از مواردی که در تور ایتالیا، تور فرانسه و تور چین باید بدانیم

منبع: نمکستان

132

1398/9/25

23:37


از مواردی که در تور ایتالیا، تور فرانسه و تور چین باید بدانیم تور ایتالیا کفن تورین، یک تکه از پارچه کتانی است که چهره مردی با بدنی مملو از زخم را نشان می‌دهد که احتمالاً به صلیب کشیده ‌شده باشد، بر روی آن نقش بسته‌ است که گفته می شود، شاید عیسی مسیح پس از او کشته شده است. این کفن […]

از مواردی که در تور ایتالیا، تور فرانسه و تور چین باید بدانیم

از مواردی که در تور ایتالیا،تور فرانسه و تور چین باید بدانیم

تور ایتالیا

کفن تورین، یک تکه از پارچه کتانی است که چهره مردی با بدنی مملو از زخم را نشان می‌دهد که احتمالاً به صلیب کشیده ‌شده باشد، بر روی آن نقش بسته‌ است که گفته می شود، شاید عیسی مسیح پس از او کشته شده است. این کفن در ۴۲۰ سال گذشته در کلیسای جامع San Giovanni در تورین بوده است. در حالی که دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که کفن ۱۲۰۰ سال پیش ساخته شده است، در حالیکه دیگران همچنان بحث می کنند که چه زمانی و چگونه کفن ساخته شده است.

در دهه ۱۹۳۰ و ۴۰، بنیتو موسولینی فاشیست ایتالیایی (۱۹۴۵-۱۸۸۳) تلاش کرد تا کلمات خارجی را از زبان ایتالیایی حذف کند. در فوتبال، «گُل» تبدیل به «Meta» شد و دونالد داک «Paperino» شد. میکی ماوس «Topolino» شد و Goofy به «Pippo» تبدیل شد. در حالی که ممنوعیت دائمی نبود، نام های ایتالیایی باقی می ماند.

در سال ۱۵۸۰، کوزیمو د مدیچی اول اوفیتزی را برای کنترل و مدیریت کمیته‌ها و جلسه‌ها، صنف بازرگانان و صنعتگران و بخش‌های دولتی بنا کرد. اما امروزه این بنا تبدیل به یک موزه هنری شده است. گالرییوفیتی در فلورانس یکی از قدیمی ترین موزه های جهان است و دارای آثار معروف میکل آنژ، بوتیچلی و داوینچی است.

مشاهده خواید کرد در تور ایتالیا که تقریبا ۸۵% ایتالیایی ها کاتولیک های رومی هستند. پروتستان ها، یهودیان و جامعه رو به رشد مسلمانان در ایتالیا در اقلیت هستند.

فوتبال محبوب ترین ورزش در ایتالیا است و استادیوم San Siro معروف در میلان با ظرفیت ۸۵،۰۰۰ نفر استپس در تور ایتالیا به استادیوم بروید. ایتالیا چهار بار برنده جام جهانی در سال های ۱۹۳۴، ۱۹۳۸، ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶ است که از این نظر دومین کشور بعد از برزیل در جام جهانی است.

فوتبال در اواخر دهه ۱۸۰۰ توسط انگلیس به ایتالیایی ها معرفی شد. موسولینی که به قدرت تبلیغاتی فوتبال و تاثیر آن بر مردم پی برده بود، تلاش بسیار زیادی کرد تا میزبان جام جهانی ۱۹۳۴ بشود. ژول ریمه، رئیس وقت فیفا در نقل قولی عنوان کرده بود که جام جهانی ۱۹۳۴ را فیفا برگزار نکرد؛ این جام متعلق به موسولینی بود.

طرفداران فوتبال در ایتالیا، با نام تیفوس شناخته می شوند. طرفداران فوتبال ایتالیا به خاطر رفتارهای پر سر و صدا و عدم مهار آنها شناخته می شوند.

بزرگترین تعطیلات در سفر به تور ایتالیا، کریسمس است. بسیاری از مردم عید کریسمس را با یک ضیافت بزرگ، که شامل غذاهای دریایی می شود، جشن می گیرند. فصل کریسمس در ایتالیا، تا ۶ ژانویه ادامه دارد. اگر می خواهید برای کریسمس همراه با تور ایتالیا باشید، کلیک کنید.

در سال ۱۴۵۴، یک بازی شطرنج در Marostica ایتالیا برگزار شد. در این بازی از انسان بجای مهره های شطرنج استفاده شد. بعد از این سال، این بازی شطرنج هر ساله برگزار می شود.

ایتالیا تا امروز، ۳ بار میزبان بازی های المپیک شده است. بازی های زمستانی سال ۱۹۵۶ در کورتینا دامپتزو، Zuel وDolomite Alps برگزار شد. المپیک تابستانی ۱۹۶۰ در رم برگزار شد. و تورین میزبان المپیک زمستانی ۲۰۰۶ بود.

۳ نویسنده ایتالیایی که به سه فواره هم مشهور هستند، مسلما محبوب ترین نویسنده های ایتالیایی در هر زمانی بودند؛ دانته آلیگیری (۱۲۶۵-۱۳۲۱)، فرانچسکو پترارک (۱۳۰۴-۱۳۷۴)، و جووانی بوکاچیو (۱۳۱۳-۱۳۷۵). کمدی الهی دانته (Divina Commedia) تأثیر زیادی بر ادبیات ایتالیایی داشت و به عنوان پدر زبان ایتالیایی فرض می شود.

نرخ تولد در ایتالیا، در جایگاه دوم کمترین میزان تولید مثل در جهان غرب است. هر دو رهبر سیاسی و کلیسایی ابراز نگرانی کرده و پاداش هایی را برای زوج هایی که بیش از یک کودک دارند، ارائه می دهند.

 تور فرانسه

از محبوب ترین شهرهای فرانسه در میان توریست ها بین المللی

Arles در Bouches-du-Rhône یا آرل در بوش-دو-رون؛ زمانی پایتخت رومیان بود و زمانی هم یک مرکز مذعنبی در قرون وسطی بود، Arles دارای تاریخ شگفت انگیزی است. اهمیت آن از زمانی آغاز شد که ژولیوس سزار در سال ۴۹ قبل از میلاد مارسی را تصرف کرد و Arles از آن زمان تبدیل به یک مرکز تجاری بسیار مهم شد، چرا که این شهر در مسیر مهم ترین جاده ها بود و همچنین دارای یک بندر بسیار بزرگ بود.

از مواردی که در تور ایتالیا،تور فرانسه و تور چین باید بدانیم

عظیم ترین و باشکوه ترین عتیقه آن، تئاتر رومی بود که بین سالهای ۲۵ تا ۲۷ میلادی ساخته شده است. هنوز هم بقایایی از این تئاتر عظیمی که گنجایش ۱۲.۰۰۰ نفر را داشت، مانده است. این تئاتر یک ویرانه باشکوه است.

دیگر ساختمان بزرگ رومی Les Arènes، آمفی تئاتر قرن یکم با ظرفیت ۲۰،۰۰۰ تماشاگر، با قفسی برای حیوانات و یک منطقه پشت صحنه عظیم است. شما می توانید در تور فرانسه طبقات بالا را نگاه کنید و در صندلی های ردیف شده گاو بازی و اپرا را تماشا کنید.

سایت میراث جهانی یونسکو در Camargue است، جایی که گاوچران ها سوار بر اسب های سفید خود، اطراف گاوها در یک زمین پر از گل می چرخند.

Arles نزدیک اوینیون، Nimes و Montpellier است. این نیز بسیار نزدیک به شهر عجیب Aigues-Mortes است، که به عنوان یک بندر قلعه توسط لوئیس IX در قرن سیزدهم به عنوان نقطه ای برای شرکت در جنگ های صلیبی هفتم ساخته شده است و هنوز هم با استحکامات و برج های عظیم آن تا امروز پایدار مانده است و در تور فرانسه قابل مشاهده است.

یکی دیگر از جاذبه های مهم در شمال Arles، Carrières de Lumières در نزدیکی Les Baux-de-Provence، جایی بسیار بزرگ و عمیق که در آن آثار بزرگترین هنرمندان امپرسیونیست، کپی برداری شده است.

در قرون وسطی، Arles یکی از مهمترین نقاط برای یک پیاده روی مذهبی به سمت Compostela اسپانیا بود.

اوینیون in the Vaucluse, Provence یا اوینیون در وکلوز، پروانس؛ اوینیون در طول سمت چپ رودخانه Rhône یا رون، به عنوان مرکز پروانس که زمانی نقشی مذهبی دراماتیکی داشت و هنر بسیار در ان شکوفا شده بود. امروزه، یک شهر زیبا و تئاتری با صحنه های هنری پر جنب و جوش و یک جشنواره هنری معروف در ماه های جولای و آگوست در تور فرانسه است که مراسم قرون وسطی را به یاد می آورد و از منظر زیبای شهر به عنوان صحنه آن استفاده می شود.

شهری با دیوارهای بلند و استحکاماتش که هنوز سر پا است، اوینیون برای Palais des Papes بزرگ اش شناخته شده است، که توسط پاپ تفرقه انداز یعنی کلمنت پنجم ساخته شد، که در آن مرکز فرمانروایی پاپ ها از رم به اوینیون آورده شد. از سال ۱۳۰۹ تا ۱۳۷۷، هفت پاپ فرانسوی قدرت کلیسای رُم را در این قصر نگه داشتند. قصر یک قلعه وسیع از دو ساختمان با اتاق هایی برای ملاقات های رسمی، حیاط، خزانه داری، سالن مهمانی و اتاق های خوابی است که ثروت، قدرت و عشق به راحتی رهبران معنوی این قصر را که مدت هاست مرده اند، را در تور فرانسه به نمایش در می آورد.

سایت بزرگ دیگر Pont d’Avignon یا Pont St-Bénézet است که تا حدودی از بستر رودخانه را اشغال کرده است و لی به سمت دیگر آن نمی رسد.

در این شهر برای هر سلیقه ای یک موزه وجود دارد، Museée du Petit Palais که بزرگترین مجموعه از نقاشی های ایتالیایی از قرن ۱۳ تا ۱۶ را دارد، تا Musée Louis-Vouland که اشیای تزئینی در آن وجود دارد. برخی از رستوران های عالی این شهر غذاهای پروانس را سرو می کنند، کافی شاپ هایی که تراس های خودشون را با سقف برای گذراندن روز پوشانده اند و بارهای عالی برای داشتن یک Nightlife عالی در شب ها.

Biarritz یا بیاریتز در اقیانوس اطلس؛ هنگامی که مونت کارلو در سواحل فرانسه در اقیانوس اطلس شروع به درخشیدن کرد، ستاره درخشان بیاریتز در دهه ۱۹۶۰ از بین رفت زیرا که Côte d’Azur جای این شهر را در بین کسانی که به این سمت می آمدند را گرفت.

بیاریتز در اواسط قرن نوزدهم توسط ناپلئون سوم به عنوان مدرن ترین شهر در فرانسه ساخته شده است. بقایای بسیاری از شهر قدیمی و عمارت های دلپذیرش، بازار halles، قصر de l’Atalye، و بندر قدیمی امروزه مورد توجه خیلی از توریست ها در تور فرانسه شده است.

این فرانسوی ها و پاریسی های شیک بودند که برای اولین بار این مکان را برای گشت و گذار مجدد، در چند ساله گذشته کشف کردند، و این شهر ساحلی فرانسوی را برای بازدید و گشت و گذار معرفی کردند.

برای هر کسی که در تور فرانسه به اقیانوس علاقه مند است، Musée de la Mer با مجموعه ای از ماهی های گرمسیری عجیب و غریب، کوسه ها و سفره ماهی هایی بسیار زیبا می باشد. این یکی از بزرگترین مجموعه های آکواریوم اروپا است که تانک های آب این حیوانات دریایی تا جایی که امکان داشته است شبیه محل زندگی طبیعی این حیوانات طراحی شده است.

بین بیاریتز و بوردو، شما می توانید برخی از سواحل عالی، از جمله برخی از بهترین استراحتگاه های طبیعی را ببینید.

تور چین

۱۱ مورد درباره سفر بدون دردسر به چین

تور چین حتی برای مسافران کهنه کار و با تجربه هم شگفت انگیزه و خوب بهشون حق می دیم!!

از مواردی که در تور ایتالیا،تور فرانسه و تور چین باید بدانیم

کشوری بزرگ با زبان و لهجه های کاملا متفاوت که حتی بومی های چین هم در برقراری ارتباط با افراد خارج از منطقه بومی خودشون دچار مشکل می کنه!!

اما تور چین ترسناک و غیر قابل کنترل، نیست. در اینجا ۱۱ راهنمایی از تجربه های جهانگردهای کارکشته رو در مورد تور چین به شما می گیم:

  • هتل های چینی زیاد در مورد دادن تخت های اضافه به مسافران سخت گیری نمی کنن به خصوص وقتی این تخت اضافه رو برای بچه همراهتون بخواین و خوب برای خانواده ها این موضوع خیلی به صرفه هستش، پس حتما قبل از تحویل اتاق از این مزیت استفاده کنید.
  • پول هاتونو مدیریت کنید: در شانگهای به راننده تاکسی حتما سکه بدید، اگر بهشون پول کاغذی بدید براشون توهین به حساب میاد، راننده تاکسی در شانگهای صدای سکه ها رو بیشتر دوست داره! در عوض تو شهرهای شمالی و غربی چین – مثل پکن – فروشنده مغازه ها اصلا سکه دوست ندارند و حتما باید بهشون پول کاغذی بدین حتی اگر مبلغ هم خیلی ناچیز باشه!
  • از برنامه های مترجم در موبایلتون استفاده کنید، مثل  Pleco، iTranslate، SayHi Translate، Voice Translation و …
  • وقتی می خواهید در رستوران های چین برنج سفارش بدید – در رستوران های چین سفارش برنج، به ندرت اتفاق می افته – به پیشخدمت باید واضح بگید که برنج می خواید: Mifan (برنج) mashang (فورا).
  • در چین خیلی کم از کاغذ توالت استفاده می کنن، با خودتون حتما کاغذ توالت داشته باشید!!
  • صبحانه خوردن بیرون از هتل های بین المللی در تور چین واقعا سخته، چون صبحانه بیرون از هتل فقط مورد علاقه مردم چین هستش، البته اگر به Congee و ترشی علاقه داشته باشید مشکلی نداره. حتی بعضی از هتل های شهرهای کم اهمیت تر و کوچک تر چین هم فقط صبحانه چینی دارند که اگر شما صبحانه خودتون را داشته باشید هتل ها زیاد اهمیت نمی دن!
  •  چین خیلی امنه، اصلا نگران نباشید. ترافیک زیادی داره و آب و هواش مخصوصا تو پکن آلوده هستش ولی یکی از امن ترین و مطمئن ترین کشورهای دنیا برای سفر کردن هستش.
  • مردم چین دوست دارند که با صدای بلند و هیجان زده با همدیگه حرف بزنند و شما ممکنه فکر کنید که دارن با هم دعوا می کنن، اما شما دارید اشتباه می کنید.
  • اگر به کمک نیاز دارید با کسانی که کمتر از ۲۵ سال دارند انگلیسی صحبت کنید، اگر براشون بنویسید بهتر متوجه می شن!
  • اگر نیاز دارید در تور چین که ملیت خودتون رو به راننده های تاکسی، پیشخدمت ها و یا افراد عادی درخیابان بگید حداقل اسم یکی از نمادهای مهم کشورتون رو به چینی حفظ کنید؛ میدان آزادی Zìyóu guǎngchǎng، برج میلاد Mǐ lā dé tǎ و …
  • اگر در یک سفر تجاری به چین هستید، تاجر استرالیایی متیو توبین پیشنهاد می ده که صبح خیلی زود به خیابان های اطراف هتل برید و یه صبحانه چینی متشکل از نودل یا Dumpling (خمیرهای گوله شده که داخل این خمیرها با گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه و حتی شیرینی پر شده و به روش های متفاوتی مثل آب پز، سرخ کردن، بخارپز پخته می شوند) سفارش بدید و شروع یک روز کاری رو در خیابان های چین در حین خوردن صبحانه تماشا کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو