چهارشنبه ۱۳ آذرماه، آخرین روز نمایش فیلم «خانه پدری»

148

1398/9/11

21:19


چهارشنبه ۱۳ آذرماه، آخرین روز نمایش فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری خواهد بود. + ویدیو

چهارشنبه ۱۳ آذرماه، آخرین روز نمایش فیلم «خانه پدری»

یک ساعت پیش
چهارشنبه ۱۳ آذرماه، آخرین روز نمایش فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری خواهد بود. + ویدیو

چهارشنبه ۱۳ آذرماه، آخرین روز نمایش فیلم «خانه پدری»

به گزارش سلام سینما چهارشنبه ۱۳ آذرماه، آخرین روز نمایش فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری خواهد بود. این فیلم که سه بار تاکنون توقیف و رفع توقیف شده با وجود اکران محدود و فقط در سینماهای تهران از پس فردا، چهارشنبه به اکران خود پایان می دهد.

فیلم «خانه پدری» روایت زندگی محتشم از 15 تا 80 سالگی است که خود را در مرگ خواهر بزرگترش، مقصر می‌داند.

بسیاری از منتقدان با ستایش از فیلم کیانوش عیاری آن را یکی از بهترین آثار سینمای ایران دانسته‌اند.

مهدی هاشمی,  شهاب حسینی,  مهران رجبی,  نازنین فراهانی,  حسین فلاح,  مژده همرنگ,  معصومه بافنده,  مینا ساداتی,  پادینا رهنما,  آیناز آذرهوش,  فتح الله طاهری,  ناصر هاشمی,  نگاه خاقانی,  ستاره میرمحمد و آزاده موحدبشیری بازیگران این فیلم هستند.

کیانوش عیاری درباره جوسازی‌هایی که علیه فیلم «خانه پدری» شد، در گفت و گو با اعتماد گفت:

"۱۰ سال است که علیه این فیلم جوسازی می شود. حالا این جوسازی ها بسته به شرایط خاص متفاوت بوده است. چه در زمانی که فیلم برای دو روز در گروه هنر و تجربه اکران شد و ۱۰ سانس نمایش داشت و چه زمانی که فیلم در سال های ۸۹ و ۹۲ قرار بود در جشنواره فیلم فجر شرکت کند یا زمانی که فیلم در جشنواره ونیز شرکت کرد.

این دلواپسان به هر بهانه ای به فیلم تاختند و پا پس نکشیدند و نظراتشان را بیان می کردند. خب حالا وقتی بحث درباره نمایش عمومی مطرح شود، طبیعی بود که هجمه ها نسبت به این فیلم افزایش پیدا کند و فشارها شدیدتر شود اما سوال من از این دوستان این است که مگر فیلم چه حرفی می زند که شما برآشفته و نگران و دلواپس شدید؟

گمان می کنم بیش از آنکه این نگرانی ها اصیل و منطقی باشند بر اساس یک سری شایعات و ذهنیات شکل می گیرند که به صورت ناعادلانه فیلم را مورد قضاوت قرار می دهند. اینجا به مسائل فرامتنی کاری ندارم. درباره خود فیلم حرف می زنم. قتلی که در فیلم اتفاق می افتد، سرانجام با تلطیف به چند سال اخیر مرتبط می شود و به پایان می رسد.

چرا به این شکل فیلم دیده نشد و دوستان این بخش ها را نمی بینند؟ آنها سعی می کنند با میکروسکوپ قسمت ها و لایه های کپک زده و آلوده فیلم را برجسته کنند و حاضر هم نمی شوند کوتاه بیایند و به جنبه های دیگر فیلم اشاره ای داشته باشند. روند ۸۰ ساله فیلم نشانگر چیست؟"

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو