آکاایران: این کلوچه های کوچک و خوش مزه بسیار مناسب برای صرف یک عصرانه دوست داشتنی در کنار خانواده است. این کلوچه های خوشمزه را می توانید در یک ظرف در بسته به مدت 1 هفته در دمای اتاق نگه دارید.

آکاایران: طرز تهیه کلوچه های کوچک میوه ای


طرز تهیه:


1- در یک تابه متوسط میوه های خشک شده (مانند کشمش طلایی، گیلاس، زغال اخته، و انجیر) که از قبل به صورت تکه های بزرگ خرد کرده اید و سرکه سیب را بر روی حرارت متوسط تا بالا به جوش بی آورید. حال شعله را کم کنید و اجازه دهید مخلوط کمی روی حرارت بماند تا مایع تقریبا به طور کامل جذب شود ( به مدت 8 دقیقه).
2- سپس مخلوط میوه ها را داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کن را برای مدت کوتاهی روشن کنید تا میوه ها تنها خرد شوند اما حالت خمیری و پوره ای پیدا نکنند (تکه هایی از میوه ها باقی بماند). میوه ها را داخل یک ظرف متوسط بریزید و سپس گردو ها (خرد و تست شده) و آب پرتقال را با آن ها مخلوط کنید و به هم بزنید (برای نگه داری این مخلوط می توانید آن ها را داخل یک ظرف فاقد هوا بریزید و تا 1 هفته داخل یخچال نگه داری کنید).
3- فر را از قبل در دمای 360 درجه فارنهایت (176 درجه سانتی گراد گرم کنید). روی سطح کار مقدار کمی آرد بپاشید و یک خمیر را به ضخامت 0.3 سانتی متر پهن کنید. به وسیله یک قالب برش شیرینی 8.75 سانتی متری، 12 دایره ببرید و سپس این 12 دایره را به ته 12 قالب مافین بچسبانید (لبه های خمیر دایره ای شکل باید حدود 2 سانتی متر از کف قالب بالا بی آیند. حالا مخلوط میوه را بین 12 قالب تقسیم کنید و با تخم مرغ زده شده نیز لبه های خمیر را که به دیواره ها چسبیده اند برس بکشید.
4- حال به وسیله یک قالب برش شیرینی 6.25 سانتی متری 12 دایره کوچک تر را از خمیر باقی مانده در بی آورید (در صورت نیاز خمیر باقی مانده را دوباره گلوله کرده و با ضخامت ذکر شده پهن کنید). با قالب های برش کوچک تر که اشکالی تزئینی دارند (و به آن ها کمی آرد زده اید)، در وسط 12 دایره های کوچکتر اشکالی را در بی آورید. حالا دایره های کوچک را روی مخلوط میوه قرار دهید و لبه های آن ها را کمی فشار دهید تا به خمیر پایین بچسبند. حالا روی دایره های کوچک را نیز با تخم مرغ زده شده برس بزنید و روی آن شکر بریزید. شیرینی ها را 10 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا سفت شوند (می توانید آن ها را تا 1 روز نیز داخل یخچال نگه دارید).
5- حالا شیرینی ها را از یخچال بیرون بی آورید و داخل فری که از قبل گرم شده بپزید تا رنگ آن ها طلائی- قهوه ای شود (به مدت 25 دقیقه). شیرینی ها را بیرون بی آورید و اجازه دهید 5 دقیقه سرد شوند. یک کارد نازک را داخل قالب شیرینی ها بگردانید تا از قالب جدا شوند. سپس آن ها را روی یک صفحه میله ای قرار دهید تا زیر و رویشان کاملا هوا بخورد و خنک شود. کلوچه های میوه ای خوش مزه تان آماده اند!


.

منبع :

طرز تهیه کلوچه های کوچک میوه ای