آکاایران: چند پیشنهاد برای خانه داری بهتر و راحت تر

آکاایران: خیلی از خانم ها از سختی و زیادی کار خانه شکایت دارند. کار خانه سخت است اما با تکنیک هایی می توان آن را ساده کرد. این ها تجربیات چند خانم خانه دار است که سعی کرده اند با استفاده از تکنیک هایی راحت تر کار خانه را انجام دهند، شاید لازم نباشد شما تمام کارها را به تنهایی انجام دهید.

 


● بچه ها را مسئولیت پذیر بار بیاورید
اگر فرزندان شما چیزی می خواهند که کاری به کارهای هر روزه شما اضافه می کنند، می توانید با آن ها توافق کنید مثلا اگر می خواهند یک حیوان خانگی دارا باشند، می توانید برای آن ها شرط بگذارید و اگر پذیرفتند که تمام کارهای مربوط به او را خودشان انجام دهند، با خواست آن ها موافقت کنید.


● امتحان کنید
▪ کارهای بزرگ را واگذار کنید
باید قبول کنید که شما به تنهایی از عهده بعضی از کارهای خانه برنمی آیید. برای انجام دادن این کارها به خودتان فشار نیاورید. اگر برای جاروبرقی کشیدن احتیاج به جابه جایی مبلمان سنگین دارید بگذارید وقتی همسرتان در خانه است این کار را انجام دهید و از او کمک بگیرید. اگر احساس می کنید برای تغییر دکوراسیون خانه یا حتی تمیز کردن اساس خانه لازم است کسی به شما کمک کند، از کارگر کمک بگیرید. شما می توانید کمی بیشتر پول خرج کنید اما فشار مضاعف به خودتان وارد نکنید.


▪ کارهای سخت را جابه جا کنید
تصور کنید شما از ماپ کشیدن متنفر هستید، به جایش خواهر یا همسایه تان که با او راحت هستید و از گردگیری خوشش نمی آید، می توانید یک قرار با هم بگذارید؛ او به جای شما خانه شما را ماپ بکشد و شما خانه او را گردگیری کنید. این مدل واگذاری وظایف، هم بامزه و شادی بخش است، هم انجام دادن کاری که دوست ندارید، شما را خسته نخواهد کرد.


▪ اتمام حجت کنید
می توانید با همسرتان قراری بگذارید مثلا قرار بگذارید هر روزی که شما آشپزی کردید او ظرف ها را بشوید یا برعکس. می توانید قرارهای طولانی تر هم بگذارید. برای مثال اگر درکل از ظرف شستن خوش تان نمی آید، می توانید این وظیفه را به همسرتان بسپارید و وظیفه دیگری را به جایش تقبل کنید.

برگرفته از: مجله سیب سبز
گردآوری و تنظیم:گروه سبک زندگی آکا ایران
.

منبع : persianpersia.com