مستر بلیط، نکات مهم در خرید بلیط هواپیما خارجی + قوانین

منبع: زومجی

5

1402/5/3

13:09


مستر بلیط، نکات مهم در خرید بلیط هواپیما خارجی + قوانین

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در حین برنامه‌ریزی سفر انجام دهید، خرید بلیط است. این مورد زمانی‌که بخواهید به مقاصد خارجی سفر کنید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چراکه قوانین پرواز و همچنین شرایطی که نیاز به رعایت آن‌ها خواهید داشت، در سفرهای خارجی قدری متفاوت است. در این مطلب شما را با نکات و قوانین پروازهای‌ خارجی در حین خرید بلیط و همچنین در فرودگاه آشنا خواهیم کرد.نکات مهم برای خرید آنلاین پرواز خارجی

برای خرید بلیط هواپیما در مقاصد داخلی و خارجی نکات مهمی وجود دارد که باید از آن‌ها اطلاع کافی داشته باشید. برخی از این موارد با یکدیگر یکسان هستند. در عین حال نکات ویژه‌ای در رابطه با مقاصد خارجی وجود دارند که باید آن‌ها را نیز رعایت کنید. اگر نکات مرتبط با پروازهای داخلی را می‌دانید و اکنون قصد سفر به خارج از کشور را دارید، موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • در حال حاضر می‌توانید تمام برنامه‌ریزی سفر خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید. از خرید بلیط تا رزرو هتل. در نتیجه برای تهیه بلیط نیازی به مراجعه به آژانس‌های هواپیمایی نخواهید داشت. موردی که باعث می‌شود، در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کرده و بدون هیچ‌گونه محدودیت مکانی و زمانی بتوانید بلیط خود را تهیه کنید.
  • تمامی بلیط‌های موجود در یک مقصد را بررسی کرده و به یک ایرلاین بسنده نکنید. جستجوی بلیط‌های ایرلاین‌های مختلف امکان مقایسه قیمت، کیفیت خدمات ارائه شده و سایر موارد را می‌دهد. در این صورت می‌توانید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.
  • بلیط‌ها در انواع مختلفی ارائه می‌شوند. در یک دسته‌بندی می‌توان به بلیط‌های چارتری و سیستمی اشاره کرد. اگر برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود دارید، بلیط‌های سیستمی را خریداری کنید. زیرا از چند ماه قبل قابل خریداری هستند و همچنین قیمت ثابتی دارند. در غیر این صورت می‌توانید بلیط‌های چارتری که گاهی به‌صورت لحظه آخری نیز به فروش می‌رسند را خریداری کنید که معمولا قیمت کمتری نسبت به انواع سیستمی دارند. در نظر داشته باشید که با خرید بلیط چارتری نمی‌توانید به‌صورت دقیق برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده و رزرو هتل و غیره را انجام دهید.
  • در هنگام خرید بلیط موارد مختلفی مثل کلاس پروازی (اکونومی، فرست کلاس یا بیزینس)، نوع ایرلاین و سایر امکانات موجود را در نظر بگیرید. خرید بلیط براساس قیمت کمتر همیشه به نفع شما نخواهد بود، پس بهتر است امکانات موجود را با هزینه بلیط‌ها تطبیق داده و سپس بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید.
  • بسیاری از شهرهای بزرگ در تمام دنیا بیش از یک فرودگاه دارند. از این‌رو هنگام خرید بلیط توجه کنید که مقصد شما کدام فرودگاه خواهد بود. بعضی از فرودگاه‌ها فاصله زیادی با مرکز شهر دارند و ممکن است هزینه رفت‌وآمد تا مرکز شهر برایتان بسیار گران تمام شود یا حتی فرودگاه دسترسی مناسبی به مرکز شهر نداشته باشد.
  • پس از تهیه بلیط حدود سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید. فرایند تحویل بار تا دریافت کارت پرواز همیشه در مدت زمان کوتاهی انجام نمی‌شود و ممکن است به علت شلوغی یا مشکلاتی مانند اضافه بار، معطل شده و درنهایت پروازتان را از دست بدهید.

قوانین پروازهای خارجی

علاوه‌بر رعایت نکات لازم در هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی باید از قوانین آن نیز اطلاع کافی داشته باشید. بخشی از این قوانین بین‌المللی بوده و در تمامی کشورها یکسان هستند. پیش از سفر بهتر است نسبت به همه قوانین آشنا باشید.

اولین و مهم‌ترین موردی که باید برای سفرهای خارجی از مبدا ایران رعایت کنید، مدارکی است که باید همراه خود داشته باشید. این مدارک به‌صورت کلی عبارت‌اند از:

  • بلیط هواپیما
  • کارت شناسایی معتبر
  • گذرنامه معتبری که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد
  • فیش پرداخت عوارض خروج از کشور
  • کارت پرواز
  • ویزا

توصیه می‌شود که این مدارک را در کیف جداگانه‌ای قرار دهید تا به‌سادگی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

هنگام خرید بلیط هواپیما باتوجه‌به سن مسافران باید بلیط تهیه کنید. با این توضیح که افراد تا ۲سال نوزاد، افراد بین ۲ تا ۱۲ سال کودک و درنهایت افراد ۱۲ سال به بالا بزرگسال محسوب می‌شوند و هزینه بلیط این افراد متفاوت خواهد بود. البته این مورد بیشتر در رابطه با بلیط‌های سیستمی صدق می‌کند و قیمت بلیط‌های چارتری به‌ویژه لحظه آخری برای تمام سنین یکسان است.

دومین مورد در رابطه با میزان بار مجاز برای هر نفر است. به‌طور کلی مقدار بار مجاز برای هر نفر عددی بین ۲۰ الی ۵۰ کیلوگرم است که باتوجه‌به نوع مقصد متفاوت خواهد بود. برخی از شرکت‌های هواپیمایی امکان حمل اضافه‌بار با پرداخت جریمه را به شما می‌دهند.

علاوه‌بر این، برخی اقلام در پرواز به‌عنوان وسایل ممنوعه شناخته می‌شوند. به‌صورتی که شما نمی‌توانید برخی از آن‌ها را در قسمت کابین هواپیما همراه خود داشته باشید اما در قسمت بار ممنوعیتی ندارند. در عین حال برخی اقلام هم در قسمت بار و هم در کابین به‌عنوان وسایل ممنوعه شناخته می‌شوند. برای مثال حمل مواد آتش‌زا، انواع اسپری، کپسول و اسپری بیهوش‌کننده، انواع مواد اسیدی مثل آبلیمو و سرکه در کابین هواپیما ممنوع است.

در صورتی که همراه‌با حیوان خانگی خود سفر می‌کنید، حتما باید از شرایط و مقررات همراه داشتن حیوانات خانگی در پرواز اطلاع پیدا کنید. بسیاری از ایرلاین‌ها امکان همراه بردن حیوان خانگی را به شما می‌دهند. به همین منظور باید برای حیوان خانگی درخواست حمل ثبت کنید تا کد مخصوص از سوی ایرلاین برای حیوان شما صادر شود. به‌علاوه باید مدارکی مثل گذرنامه حیوان و کارت واکسیناسیون آن را ارائه کنید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که در برخی از کشورها هنگام ورود انواع حیوانات خانگی، معاینه و قرنطینه انجام می‌شود. از این‌رو می‌توانید پیش از سفر گواهی سلامت را از دامپزشک دریافت کنید.

درنهایت اینکه خرید بلیط هواپیما خارجی قوانین متفاوتی نسبت به پروازهای داخلی دارد و اگر قصد سفر به هر یک از مقاصد خارجی را دارید، حتما از قوانین، شرایط، مدارک و همچنین نکات خرید بلیط اطلاع کافی کسب کنید. با داشتن آگاهی لازم در هنگام خرید بلیط و همچنین موقع خروج از کشور و ورود به کشور مقصد، به مشکلی برنخواهید خورد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو