آکاایران: پاکت های سیلیکاژل استفاده های زیادی دارد با چاره کار همراه باشید تا با استفاده های جادویی از این پاکت ها آشنا شوید

توی جعبه کفش ها بیشتر دیده می شوند یا موقع خرید ظرف و ظروف تازه برای آشپزخانه. شاید هم وقتی کت و شلوار تازه ای را به خانه می برید، توی جیب اش یکی از این بسته های عجیب و جادویی را پیدا کنید.  بسته هایی کوچک با عنوانی لاتین به نام سیلیکاژل. بیشتر ما هم با دیدن این بسته های کوچک آنها را دور ریخته می شود و با ذوق سر خرید هیجان انگیزمان می رویم. اما مساله این است که این بسته های به ظاهر به درد نخور خیلی جاها می توانند کارساز باشند. جاهایی که اصلا فکرش را نمی کنید!

بنشن و غلات

اگر در مناطق همیشه بارانی و ابری کشور زندگی می کنید این نکته برای شما باید بیشتر اهمیت داشته باشد. اینکه چه طور بار و بنشن خودتان را از نمدار شدن دور نگه دارید. هرقدر هم از ظرف های دربسته استفاده کنید باز فایده ای ندارد مگر اینکه توی هر ظرفی یکی از پاکت های سیلیکاژل را بیندازید. دیگر خبری از نم و خرابی بنشن ها نیست!

جعبه ابزار

برای دور نگه داشتن ابزرآلات و خرت و پرت های فنی خانه از خطر زنگ زدن هم می توان از سیلیکاژل استفاده کرد. توی جعبه ابزار یک سیلیکاژل بگذارید و با خیال راحت جعبه را در انباری قرار بدهید.

کتاب های قدیمی

کتاب های قدیمی درخانه ارزش زیادی دارند اما خیلی ها موقع خواندن این کتاب ها از بوی نای صفحات کتاب خوششان نمی آید. از طرفی کتاب های قدیمی به مرور زمان به خاطر جذب بیشتر رطوبت هوا از بین می روند. برای حفظ آن ها کافی است همه را توی یک کیف یا ساک بگذارید. البته با یکی دو پاکت سیلیکاژل!

گل خشک ها

خیلی از ما عاشق خشک کردن گل ها هستیم. به خصوص گل هایی که در مناسبت های خاص از عزیزی هدیه می گیریم. معمولا خشک کردن گل ها هم حسابی وقت گیر است و گاهی بی نتیجه. برای اینکه خیالتان از بابت یادگاری های ظریفتان راحت باشد همه را توی یک جعبه یا نایلون بزرگ بگذارید و با یکی دو پاکت سیلیکاژل به حال خودش بگذارید. سیلیکاژل ها گلبرگ ها را به سرعت و به زیبایی خشک می کنند!

حوله ها

توی فصل زمستان خشک کردن حوله ها مصیبت است. هر قدر هم که حوله ها خشک به نظر برسند باز هم انگار که بوی نایی در ته تار و پودهای آن ها باقی مانده. برای خلاص شدن از این حال و هوای نمدار توی کمد یا کیف مخصوص جمع آوری حوله های خانه چندتایی پاکت سیلیکاژل قرار بدهید.

ساک ورزشی

توی کیف مخصوص باشگاه ورزشی تان همیشه یکی دو بسته از پاکت های کوچک سیلیکاژل داشته باشد. این طوری نه دیگر خبری از باکتری ها هست و نه بوی نامطبوع!

عکس های قدیمی

رطوبت بد ترین دشمن عکس های قدیمی است. پس اگر دلتان به حال عکس های قدیمی خانه می سوزد بهتر است همه آلبوم ها را در جعبه ای بگذارید و در کنارشان هم چند تایی پاکت سیلیکاژل. دیگر با خیال راحت می توانید از تصویرهای یادگاری مراقبت کنید.

گوشی تلفن همراه

اگر روزی روزگاری خدای ناکرده گوشی تلفن همراه تان خیس شد اصلا نگران نشوید. کافی است بلافاصله باتری و کارت حافظه آن را خارج کنید و توی یک بطری در بسته حاوی سیلیکاژل قرار بدهید. یک شب تمام بگذارید همان جا باقی بماند. فردا صبح همه چی امن و امان خواهد بود!

تیغ اصلاح

کافی است هر بار که اصلاح می کنید تیغ اصلاح صورت را توی محفظه سیلیکاژل قرار بدهید. دیگر نه خبری از زنگ زدگی هست و نه کندی زودهنگام تیغ. برای این کار یک ظرف فریزر که نصف آن از سیلیکاژل پر شده تهیه کنید و تیغ اصلاحتان را همیشه در آن نگه دارید.

رانندگی در روز بارانی

توی هوای بارانی قصد مسافرت دارید اما امان از بخار شیشه جلوی ماشین! خودتان را اذیت نکنید. یادتان باشد همیشه چند پاکت سیلیکاژل توی داشبورد داشته باشید. کافی است پاکت ها را روی داشبورد بگذارید. خودتان متوجه تغییر محسوس شرایط جوی توی ماشین می شوید!

دوربین عکاسی

دیگر نگران دوربین تان در روزهای برفی و بارانی نباشد و با خیال راحت زیر باران هم به کار عکاسی برسید. برای این که با قرار دادن لنز خیس و کارت حافظه و … در ظرف دربسته محتوی سیلیکاژل همه چیز به شرایط اولش بر می گردد!

منبع:cheee.ir

.

منبع : charekar.com