کیک شکلاتی تخم مرغی

مواد لازم

شکلات رنده شده

90 گرم

پودرکاکائو

یک سوم فنجان

آب جوش

1 فنجان

کره هم دما با اتاق

سه چهارم فنجان

شکر قهوه ای روشن

1 و یک چهارم فنجان

2 عدد بزرگ

خامه ترش هم دما با اتاق

یک سم فنجان

عصاره وانیل

1 ق چ

ارد

سه چهارم فنجان

آرد کیک

نصف فنجان

بکینگ پودر

1 ق چ

نمک

یک چهارم ق چ

 

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه کیک شکلاتی تخم مرغی آشنا میکنیم .

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . 2 عدد قالب گرد 15 سانتی را با کاغذ روغنی پوشانده و اطرافش را چرب کنید و کناری بگذارید .

شکلات و پودر کاکائو را باهم مخلوط نموده  آب جوش را اضافه کرده هم بزنید تا شکلات حل شود و کناری بگذارید خنک شود .

سر پدالی همزن را وصل کرده کره و شکر قهوه ای را هم بزنید تا کرمی و پوک شود . تخم مرغ ها را یکی یکی حین هم زدن اضافه کرده هر بار صبر کنید کاملا مخلوط شوند . خامه ترش و وانیل را اضافه کرده هم بزنید .

آرد ، آرد کیک ؛ بکینگ پودر و  نمک را با هم مخلوط کنید .

مخلوط آرد را به صورت متناوب در 3 مرحله با مخلوط شکلات در 2 مرحله به کره و تخم مرغ اضافه کرده و با سرعت کم هم بزنید و هر بار صبر کنید مواد یکدست شوند .

خمیر آماده شده را در قالب هایی که آماده کرده بودید ریخته رویش را صاف کرده به مدت نیمس یاعت در فر بگذارید بپزد  . بعد از 15 دقیقه بهتر است قالب ها را بچرخانید .

اگر خلال دندان وسط میم ها زدید و خمیری به آن نچسبید میتوانید از فر بیرون بیاورید و 5  دقیقه کناری بگذارید از حرارت بیوفتد سپس از قالب برگردانده روی توری سیمی منتقل کنید و بگذارید به دمای اتاق برسد.

کیک که کاملا سرد شده را با کرم کره ای که آماده کرده بودید پوشانده و روی کیک را با شکلات شیو شده و تخم مرغ ها ی شکلاتی تزئین کنید . برای ایجاد طرح تخم مرغ خالدار روی کیک 1 ق غ پودر کاکائو را با 1 و نیم ق غ عصاره وانیل یا آب مخلوط کرده هم بزنید تا کاکائو کاملا حل شود و با استفاده از یک قلم موی کوچک که در مخلوط کاکائو زده اید و تکاندن آن روی کیک طرح خالدار ایجاد کنید .

مواد لازم برای تهیه کرم کره ساده

پودر شکر

3 فنجان

کره

1 فنجان

نمک

یک چهارم ق چ

خامه  قنادی

1 ق غ

رنگ خوراکی ژله ای

به دلخواه

 بعد از سرد شدن کیک سر پدالی همزن را وصل کرده پود شکر و کره را هم بزنید تا یکدست و نرم شود سپس نمک را اضافه کنید . خامه را اضافه کرده هم بزنید اگر غلظت کرم به نظرتان زیاد بود 1 قاشق دیگر خامه اضافه کنید و اگر غلظتش کم بود میتوانید 1 قاشق دیگر پودر شکر بیفزایید و هم بزنید تا به غلظت دلخواهتان برسد و در آخر به میزان دلخواه از رنگ خورکی استفاده کنید .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران