزیوتراپی داشته است.در کشور ما بدلیل مسائل فرهنگی و مذهبی این رابطه عاطفی توسط فیزیوتراپ خانم برای بیماران خانم سریعتر انجام می شود.

انتخاب محل مناسب در منزل

محیطی که خدمات فیزیوتراپی در منزل انجام خواهد شد مهم است ،برای فیزیوتراپی در منزل سعی کنید بهترین محل از خانه را انتخاب کنید. این محل باید کاملا روشن و دارای دمای مناسب باشد .فیزیوتراپ ممکن است با خود وسیله هایی را به منزل شما بیاورد بنابراین اطمینان داشته باشید که فضای کافی برای جا به جا شدن و تمرینات فیزیوتراپی وجود دارد.

آرامش و سکوت منزل

در طی درمان وجود آرامش و سکوت بسیار مهم است. زمان فیزیوتراپی باید طوری تنظیم شود که وقفه ای بوجود نیاید. اگر حیوان خانگی دارید در اتاق دیگری بگذارید. ورود سر زده افراد و یا بودن کودکان در محل فیزیوتراپی برای هر دو طرف یعنی هم بیمار و هم فیزیوتراپی میتواند نگران کننده باشد.تلفن و موبایل خود را خاموش کنید تا فیزیوتراپ کاملا برای کار خود تمرکز داشته باشد.

کاردرمانی چیست ؟

کاردرمانی occupational therapy چیست ؟ کاردرمانی یکی از علوم پزشکی و توانبخشی است که برای مستقل شدن و بازتوانی بیمار انجام می شود. درمان با کاردرمانی استفاده از فعالیت ها و تمرینات هدفمند مبتلا به بیماری ها و مشکلات ذهنی و جسمی برای بهبود توانایی های قبل از بیماری فرد انجام می شود. زمانی که شما سالم هستید انجام کارهای روزانه بسیار ساده است مانند پوشیدن لباس ، برداشتن ظرف ها ، بیدار شدن.اما اگر دچار یک آسیب جدی شوید یا سکته مغزی داشته باشید و قسمتی از بدنتان آسیب دیده باشد نیاز به خدمات کاردرمانی دارید تا دوباره همه فعالیت هایی که قبلا انجام میدادید را یاد بگیرید.

کاردرمانی در منزل

انجام کاردرمانی در منزل بیمار دلایل زیادی میتواند داشته باشد.اما هدف اصلی این است که بیمار را در یک محیط حمایتی و شفابخش قرار دهیم.بعلت اینکه بیمار با خانه خود بیشتر آشنا است کاردرمانی در منزل انتخاب خوبی است و همین باعث میشود کمتر در طول درمان استرس داشته باشد و همچنین بهتر است بیمار کار روزانه خود را در خانه و وسیله های خود دوباره یاد بگیرد .یکی دیگر از مزایای کاردرمانی در منزل این است که اعضای خانواده بیمار به راحتی در دسترس هستند و می توانند بیشتر درگیر بهبود بیمار خود شوند.

کاردرمانی کودکان

کاردرمانی کودکان می تواند به بچه هایی با نیازهای مختلف کمک کند تا مهارت های جسمی، حسی ، شناختی و حرکتی خود را ارتقاء دهد و احساس موفقیت و اعتماد بنفس داشته باشند. برخی افراد به اشتباه فکر میکنند که کار درمانی فقط برای بزرگسالان است چون کودکان شغل ندارند!. کار اصلی کودک بازی کردن و یادگیری است و پزشکان باید مهارت های کودکان را برای بازی ، عملکرد خوب در مدرسه و فعالیت های روزانه ارزیابی و افزایش دهند.طبق گزارش انجمن بهداشت حرفه ای آمریکا علاوه بر مهم بودن رفع مشکلات فیزیکی ،پزشکان در کاردرمانی باید به عوامل روانشناختی و اجتماعی هم اهمیت بیشتری دهند که همین می تواند به عملکرد فیزیکی کودکان نیز تاثیر بگذارد.

با خدمات هوم ‌ویزیت آشنا شوید

سایت هوم ویزیت یک استارت آپ فعال در زمینه خدماتی پزشکی و مراقبتی در منزل است که به صورت یک پلتفرم تخصصی کار می کند که بیماران را به پزشکان ،پرستاران و  فیزیوتراپ ها متصل می کند.ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل و کاردرمانی در منزل از اصلی ترین خدمات هوم ویزیت است. یکی از مزیت های هوم ویزیت نسبت به کلینیک ها این است که پزشکان و فیزیوتراپ های این مجموعه تجربه و تخصص ویزیت در منزل دارند و با درمان در منزل آشنایی بیشتری نسبت به متخصصین کلینیکی دیگر دارند و ارتباط خوبی با بیمار میگیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو