18 نکته ی مهم برای وقتی که می خواهید برای اولین بار به خارج از کشور سفر کنید

18 نکته ی مهم برای وقتی که می خواهید برای اولین بار به خارج از کشور سفر کنید


منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/23

22:07


سفر کردن آن هم سفر خارجی مقدمات و آداب خاصی دارد. برای این سفرها باید چند ماه زودتر برنامه‌ریزی کرده و مدارک و لوازمی که برای سفر نیاز دارید را آماده کنید.در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید تا چند نکته ی کاربردی در مورد اولین سفر به خارج از کشور را با شما در میان گذاریم.

سفر کردن همیشه یکی از جذاب ترین تفریحات موجود برای انسان ها به شمار می رود. اما سفر به خارج از کشور، در صورتی که تجربه اول افراد باشد، می تواند نگرانی هایی نیز در بر داشته باشد. این در صورتی است که اگر فرد مسافر، اطلاعات کاملی از اقدامات پیش از سفر داشته باشد، به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای می تواند مقدمات سفر خود را آماده نماید.سفر به خارج از کشور، مستلزم برنامه ریزی دقیق و رعایت قوانین مربوطه می باشد. به عنوان مثال یک مسافر، پیش از انجام سفر خود باید به دریافت ویزا و تهیه بلیت و رزرو اقامتگاه بپردازد. هر چه آمادگی مسافر برای اجرای سفر خارجی بیشتر باشد، احتمال بروز مشکل کمتر شده و در نتیجه اضطراب فرد نیز کاهش خواهد یافت. از این رو در این مقاله به مراحل قبل از سفر به خارج از کشور، اقدامات لازم برای انجام در فرودگاه و به طور کلی صفر تا صد سفر به خارج از کشور به طور کامل پرداخته شده است.


نکات بستن چمدان و گردشگری


با خود آداپتور تبدیل برق بیاورید.


کشورها معمولا پریزهای مختلفی دارند که ممکن است به آداپتور شارژر شما نخورد. چند آداپتور تبدیل بیاورید تا خیالتان از بابت لوازم الکترونیکی خود راحت باشد.

آداپتور تبدیل برق

اپلیکیشن های مناسب را دانلود کنید.


زمانی که در خارج از کشور هستید، هیچ چیز مانند اپلیکیشن های سفری به کارتان نمی آید. پیشنهاد ما دانلود اپلیکیشن هایی نظیر Travelzoo، Tripadvisor، booking.com، Lonely Planet و Airbnb است. البته جهان تکنولوژی پر از برنامه هایی است که در سفر به دردتان می خورد.

اپلیکیشن

در ساک دستی لباس اضافه بردارید.


در ساک دستی کوچکی که می خواهید با خود به داخل هواپیما ببرید، لباس اضافه بگذارید. زیرا از زمانی که چمدان خود را تحویل می دهید تا زمانی که آن را تحویل می گیرید اتفاقات مختلفی ممکن است بیوفتند، مثلا اینکه غذایی روی لباستان بریزد، لباستان پاره شود یا اصلا چمدان اصلی‌تان گم شود!

لباس

در مورد بار مجاز هواپیمایی اطلاعات کسب کنید.


مطمئن شوید که چمدانی که همراه دارید، از بار مجاز، وزن بیشتری ندارد. این کار را به راحتی با یک وزنه می توانید انجام دهید.

بار مجاز

سبک سفر کنید.


زمانی که سفر به خارج دارید شاید فکر کنید که حتما باید چندین دست لباس با خود همراه کنید. اما زمانی که به آنجا می رسید، انقدر موضوعات هیجان انگیزتری وجود دارد که اصلا نیازی نمی بینید که هر ساعت لباس عوض کنید، بلکه می خواهید تا آنجا که می توانید از سفرتان لذت ببرید.

سبک سفر کردن


نکات امنیتی و سلامت


خرید بلیط هواپیما خارجی


برای سفرهای خارجی نیاز به خرید بلیط هواپیما خارجی دارید؛ بنابراین در قدم اول باید مبدا و مقصد سفرتان را مشخص کنید. سپس پلتفرم‌هایی که بلیط هواپیما می‌فروشند را برای خرید بلیط هواپیما بررسی کنید.

در این وب‌سایت‌ها می‌توانید ایرلاین‌­های مختلف که خدمات پرواز خارجی را ارائه می‌کنند مشاهده کرده و با هم مقایسه کنید. سپس برای خرید هواپیما سیستمی یا بلیط هواپیما خارجی چارتری یا ارزان تصمیم‌گیری کنید.

اگر می‌خواهید وسایلتان را طبق برنامه آماده کنید و نیاز به زمان بیشتری برای تهیه مقدمات سفر دارید، بلیط سیستمی گزینه مناسبی برایتان است؛ اما در صورتی که قیمت بلیط برایتان مهم است و همین حالا هم آماده پرواز به سمت مقصد مورد نظرتان هستید، خرید بلیط هواپیما خارجی لحظه آخری انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

بلیط هواپیما

با پزشکتان مشورت کرده و بیمه مسافرتی خود را بررسی کنید.


در بعضی مقاصد لازم است که اطمینان حاصل کنید که واکسن های لازم را تاکنون زده اید و شاید مجبور باشید که داروهای خاصی با خود همراه کنید که برای این مورد، تجویز پزشک الزامی است. همچنین با بررسی بیمه مسافرتی خود، در مورد اینکه چه مواردی را پوشش می دهد، اطلاعات کسب کنید زیرا شاید تمایل داشته باشید که مواردی به آن اضافه شود.

بیمه مسافرتی

از پاسپورتتان کپی به همراه داشته باشید.


اگر پاسپورت شما گم یا دزدیده شود، مطمئن هستید که یک کپی از آن به همراه دارید که بتوانید هویت خود را ثابت کنید.

یک کپی از پاسپورت در خانه بگذارید.


پیشنهاد می شود که یک کپی از پاسپورتتان را در خانه یا نزد شخصی که به او اطمینان دارید گذاشته تا در شرایط اضطراری بتواند آن را به شما ایمیل کنید. همچنین خودتان هم می توانید عکس پاسپورتتان را در موبایل خود داشته باشید.

پاسپورت

آدرس سفارت ایران را در کشور مقصد داشته باشید.


زمانی که سفر به خارج دارید از اینکه ایران در آن کشور سفارت یا کنسولگری دارد اطلاع داشته باشید و همچنین آدرس آن را جایی یادداشت کنید.

سفارت


نکات پول و ارز


قبل از رفتن نرخ ارز مقصد را بدانید.


دانستن اینکه مثلا یک لیر ترکیه به پول ما چقدر می شود بسیار مهم است زیرا زمانی که بخواهید پولتان را تبدیل کنید، اگر صرافی مورد نظر بخواهد بالاتر از نرخ اصلی به شما پول دهد متوجه خواهید شد.

ارز

در مورد شرایط برداشت پول اطلاعات کسب کنید.


برخی از بانک ها هستند که در کشورهای دیگر شعبه دارند و می توانید توسط آن ها پول برداشت کنید. دانستن این مورد نیز در سفر به خارج به کمکتان خواهد آمد.

پول

برای تبدیل پول به بانک بروید.


برخی از صرافی ها مخصوصا آن هایی که در فرودگاه یا کنار جاذبه های توریستی هستند، معمولا نرخ بالاتری را از شما دریافت خواهند کرد. بهترین راه برای تبدیل پول، مراجعه به بانک ها است که نرخ تبدیل اصلی را به شما خواهند داد.

تبدیل پول

ارز مقصد را به همراه داشته باشید.


تصور کنید که در روسیه هستید و به جای روبل، با خود دلار دارید. مطمئن باشید که خیلی از فروشگاه ها، مراکز تفریحی، جاذبه ها و … دلار قبول نمی کنند. پس حتما با خود ارز مقصد را به همراه داشته باشید تا در جایی به خاطر پول گیر نکنید یا مجبور نشوید که در صرافی های گران، پولتان را تبدیل کنید.

پول

هزینه های ورودی کشور را در نظر بگیرید.


برخی از کشورها، هزینه ای بابت ورود به کشور از مسافران دریافت می کنند. این هزینه ممکن است در بلیط پروازتان در نظر گرفته نشده باشد و می تواند از 25 تا 200 دلار باشد. می توانید قبل از سفر به خارج در مورد کشور و این مورد تحقیق کنید.

سفر


نکات مربوط به کشور مقصد


بلیط جاذبه ها را از قبل تهیه کنید.


برای اینکه از صف های طولانی پرهیز کنید می توانید بلیط جاذبه ها را به صورت اینترنتی تهیه کنید. برخی از مکان های توریستی این امکان را دارند که در زمان شما صرفه جویی خواهند کرد. راه حل دیگر تهیه بلیط ها از هتل است زیرا بعضی از هتل ها امکان فروش بلیط ورودی برخی از جاذبه های معروف را دارند.

جاذبه ی گردشگری

راهنمای سفر بخوانید.


با خواندن راهنمای سفر می توانید از نقشه، اطلاعات تاریخی، بایدها و نبایدها و هر جزییات مهمی که در سفر نیازتان می شود، اطلاع پیدا کنید. بسیاری از مجله های گردشگری اطلاعات خوبی درباره مقاصد مختلف دارند که می توانید راهنمای سفر بسیاری از مقاصد را در آن را پیدا کنید.

راهنما

در مورد رویدادهای کشور اطلاعات کسب کنید.


زمانی که می خواهید سفر به خارج داشته باشید، یکی از کارهایی که باید بکنید این است که در مورد رویدادهایی که در زمان اقامت شما در آنجا، رخ خواهد داد، اطلاع کسب کنید. در این صورت ممکن است جشنواره، فستیوال یا دورهمی هایی را تجربه کنید که مسافرتتان را بیش از پیش جذاب می کند.

جشن


سخن آخر


در این مقاله سعی شد بهترین نکاتی که در سفر اول شما به خارج از کشور به درد شما خواهد خورد شرح داده شود از اینکه تا پایان این مقاله با ساعد نیوز همراه بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو