همه چیز درباره کاندوم (8)

منبع: نی نی بان

137

1398/9/20

11:56


نی نی بان: هشتمین مطلب از بسته مدیریت روابط جنسی در تعطیلات آگاهی شما را در خصوص کاندوم و تأثیر آن در پیشگیری از بارداری می سنجد.

همه چیز درباره کاندوم (8)


کاندوم در کنار وازکتومی تنها روش ضد بارداری مردانه است که هزینه بسیار کمی دارد، به طور گسترده ای در دسترس است و مانند وازکتومی برگشت ناپذیر نیست. اما آیا همه چیز را درباره کاندوم تأثیر آن در پیشگیری از بارداری می دانید؟ به سؤالات زیر پاسخ دهید و اطلاعات خود را بسنجید.
 
1. مهم ترین اشتباهی که در استفاده از کاندوم رخ می دهد چیست؟
الف) استفاده دیر هنگام از کاندوم
ب) استفاده از روان کننده نامناسب
ج) استفاده از کاندوم به شیوه غلط

پاسخ درست: ج
خیلی از اوقات مردها در هنگام قرار دادن کاندوم در جای مناسب دچار اشتباه می شوند. بنابراین بهتر است در هنگام پوشیدن آن فقط چند لحظه دقت کنید و ببینید که آیا همه چیز درست سر جای خودش قرار گرفته است یا نه.
 
2. وقتی پای کاندوم در میان است، سایز آلت تناسلی مردان مهم تلقی می شود.
الف) درست
ب) غلط

پاسخ درست: ب
همین کاندوم های معمولی برای اغلب آقایان مناسب است. البته بهتر است برای پیشگیری از بارداری با استفاده از کاندوم نوعی از آن را استفاده کنید که خیلی کوتاه، بلند یا بزرگ نباشد. اگر کاندوم خیلی کوچک باشد نمی تواند به طور کامل جلوی بیماری های آمیزشی را بگیرد و اگر خیلی بزرگ باشد ممکن است در هنگام انزال لیز بخورد و اثر محافظت کنندگی اش از بین برود.
 
3. آیا روغن بچه روان کننده مناسبی برای وقتی است که می خواهید از کاندوم استفاده کنید؟
الف) بله
ب) خیر

پاسخ درست: ب
کاندوم ها از جنس لاتکس ساخته شده اند اما مالیدن روغن های های روان کننده که پایه نفتی دارد، لاتکس را تخریب می کند و از اثرات محافظت کنندگی کاندوم می کاهد. بنابراین اگر می خواهید از لوبریکانت یا روان کننده استفاده کنید، سعی کنید نوعی را انتخاب کنید که پایه اش آب باشد. اگر در خصوص نوع روان کننده مطمئن نیستید از کاندومی استفاده کنید که خودش لوبریکانت باشد.
 
4. انجمن غذا و داروی آمریکا کاندوم ها را برای پیدا کردن سوراخ های احتمالی چک می کند.
الف) بله
ب) خیر

پاسخ درست: الف
نه فقط تولید کنندگان بلکه انجمن غذا و داروی آمریکا نیز کاندوم های تولید شده در این کشور را از نظر وجود سوراخ بررسی می کند. برای این کار کارشناسان کاندوم را پر از آب کرده و آن را مورد بررسی قرار می دهند. اما بهتر است شما در خانه این کار را انجام ندهید چون باعث ضعیف شدن کاندوم می شوید.
 
 5. اثر حفاظت کنندگی کاندوم ها با هم برابر است.
الف) بله
ب) خیر

پاسخ درست: خیر
همه انواع کاندوم که از لاتکس، پلی اوریتان و پوست حیوانات ساخته شده اند مانع از بارداری می شوند اما اثر آنها بر پیشگیری از بیماری های آمیزشی داستان دیگری است. کاندوم هایی که از پوست حیوانات ساخته می شوند در برابر بیماری هایی که از طریق جنسی منتقل می شود، حفاظتی ایجاد نمی کند و ویروس های بیماری زا ممکن است از منافذ موجود در کاندوم عبور کرده و باعث بیماری شوند.
کاندوم هایی که از لاتکس ساخته شده اند گران ترین، مقاوم ترین و بهترین نوع کاندوم ها هستند.
 
6. استفاده از دو کاندوم روی هم در هنگام مقاربت اثر حفاظت کنندگی آن را دو برابر می کند.
الف) بله
ب) خیر

پاسخ درست: خیر
پوشیدن دو کاندوم روی هم اصطکاک میان شان را زیاد کرده و خطر پارگی کاندوم را در هنگام مقاربت افزایش می دهد. استفاده همزمان از کاندوم مردانه و زنانه نیز ممکن است باعث شود که کاندوم ها به هم گیر کرده و از جای خود خارج شوند.
 
7. بهترین مکان برای نگهداری کاندوم کجاست؟
الف) کیف پول
ب) پا تختی

پاسخ درست: ب
اگر کاندوم در معرض هوا، نور یا گرما قرار بگیرد خطر پاره شدنش در هنگام مقاربت چند برابر می شود. بنابراین بهترین جا برای نگهداری آن در کشوهای میز پا تختی است چون معمولا محلی خشک و خنک است.

اگر می خواهید درباره مدیریت روابط جنسی در تعطیلات بیشتر بدانید، ادامه مطالب این بسته را در این صفحه ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو