مواد لازم

آرد سلف رایزینگ

1 و سه چهارم فنجان

شکر قهوه ای روشن

1 فنجان

نمک

نصف ق چ

روغن کانولا

1 فنجان

تخم مرغ

4 عدد بزرگ . زرده و سفیده جدا

قهوه ی دم کشیده غلیظ و سرد

یک چهارم فنجان

شیر

یک چهارم فنجان

گردوی خرد شده

دو سوم فنجان

مواد لازم برای کرم قهوه

ماسکارپونه

نصف فنجان

قهوه دم کشیده غلیظ و سرد

2 ق چ

سیروپ

1 ق چ

پودر شکر الک شده

1 ق چ

مواد لازم برای آیسینگ

پودر شکر الک شده

100 گرم

قهوه دم کشیده غلیظ و سرد

1 – 2 ق غ

 

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه آشنا میکنیم .

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . قالب لوف 22 سانتی را با اسپری جدا کننده بپوشانید .

آرد ، شکر و نمک را مخلوط کنید . روغن ، زرده تخم مرغ ، قهوه و شیر را با هم مخولط کنید و به آرد اضافه کنید  .سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و در 3 مرحله به مواد اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت به خورد  خمیر بدهید .

گردو را اضافه کرده و خمیر را به قالب منتقل کنید و و قالب را چند بار به زمین بکوبید که هوای اضافه اش گرفته شود و بهمدت 50 – 55 دقیقه در فر بگذارید بپزند و اگر خلال دندان وسط کیک زدید و خمیری به آن نچسبید متیوانید کیک را از فر بیرون بیاورید . 10 دقیقه صبر کنید از حرارت بیوفتد سپس با چاقو یا کاردک دور تا دور کیک بکشید تا از قالب دا شود و کیک را روی توری سیمی منتقل کنید تا کاملا خنک شود .

برای تهیه کرم قهوه پنیر ماسکارپونه به همراه قهوه هم بزنید  یکدست که شد سیروپ و پودر شکر را اضاه کرده هم بزنید یکدست شود . کیک را به صورت افقی از قسمت دو سومش برش بزنید و بینش را با کرم پر کنید .

برای تهیه آیسینگ پودر شکر و قهوه را مخلوط کرده هم بزنید یکدست شود و سپس روی کیک بریزید . در صورت تمایل میتوانید از رنگ خوراکی هم برای آیسینگ استفاده کنید . تعدادی گردوی نصف شده روی کیک بگذارید و رویش پودر شکر پاشیده 1 ساعت بگذارید آیسینگ خودش را بگیرد سپس سرو نمایید .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران