آکاایران: کیک شطرنجی از انواع کیک های خوشمزه با ظاهری زیبا است که بهتر است این نوع کیک را برای پذیرایی از مهمانی ها در منزل بپزید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک شطرنجی را به صورت مرحله به مرحله به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

کیک شطرنجی را می توانید با حداقل دو رنگ و یا بیشتر تهیه کنید در طرز تهیه کیک شطرنجی از قالب گرد و یا قالب مربع شکل استفاده می شود؛ برای تهیه کیک شطرنجی همچنین به دو نوع کیک مختلف نظیر کیک وانیلی و کیک شکلاتی نیازمند هستید.

اغلب کدبانوهای ایرانی تمایل دارند در منزل کیک ها با طعم های مختلف را بپزند؛ کیک مخملی، کیک شطرنجی و کیک زبرا از انواع کیک های خوشمزه هستند که ظاهری زیبا و متفاوت دارند و اگر شما می خواهید اعضای خانواده و یا مهمان ها را سورپرایز کنید بهتر است از پخت این نوع کیک ها در منزل غافل نشوید.

آکاایران: طرز تهیه کیک شطرنجی خوش پخت و خوشمزه + عکس

مواد لازم برای تهیه کیک شطرنجی

  • کیک وانیلی
  • کیک شکلاتی و یا کیک کاکائویی
  • پنیر خامه ای ۲۲۰ گرمی : ۱ بسته
  • کره ذوب شده : ۱ پیمانه
  • شکر الک شده : ۴۵۰ گرم
  • شکلات آب شده در دمای اتاق : ۳۴۰ گرم
  • وانیل : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شطرنجی در منزل

برای تهیه کیک شطرنجی ابتدا کیک شکلاتی و وانیلی را بپزید برای پخت این نوع کیک ها می توانید از طرز تهیه کیک شکلاتی و طرز تهیه کیک وانیلی که در مطالب قبلی قرار داده ایم استفاده کنید. سپس بعد از پخت این کیک ها آن ها را به مدت ۲۰ دقیقه در مکانی مناسب قرار دهید تا به خوبی سرد شوند. در مرحله بعدی طرز تهیه کیک شطرنجی پنیر خامه ای و شکلات را در ظرف مناسبی بریزید و با کمک همزن مخلوط این مواد را هم بزنید سپس یک پیمانه شکر را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید تا پف کنند سپس وانیل و شکلات را به مخلوط مواد بیفزایید و مخلوط این مواد را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند سپس با کمک پلاستیک روی ظرف را بپوشانید.
در این مرحله از دستور پخت کیک شطرنجی بعد از سرد شدن کیک وانیلی و کیک شکلاتی هر کدام از کیک ها را به صورت افقی برش بزنید و به دو لایه مساوی تقسیم کنید. برای ایجاد طرح شطرنجی روی کیک به چهار لایه نیازمند هستیم ( دو لایه شکلاتی و یا کاکائویی و دو لایه وانیلی ) .
برای برش زدن لایه های کیک یک بشقاب را روی لایه کیک بگذارید و سپس کیک را برش بزنید و یک فنجان را درون لایه ای که برش زده اید قرار دهید تا لایه کوچکی را نیز برش بزنید حالا سه دایره در اندازه های مختلف دارید توجه داشته باشید که هر دو کیک را باید به یک اندازه برش بزنید.

حتما بخوانید:  طرز پخت کیک شکلاتی خوشمزه و محبوب

 شیرینی و کیک

طرز تهیه کیک شطرنجی خوش پخت و خوشمزه + عکس -آکاطرز تهیه کیک شطرنجی انواع کیک آشپزی

 منتخب سردبیر


در مرحله آخر طرز تهیه کیک شطرنجی باید لایه ها را به ترتیب زیر درون یکدیگر قرار دهید:
ابتدا بزرگترین لایه کیک شکلاتی را بگذارید و سپس لایه کوچک کیک وانیلی را در کنار این لایه قرار دهید توجه داشته باشید که آخرین لایه کوچکترین لایه کیک شکلاتی است.

 شیرینی و کیک

لایه ها باید به صورت شکلاتی و وانیلی و شکلاتی ؛ وانیلی و شکلاتی و وانیلی روی هم قرار بگیرند. ابتدا لایه شکلاتی و وانیلی و شکلاتی را درون ظرف مناسبی قرار دهید، و بعد ۱/۳ از خامه شکلاتی آماده شده را روی کیک بمالید. سپس لایه وانیلی و شکلاتی و وانیلی را روی لایه اول قرار دهید و دوباره ۱/۳ از خامه شکلاتی را روی کیک بمالید و در آخرین مرحله لایه دیگر شکلاتی و وانیلی و شکلاتی را روی کیک قرار دهید و کرم شکلاتی باقی مانده را روی کیک شطرنجی بمالید در این مرحله کیک شطرنجی آماده برش و سرو کردن است.

طرز تهیه کیک شطرنجی خوش پخت و خوشمزه + عکس -آکاطرز تهیه کیک شطرنجی انواع کیک آشپزی

 منتخب سردبیر

    

 شیرینی و کیک

      

طرز تهیه کیک شطرنجی خوش پخت و خوشمزه + عکس -آکاطرز تهیه کیک شطرنجی انواع کیک آشپزی

نکات طلایی در پخت کیک شطرنجی

  • در طرز تهیه کیک شطرنجی می توانید از ترکیب رنگ های شکلاتی و سفید؛ شکلاتی و زعفرانی و یا هر نوع رنگ دیگری استفاده کنید.
  • برای تهیه این نوع کیک با تعداد رنگ های بیشتر می توانید مراحل انجام شده در تصاویر زیر را دنبال کنید که روش کار مانند کیک شطرنجی دو رنگ است.

 منتخب سردبیر

 شیرینی و کیک

طرز تهیه کیک شطرنجی خوش پخت و خوشمزه + عکس -آکاطرز تهیه کیک شطرنجی انواع کیک آشپزی

 منتخب سردبیر

  • کیک شطرنجی را می توانید به صورت مستطیلی نیز تهیه کنید که در این صورت باید کیک را در قالب مستطیل شکل بپزید و سپس کیک را به شکل نوارهایی با مقطع مربع برش زده و مانند تصویر زیر لایه های کیک را روی یکدیگر بچینید. برای بین لایه های کیک نیز می توانید از شکلات و خامه و مربا استفاده کنید.

 شیرینی و کیک

طرز تهیه کیک شطرنجی خوش پخت و خوشمزه + عکس -آکاطرز تهیه کیک شطرنجی انواع کیک آشپزی

 منتخب سردبیر

در این مطلب روش درست کردن کیک شطرنجی را به صورت کامل به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم از تهیه این نوع کیک در منزل نهایت لذت را ببرید؛ در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع کیک کلیک کنید.

.

منبع :

طرز تهیه کیک شطرنجی خوش پخت و خوشمزه + عکس