طرز تهیه کشک کدو خوشمزه با طعم فوق العاده

طرز تهیه کشک کدو خوشمزه با طعم فوق العاده


منبع: آرگا

149

1398/8/8

14:32


طرز تهیه کشک کدو که از سادگی و جذابیت خاصی برخوردار می باشد، شما کدبانوهای ایرانی را خسته نکرده و با هنر سفره آرایی زیبای خود، با داشتن چنین غذایی دارای زیباترین و البته کامل ترین سفره می باشید.

کشک کدو غذایی خوش مزه و متفاوت کرمانی است که برای تنوع بخشیدن به برنامه غذایی، مخصوصا برای ناهار بسیار دلچسب و جالب بوده، کشک کدو شبیه کشک بادمجان می باشد، که برای افرادی که از بادمجان گریزانند انتخاب خوبی می تواند باشد. در ادامه با طرز تهیه کشک کدو آشنا می شوید.

کشک کدو از ترکیبات خوش طعم و مفیدی تهیه می شود که مسلما برای سلامتی سودمند می باشد، کدو مانند تمام نعمت های خداوندی به گونه ای است که می تواند بسیاری از مشکلات بدن را رفع کرده و حال ما را خوب کند. شما می توانید با ایده های نو و زیبا کشک کدو  طبخ کرده و سفره ای آراسته پهن کنید.

مواد مورد نیاز

  • هفتصد و پنجاه گرم کدو سبز
  • یک پیمانه کشک
  • چهار عدد فیله گوجه فرنگی
  • دو قاشق غذاخوری پیاز داغ
  • به اندازه نیاز روغن
  • به اندازه نیاز نعناع داغ و سیر داغ
  • به اندازه نیاز زردچوبه، فلفل و نمک
  • به اندازه نیاز برای تزیین مغز گردو پودر شده

روش تهیه کشک کدو بی نظیر و خوش مزه

طرز تهیه کشک کدو لذیذ

ابتدا شش کدو را پوست می گیریم، و سپس خرد نموده، در روغن سرخ می کنیم. پیاز داغ و نعناع داغ را نصف می کنیم، نیمی از آن را کنار گذاشته برای تزیین کشک کدو، و نیم دیگر را به همراه فیله های گوجه فرنگی که از قبل خرد کرده ایم، به کدوها افزوده و خوب آن را هم می زنیم.

طرز تهیه کشک کدوی خوش مزه و لذیذ

مقداری زردچوبه، نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم. و شعله را کم می کنیم، که کدوها با آب گوجه به خوبی پخته شود.

باید آب غذا به خوبی خشک شود یا به قولی کشیده شود، در این مرحله از طرز تهیه کشک کدو، گوجه فرنگی و کدو هارا به وسیله ی گوشت کوب کوبیده شود تا خوب له شوند.

هنگامی که به طور کامل پخته شد، و به روغن افتاد، آن را در ظرفی مناسب کشیده و با نعناع داغ، سیر داغ و پیاز داغ و کشک تزیین می کنیم.

دستور پخت کشک کدو خوش مزه و متفاوت

روش دیگری هم برای قسمت پایانی طرز تهیه کشک کدو وجود دارد، به این صورت که اکنون چهار عدد از کدوهایی را که کنار نگه داشته بودیم را از وسط نصف کرده، و سرخ نمایید و بگذارید خوب پخته شوند.

کدوهای نصف شده را کمی مهلت دهید تا سرد شوند، سپس مغز آن ها را بیرون آورده و داخل یک ظرف بچینید. حالا میان کدوها را با مخلوط کشک کدو و گوجه فرنگی پر می کنیم و سطح آن را با ما بقی نعناع داغ و پیاز داغ و سیر داغ و پودر گردو به همراه کشک تزیین می کنیم.

دستور پخت کشک کدو خوش مزه و لذیذ

نکات مهم تهیه کشک کدو

  • کشک کدو را می شود در وعده های شام و ناهار و یا به عنوان پیش غذا میل نمود.
  • هم چنین این غذا می تواند یک افطاری کامل و خوش مزه برای روزه داران باشد.
  • این غذا برای تعداد ۴ تا ۵ نفر می باشد، و اگر می خواهید آن را برای افراد بیش تری تهیه کنید باید مقدار مواد اولیه آن را هم زیاد کنید.

طرز تهیه کشک کدو عالی و بی نظیر خانگی

در این مطلب آموزشی، ما با آموزش طرز تهیه کشک کدو یک غذای خوشمزه و متفاوت، مهمان شما شده ایم، امیدواریم نهایت بهره و لذت را از آن ببرید. همچنین برای تزیین این غذای خوشمزه می توانید از ایده های تزیین کشک بادمجان نیز استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو