مدیریت زمان در پروازهای طولانی مدت خارجی

منبع: تاپ تراول

3

1402/7/11

10:03


گاهی اوقات برخی از پروازها خصوصاً پروازهای خارجی بیش از اندازه زمان برده و حوصله سربر می‌شوند. در ابتدای…

گاهی اوقات برخی از پروازها خصوصاً پروازهای خارجی بیش از اندازه زمان برده و حوصله سربر می‌شوند. در ابتدای پرواز ما هیجان زیادی داریم اما بعد از سپری شدن مدت زمان طولانی و دقیقاً بعد از پیاده شدن از هواپیما، به قدری خسته و بی‌حوصله هستیم که برای ادامه روز خود انرژی کافی نداریم. خستگی‌ها هم می‌توانند روحی بوده و هم می‌توانند به دلیل تحمل گرسنگی، جسمی باشند. در این مطلب کنارتان هستیم تا راهکارهایی را به شما ارائه کنیم که هم مدیریت زمان را به شما آموزش می‌دهند و هم لحظاتی لذت بخش را در سفر برای شما رقم بزنند.

پروازهای طولانی مدت خارجی

بلیط هواپیما خارجی و مدیریت صحیح زمان

اگر قصد دارید تا در روزهای پیش رو خرید بلیط هواپیما خارجی انجام داده و یک پرواز طولانی را تجربه کنید، بدون شک پیش از هرکاری نیاز به برنامه‌ریزی‌های متعدد خواهید داشت. جالب است که بدانید افراد اندکی وجود دارند که در پروازهای طولانی مدت زمان خود را مدیریت کرده و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده می‌کنند. البته برخی از پروازها با امکاناتی ارائه می‌شوند که گذر زمان را برای شما کوتاه خواهند کرد.

ازآنجایی‌که علاج واقعه را باید پیش از وقوع در نظر گرفت، ما به شما توصیه می‌کنیم که به امید امکانات پرواز و هواپیما نباشید. برای داشتن تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر خود، فقط کافی است که با چند راهکار ساده و پیش پا افتاده به بهترین شکل ممکن، زمان خود را در پروازهای طولانی مدت خارجی مدیریت کنید.

صندلی فاکتور مهمی است

اولین موضوعی که در هر پرواز باید به آن توجه کرد، صندلی مناسب است. دراصل هیچ تفاوتی نمی‌کند که شما بلیط هواپیما برای پرواز دبی به تهران تهیه کرده باشید یا تهران به اروپا و آمریکا؛ اگر از یک صندلی راحت و مناسب برخوردار نباشید، صرف نظر از مدت زمان پرواز، بدترین تجربه‌ها را از سفر خود با هواپیما کسب خواهید کرد. اگر پرواز شما طولانی مدت است توصیه می‌کنیم که حتماً صندلی‌های کنار راهرو را انتخاب کنید.

اهمیتی ندارد که شما چه احساسی نسبت به این صندلی‌ها دارید. یک پرواز طولانی مدت ۱۲ ساعته یعنی برآورده کردن نیازهایی متفاوت و حتی پیش پاافتاده! اینکه صندلی شما در لبه راهرو قرار گرفته باشد عبور و مرور شما را راحت‌تر کرده و شما به راحتی ‌می‌توانید دسترسی خود را به نقاط مختلف هواپیما مانند رفتن به سرویس بهداشتی پوشش دهید  .

پروازهای طولانی مدت خارجی

غذاها را با احتیاط انتخاب کنید

اگر در ابتدای هفته قصد دارید برای آخر هفته بلیط هواپیما خارجی خود را تهیه کنید، توصیه می‌کنیم که حتماً به تغذیه خود توجه داشته باشید و از غذاهای سبک و سالم استفاده کنید. اینکه شما در روزهای منتهی به پرواز خود غذاهای سالم و زود هضم را انتخاب کنید، کمک می‌کند تا در طول مدت زمان پرواز با مشکل معده یا مشکلات ناشی از خوردن غذاهای چرب و سنگین در طولانی مدت روبرو نباشید.

شما در طول پرواز خود تحرک زیادی ندارید، به همین دلیل بهتر است از وعده‌های کوچک و غذاهای سبک استقبال کنید. پرواز کردن با شکم پر شما را با مشکلات فراوانی روبرو خواهد کرد. حتی اگر طاقت گرسنه ماندن را ندارید، توصیه می‌کنیم که وعده‌های کوچک و سبک غذایی را با خود همراه کرده و در طول پرواز از آن‌ها استفاده کنید.

خوب خوابیدن را فراموش نکنید

تهیه بلیط هواپیما دبی به تهران یا هر شهر دیگری از ایران به مقاصد مختلف خارجی یک فرصت استثنایی است که شما کمبود خواب پیش از سفر خود را جبران کرده و خوابی آرام را تجربه کنید. توصیه می‌کنیم که برای تجربه خوابی بی‌نظیر در طول پرواز از گوشی و چشم بند استفاده کنید تا خوابی با کیفیت برای شما به ارمغان آورند. همچنین نیازی نیست که حتماً از بالش مسافرتی استفاده کنید. مهمانداران در صورت تقاضای شما یک بالشت مناسب در اختیارتان خواهند گذاشت که سبک و استاندارد بوده و بار اضافی برای شما تلقی نمی‌شود.

البته تجربه یک خواب عمیق در طول پرواز کار چندان آسانی نیست. ضمن اینکه برخی از افراد هیچ تمایلی به خوابیدن در طول پرواز ندارند؛ اما دقت کنید که خوابیدن هم انرژی شما را ذخیره می‌کند و هم کمک می‌کند تا استرس را از خود دور کنید. یک چرت کوتاه تجربه بی‌نظیری در سفر هوایی است و شما بعد از آن در سرحال‌ترین حالت ممکن هستید.

پروازهای طولانی مدت خارجی

مطالعه کنید

شاید فقط با خواندن تیتر این بخش با صدای بلند پاسخ دهید: “تمرکز داشتن در طول پرواز کار چندان آسانی نیست. ” بله، ما هم این موضوع را می‌دانیم. اما واقعیت این است که شما قرار است پروازی طولانی مدت را تجربه کنید؛ پس توصیه ما به شما این است که به هر طریقی که شده زمان خود را مدیریت کرده و خود را سرگرم کنید. نیازی نیست که حتماً با خود مجله، روزنامه یا کتاب به همراه داشته باشید. نسخه‌های الکترونیک کتاب و مجلات همیشه در کنار ما و در دسترسمان هستند.

این نسخه‌ها حجم ناچیزی داشته و به دلیل ارائه شدن بر روی تمام گجت‌ها، همیشه در دسترس هستند. حتی اگر تمایل نداشتید که از گوشی موبایل یا تبلت خود برای مطالعه کتاب و مجلات استفاده کنید، کافیست موضوع را با مهمانداران مطرح کرده و از آن‌ها بخواهید که یک نسخه مجله یا روزنامه در اختیارتان قرار دهند. با مطالعه کردن ضمن اینکه چشم خود را خسته و آماده خواب خواهید کرد، از زمان خود بهترین استفاده را برده و مسیر را برای خود کوتاه می‌کنید.

مدیریت زمان با چند راهکار ساده و کاربردی

این مطلب را به مدیریت زمان در پروازهای طولانی مدت خارجی اختصاص دادیم. البته شاید تمام این نکاتی که در مطلب پیش روی شما قید شد، برای تمام افراد کاربردی نباشد. حالا اگر با خدمات به روز اسنپ تریپ یک سفر بلند مدت را تجربه کنید، بدون شک مشتری همیشگی آن خواهید شد. البته واقعیت این است که تا در پروسه یک پرواز طولانی مدت قرار نگیرید، هیچ کدام از این راهکارها برای شما کاربردی و عملی نخواهند بود. اما به محض اینکه یک پرواز خارجی با مدت زمان زیاد را تجربه کنید، متوجه خواهید شد کدام ترفند برای شما کاربردی است و کدام یک نقشی در مدیریت زمان شما ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو