آکاایران: مبارزه با سوسک

آکا ایران: سوسکها زمانی دردسرساز می شوند که آنها را در آشپزخانه و کنار مواد غذایی بیابیم. به طور کلی سوسکها نژادهای مختلفی دارند، اما تنها چند نوع از آنها، زندگی زیر یک سقف با ما را می پسندند. معروف ترین سوسکهای موجود در ایران، سوسکهای آلمانی و آمریکایی هستند.

سوسکهای بزرگ یا آمریکایی بیشتر در فاضلابها، دستشویی، توالت، حمام و سقفهای کاذب مخفی می شوند و معمولا به رنگ قهوه ای هستند. اغلب این حشرات موذی، روزها در منافذ و سوراخها پنهان شده و شبها برای جستجوی غذا به راه می افتند و هنگام جستجو باعث آلودگی سطوح، وسایل، تجهیزات و غذاهای بدون سرپوش می شوند.

سوسکها چه خطراتی برای ما دارند؟

سوسکها معمولا تعداد زیادی از انواع میکروبهای بیماری زا را در دستگاه گوارش و همچنین بال، شاخک و پرزهای پای خود حمل می کنند و می توانند به گسترش بیماری فلج اطفال، قارچهای بیماریزا، تب زرد، وبا، دیفتری، سل و انواع اسهالهای خونی کمک کنند، یا آن که در بعضی افراد منجر به بروز آلرژی با علایمی نظیر عطسه، آبریزش از بینی و چشم و حتی مشکلاتی شبیه آسم شوند.

همچنین این حشرات بدقیافه می توانند باکتریهای مسمومیت زا را به موادغذایی منتقل کرده و افراد را به علائم مسمومیت حاد و مزمن دچار سازند.

منبع :

مبارزه با سوسک  | خانه داری