فرزند آیت‌ الله منتظری نماز پیکر اعظم طالقانی را خواند

منبع: نیک صالحی

141

1398/8/11

13:18


این بانوی مبارز به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و در روز هشت آبان ۹۸ به دعوت پیک حق لبیک گغت

اعظم طالقانی بزرگ بانوی مبارز قبل از انقلاب که سختی های بسیاری را در زندان های ساواک متحمل شد. او نمونه بارز یک زن انقلابی بود و برای تحقق آرمان های امام راحل بسیار جنگید. روز گذشته مراسم تشییع این بانوی مبارز برگزار شد و شخصیت های سیاسی و مسئولان کشوری نیز حضور پیدا کردند. فرزند آیت‌ الله منتظری نماز پیکر ایشان را خواندند. در ادامه در نیک صالحی تصویر آن را مشاهده خواهید کرد

فرزند آیت‌ الله منتظری در مراسم تشییع اعظم طالقانی

حجت‌الاسلام احمد منتظری صبح امروز بر پیکر «اعظم طالقانی» نماز خواند.

پیکر اعظم علایی طالقانی صبح امروز(جمعه) از محل موسسه اسلامی زنان با حضور جمعی
کثیری از مسئولان و شخصیت‌های سیاسی تشییع شد.

نماز فرزند آیت‌ الله منتظری

جزئیات بیشتر درباره اعظم طالقانی

مرحومه «اعظم طالقانی»چندی پیش به علت سکته مغزی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری
و شامگاه چهارشنبه ۸ آبان ماه ۹۸ پس تحمل چند روز بیماری و سختی، دارفانی را وداع گفت.

علی ربیعی سخنگوی دولت به مناسبت درگذشت این بانوی مبارز می نویسد: چندی پیش در بیمارستان شهید رجایی به عیادت زنده‌یاد اعظم طالقانی رفتم. با وجود بیماری، همچنان بیم مردم را داشت، اما امیدوارانه صحبت می‌کرد. نام اعظم طالقانی برای چند نسل ایرانی پر از خاطرات نوستالژیک است. خاطراتی که با یاد آیت‌الله طالقانی، روز‌های انقلاب، حضور زن در مشارکت‌های سیاسی_اجتماعی، پاکی صداقت و ساده زیستی، جسارت، آرمان‌خواهی، ایستادگی در پای اعتقادات و خستگی ناپذیری درهم آمیخته است.

طالقانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دغدغه مندانه و پر قدرت به حرکت خود ادامه داد، او همچنین به درخواست پدرش«آیت الله طالقانی»، جامعه زنان مسلمان را با هدف آموزش زنان و حل مشکلات آن‌ها تأسیس کرد و سپس نماینده مردم تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی شد. او همچنین اولین زنی است که در سال ۷۶ به کاندیداتوری ریاست جمهوری درآمد و درباره این اقدام خود می گوید: «برای آزمایش قانون اساسی؛ هیچ دلیلی وجود ندارد که یک زن نتواند نامزد انتخابات شود.» او معتقد بود تعبیر رجال در اصل ۱۱۵ قانون اساسی معادل جنس مرد نیست و تعدادی از متخصصان و عالمان مذهبی ایران نیز با وی هم دیدگاه بودند.

طالقانی در سالهای متمادی و تاکنون در تلاش بوده است تا تابوی حضور زنان در مناصب مهم مملکتی
را بشکند و در همین راستا، دیدارهای زیادی نیز با علمای قم در خصوص تفسیر واژه «رجل سیاسی» داشته است.

ایلنا و باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو