آبشار ایگواسو؛ یکی از زیباترین جاهای دیدنی برزیل

منبع: همگردی

2

1402/6/9

16:37


آبشار ایگواسو؛ یکی از زیباترین جاهای دیدنی برزیل

طبیعت زیبا و شگفت انگیز برزیل موجب شده تا این کشور به یکی از زیباترین مقاصد توریستی جهان تبدیل شود. سواحل فوق العاده جذاب، کوچه ها و خیابان های مدرن در کنار طبیعت بکر و عالی، سفر به برزیل را در لیست بهترین سفرهای هر گردشگری قرار داده است. یکی از زیباترین مناطق طبیعی برزیل آبشار ایگواسو است. آبشار ایگواسو در مرز کشورهای برزیل و آرژانتین قرار گرفته و به عنوان یکی از مهم ترین جاهای دیدنی برزیل شناخته می شود. هر ساله میلیون ها گردشگر و طبیعت دوست از مجموعه آبشارهای ایگواسو دیدن می کنند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با آبشار ایگواسو صحبت کنیم و هر آنچه که باید از این آبشار بدانید را شرح خواهیم داد. برای آشنایی با یکی از زیباترین جاذبه های توریستی برزیل، این مقاله را مطالعه کنید.

موقعیت مکانی آبشار ایگواسو؛ 18 کیلومتری شهر ایگواسو در برزیل

در پاسخ به سوال «ایگواسو کجاست» باید عنوان کنیم، آبشار ایگواسو در 18 کیلومتری جنوب شرقی شهر ایگواسو قرار گرفته است. مسیر دسترسی به آبشار ایگواسو از برزیل بسیار ساده و راحت در نظر گرفته شده است. شهر ایگواسو برزیل فرودگاه مجهزی دارد که داخل فرودگاه گیت های فروش تور یک روزه پارک ملی ایگواسو نیز وجود دارد. همچنین به وسیله اتوبوس از طریق پایانه های اتوبوس ایگواسو می توان به مجموعه آبشارهای ایگواسو سفر کرد.

در نظر داشته باشید در هنگام خرید تور برزیل حتما به مقاصد گردشگری دقت کنید تا گشت ویژه و اقامت شهر ایگواسو داخل تور وجود داشته باشد. به عنوان مثال آژانس هواپیمایی طاها گشت در کلیه تورهای گردشگری برزیل اقامت در شهر ایگواسو و بازدید از آبشار معروف ایگواسو را در برنامه های گردشگری خود جای داده است. همچنین یکی از برنامه های جذاب طاها گشت در آبشار ایگواسو، پرواز با هلیکوپتر بر فراز این آبشار زیبا و هیجان انگیز است.

ویژگی های شگفت انگیز آبشار ایگواسو

مجموعه آبشارهای ایگواسو در پارک ملی ایگواسو قرار گرفته اند. در اصل پارک ملی ایگواسو در برزیل و آرژانتین قرار دارد که برای تماشای آبشار ایگواسو، از طریق 2 کشور نیز می توان اقدام به بازدید کرد. مجموعه آبشار های ایگواسو در حدود 300 آبشار جداگانه هستند که بزرگترین آبشار این مجموعه تحت عنوان گلوگاه شیطان شناخته می شود و ارتفاعی در حدود 82 متر دارد. برخورد آبشارهای مختلف با کف رودخانه صحنه شگفت انگیزی را رقم می زند که برای هر گردشگری بسیار جذاب است.

آبشارهای ایگواسو توسط ماجراجوی اسپانیایی کشف شد و در سال 1934 اولین مجوز گردشگری تحت عنوان پارک ملی ایگواسو صادر شد. اگر اهل سفر با تورهای گردشگری هستید، از ویژگی های جذاب تور مکزیک غافل نشوید. آژانس هواپیمایی طاهاگشت، برگزارکننده بسیاری از تورهای داخلی و خارجی است که یکی از بهترین تورهای مکزیک را برای گردشگران ایرانی اجرا می کند. طاها گشت به عنوان یکی از قدیمی ترین و باسابقه ترین آژانس های هواپیمایی شناخته می شود.

ویژگی های شگفت انگیز آبشار ایگواسو

گونه های جانوری پارک ملی ایگواسو؛ از کواتی تا توکان

یکی از جذابیت های پارک ملی ایگواسو مشاهده گونه های جانوری بسیار مختلف در این اقلیم است. پرندگان بسیاری در منطقه ایگواسو زندگی می کنند که از مهم ترین آن ها می توان به به پرنده توکان اشاره کرد. تقریبا روی همه درخت های پارک ملی ایگواسو پرنده توکان قرار دارد. توکان منقار بزرگ و زیبایی دارد و رگه های سفیدی نیز زیر گلوی این پرنده دیده می شود. در حال حاضر چندین نوع نژاد مختلف توکان در پارک ملی ایگواسو به حیات خود ادامه می دهند.

همچنین پستانداران فراوانی از جمله پلنگ در پارک ملی ایگواسو وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به کواتی اشاره کرده. کواتی یک پستاندار بامزه شبیه به راکون است، اما پوزه بلندتری دارد. این حیوان بسیار باهوش است و غذای خود را از طریق میوه ها، حشرات و کرم ها تهیه می کند. اگر عاشق طبیعت هستید، حتما زمان بسیاری در جنگل های اطراف آبشار ایگواسو پیاده روی کنید. توجه داشته باشید اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی دارید، از طریق سایت آژانس هواپیمایی طاها گشت می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. طاها گشت علاوه بر فروش تورهای گردشگری داخلی و خارجی، بلیط هواپیمای بسیاری از مقاصد مهم توریستی ایران و جهان را نیز به فروش می رساند.

قایق سواری؛ یکی از هیجان انگیزترین تفریحات آبشار ایگواسو

یکی از ماجراجویی های هیجان انگیز گردشگران در مجموعه آبشارهای ایگواسو، قایق سواری است. برای قایق سواری در رودخانه های خروشان ایگواسو باید جلیقه نجات بپوشید و بعد از آن قایق ها به سمت آبشارهای شگفت انگیز ایگواسو حرکت می کنند. معمولا بسیاری از قایق ها به سمت محدوده آبشار 82 متری گلوگاه شیطان حرکت می کنند.

قایق ها تا حدی به آبشار گلوگاه شیطان نزدیک می شوند که لباس هایتان کاملا خیس می شود؛ بنابراین می توانید از قبل لباس های شنا بپوشید. در کنار آبشار گلوگاه شیطان صحنه فوق العاده جذابی را مشاهده خواهید کرد. در این بخش آب به صورت پرفشار به صخره های کوه برخورد می کند و از پاشش قطرات آب رنگین کمان بسیار زیبایی را در آسمان مشاهده خواهید کرد.

مسیرهای پیاده روی پارک ملی ایگواسو؛ زیباترین مسیرهای پیاده روی جهان

در قسمت برزیلی آبشار ایگواسو مسیرهای پیاده روی بسیاری وجود دارد که هرکدام از آن ها ویژگی های منحصربه فردی دارند. در قسمت زیر با مهم ترین مسیرهای پیاده روی منطقه ایگواسو آشنا خواهید شد.

● مسیر کاتاراتاس: مسیر پیاده روی کاتاراتاس مهم ترین مسیر به سمت آبشار های ایگواسو است. در این مسیر زیباترین قسمت های آبشار را مشاهده خواهید کرد و حتما چندین توقف طولانی برای عکاسی و مشاهده آبشار داشته باشید.

● مسیر پوکو پدرو: پیاده روی در این مسیر سرسبز در حدود 4 ساعت زمان خواهد برد و طول این مسیر 9 کیلومتر است. مسیر پوکو پدرو از میان درختان انبوه گذر خواهد کرد.

● مسیر ماکوکو: در مسیر 4 کیلومتری ماکوکو شاید گونه های جانوری پارک ملی ایگواسو را مشاهده کنید. زیبایی این مسیر بسیار جذاب است و از دل جنگل های ایگواسو به آبشار می رسید.

مسیرهای بسیار مختلفی برای بازدید از آبشار و پارک ملی ایگواسو وجود دارد که معمولا تورهای گردشگری از این مسیرهایی که معرفی کردیم، گذر می کنند.

مسیرهای پیاده روی پارک ملی ایگواسو؛ زیباترین مسیرهای پیاده روی جهان

بازدید از پارک ملی ایگواسو؛ یکی از جذاب ترین بخش های تور گردشگری برزیل

در این مقاله سعی کردیم جذاب ترین بخش های آبشار ایگواسو را معرفی کنیم و اشاره ای به مهم ترین ویژگی های پارک ملی ایگواسو داشتیم. در حقیقت منطقه ایگواسو یکی از معروف ترین جاهای دیدنی برزیل است که معمولا بهترین تورهای گردشگری برنامه بازدید از این مناطق توریستی را در لیست برنامه های خود می گنجاند. آژانس هواپیمایی طاهاگشت نیز در کلیه تورهای برزیل، برنامه بازدید از آبشار و مجموعه پارک ملی ایگواسو را در تورهای خود برنامه ریزی کرده است. توجه داشته باشید برای سفر به برزیل و سایر مقاصد توریستی داخلی و خارجی از خدمات عالی طاها گشت می توایند استفاده کنید. برای مشاهده کلیه تورهای گردشگری ایرانی و خارجی به صفحه اصلی طاها گشت به نشانی اینترنتی tahagasht.com مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو