جاهای دیدنی ایتالیا کجاست؟

منبع: آرگا

3

1402/6/26

16:35


آیا می‌دانید بیشترین تعداد میراث‌های جهانی یونسکو در جهان در ایتالیا قرار دارد؟ بعید نیست که سالانه بیش از ۴۰ میلیون گردشگر خارجی وارد خاک ایتالیا می‌شوند تا از مکان‌های جذاب آن دیدن کنند. رم، ونیز و فلورانس از مهم‌ترین شهرهای دیدنی ایتالیا هستند که در جهان شهرت فراوانی دارند. علاوه‌بر این، سواحل شگفت‌انگیز، دریاچه‌های جذاب و کوه‌های خارق‌العاده‌ای در ایتالیا وجود دارد که در هیچ کجای جهان نمی‌توان مانند آن‌ها را پیدا کرد. در این مقاله قرار است به معرفی جاهای دیدنی ایتالیا بپردازیم تا برنامه‌ریزی برای بازدید از شهرهای دیدنی آن برایتان راحت‌تر شود. پس به خواندن این مقاله ادامه دهید تا سفر جذابی پیش رو داشته باشید.

جاهای دیدنی ایتالیا کجاست؟

کولوسئوم؛ یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا رم

کولوسئوم نام بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر دنیا است که در فهرست عجایب هفت‌گانه جهان به چشم می‌خورد. این بنای باشکوه در سال‌های ۷۲ تا ۸۰ میلادی توسط امپراتوری رم باستان (وسپاسیان) ساخته شد که چهار طبقه دارد. در زمان برگزاری بازی‌ها، سیرک‌ها، تئاترها و جشنواره‌های مختلف ورزشی، اشراف‌زادگان و مقامات عالی‌رتبه در طبقه‌های اول و دوم و سایر مردم در طبقه‌های سوم و چهارم حضور داشتند.

این شاهکار مهندسی دوران باستان جایی برای مسابقات گلادیاتوری و نمایش‌هایی مانند نبردهای دریایی و شکار حیوانات بود که حدود ۵۰هزار تماشاگر را در خود جای می‌داد. هرچند در طول قرن‌ها ماندگاری کولوسئوم بخشی از آن به‌دلیل غارت و استخراج سنگ یا حتی بلایای طبیعی از بین رفته، اما چیزی از جذابیت آن کم نشده است. بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی سری به رم ایتالیا بزنید و غروب آفتاب را در کنار این بنای باشکوه بگذرانید.

کانال گراند؛ از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا ونیز

حتما می‌دانید که ونیز یکی از خاص‌ترین شهرهای جهان است که به آن شهر آب هم می‌گویند. به‌طوری‌که مردم ونیز از طریق کانال‌های آبی بزرگ و کوچک به رفت و آمد می‌پردازند. کانال گراند به‌عنوان آب‌راه مرکزی شهر یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا محسوب می‌شود که تعداد گردشگران آن از ساکنان فراتر است.

اتوبوس‌های آبی با نام VAPORETTI رفت‌وآمد از طریق کانال‌های آبی را برایتان فراهم می‌کنند؛ ضمن اینکه می‌توانید از تاکسی‌های آبی شخصی یا حتی تله‌کابین‌ها نیز برای عبور و مرور استفاده کنید. تله‌کابین‌ها فضای رمانتیک‌تری دارند و خاطره شیرینی از تور ایتالیا برایتان به ارمغان می‌آورند.

جاهای دیدنی ایتالیا کجاست؟

پمپئی؛ شهر سوخته ایتالیا با آثار تاریخی ۲هزار ساله

پمپئی یکی از شهرهای قدیمی رم باستان است که در سال ۷۹ با فوران آتش‌فشان کوه وزوویوس به نابودی کشیده شد؛ اما ساختمان‌ها، خیابان‌ها، آثار هنری و تاریخی ۲ هزار ساله هرکسی را به سمت بازدید از این شهر سوخته می‌کشاند. بعد از گذشت این همه سال از سوختن پمپئی هنوز هم نقاشی‌های دیواری، موزاییک‌های استادانه و سایر آثار هنری ارزش دیدن دارد. در واقع همین موارد باقی‌مانده زیر خاکستر است که پمپئی را به یکی پرطرفدارترین جاهای دیدنی ایتالیا تبدیل کرده است.

برج پیزا؛ یکی از جاهای دیدنی ایتالیا که هرکسی آرزوی دیدن آن را دارد

برج پیزا به‌دلیل کج بودن به شهرت جهانی دست پیدا کرده است. این برج به قرن دوازدهم میلادی تعلق دارد. پایه ضعیف برج پیزا باعث شد که در سال ۱۱۷۳ این بنا کج شود. این برج باشکوه تقریبا یک قرن در همین حالت باقی مانده بود تا اینکه مهندسان تصمیم گرفتند با ایجاد اختلاف در طرف‌های مختلف این بنا تاحدودی کج شدن آن را جبران کنند. ساخت این برج در نهایت در نیمه دوم قرن ۱۴ میلادی به اتمام رسید. اگر توان بالا رفتن از ۲۹۶ پله را دارید، در برج پیزا به روی شما باز است.

کلیسای جامع میلان؛ یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی ایتالیا میلان

پنجمین کلیسای بزرگ جهان با مساحت ۱۰ هزار متر مربع در میلان ایتالیا قرار دارد. مشاهده ریزه‌کاری‌های هنری در کلیسایی به این ابعاد بسیار شگفت‌انگیز و از قوه تصور خارج است. سبک گوتیک به‌کاررفته در کلیسای جامع میلان و رعایت قرینه در ساخت نمای بیرونی و درونی، از صدها متر دورتر نیز چشم‌ها را خیره می‌کند. ماندگاری کلیسای جامع میلان به ۶ قرن می‌رسد و پروژه‌های مرمت و بازسازی این بنا کماکان ادامه دارد.

کلیسای جامع میلان از ابتدای ساخت تاکنون اتفاقات بزرگی از جمله تاج‌گذاری ناپلئون را به خود دیده است. اگر نگاهی به عکس جاهای دیدنی ایتالیا بیندازید، قطعا یکی از انتخاب‌های اول شما برای گردشگری در این کشور، کلیسای جامع میلان خواهد بود.

جاهای دیدنی ایتالیا کجاست؟

کومو؛ از جاذبه‌های طبیعی گردشگری در ایتالیا

آب‌وهوای عالی، کوه‌های زیبا و دریاچه‌ای با آب‌های تمیز باعث شده است که منطقه کومو به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایتالیا تبدیل شود. این دریاچه به شکل Y برعکس است که یک شاخه آن از کومو در جنوب غربی و شاخه دیگر آن از لکو در جنوب شرقی شروع می‌شود. این دو شاخه در نقطه‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند تا به کولیکو در شمال برسند.

ویلاهای ساخته‌شده از زمان رومیان در اطراف دریاچه کومو جذابیت این منطقه را بیشتر کرده است. تصور کنید گذران اوقات در ویلا باغ‌های زیبا با آب‌وهوای معتدل و پوشش گیاهی گرمسیری چه لذتی می‌تواند داشته باشد.

قصر دوک؛ قصری در ونیز با معماری فوق‌العاده

بازدید از بناهای ایتالیا به‌دلیل معماری‌های مطرحی که دارد، آرزوی همه معماران از سراسر جهان است. قصر دوک با معماری گوتیک محل زندگی دوک‌های ونیز بوده است. نمای مرمرین بیرونی با نظم و قرینگی فوق‌العاده و نقش‌های برجسته و مجسمه‌های جذاب داخل قصر هرکسی را به وجد می‌آورد. هرچند این قصر در قرن ۱۴ میلادی بنا شده، اما جزئیات معماری داخلی و بیرونی این بنا کاملا حفظ شده است. اگر قصد بازدید از قصر دوک را دارید، توصیه می‌کنیم دو ساعت زمان برای آن صرف کنید و به‌دقت همه‌جا را از نظر بگذرانید.

گشت‌وگذار در شهرهای دیدنی ایتالیا با طاهاگشت راحت می‌شود

مواردی که در این مقاله مطرح شد فقط چند نمونه کوچک از جاهای دیدنی ایتالیا بود و این کشور شهرهای دیدنی فراوانی دارد که روزها و ماه‌ها هم برای بازدید از آن‌ها کم است. بااین‌حال اگر یک برنامه عالی برای گردشگری در این کشور داشته باشید، می‌توانید دست پر از این سفر برگردید. فقط کافی است نسبت به رزرو تور ایتالیا از طاهاگشت اقدام کنید. البته درصورت امکان می‌توانید بلیط هواپیما را از طاهاگشت خریداری کرده و به‌صورت مستقل از شهرهای دیدنی ایتالیا دیدن کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت tahagasht.com شوید و خدمات این مجموعه را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو