ایده‌های بزرگ برای فضاهای کوچک

ایده‌های بزرگ برای فضاهای کوچکدر خانه های کوچک امروزی باید از حداقل فضا برای قراردادن و چینش مناسب همه وسایل ضروری، استفاده کرد.

 همچنین با رایج تر شدن استفاده از مبلمان نیز فضا بیشتر اشغال می شود، بنابراین باید از راهکارهای بسیار مناسب برای چینش بهینه وسایل استفاده کنیم تا علاوه بر داشتن خانه ای کامل هر میز در جای مناسب قرارگیرد و باعث تنگی و دلگیر شدن فضا نشود و در مواقع مصرف براحتی در دسترس باشد.
نمونه ای از راه حل های مناسب را برای تمام اتاقهای خانه پیشنهاد می کنیم. در این طرح تمام اجزای یک اتاق خواب به صورت کشویی روی سطح بلند جلو عقب می شود، حتی در گوشه ای از سطح بلند می توان تلویزیون، ضبط صوت و ... را قرارداد تا در هنگام استراحت و در اوقات دیگر احتیاجی به استفاده از میز نباشد.
برای قسمت زیر تخت دو عدد جعبه چرخ دار حجیم طراحی شده که به آسانی قابل انتقال است.
گنجه ای جادار برای قراردادن وسایل و رختخوابهای میهمان:
چیدن رختخواب اضافه، ملحفه یا پتو و... در کمد جاگیر است و یا پیداکردن جای مناسب برای قراردادن آنها به صورتی که داخل دید نباشد، کار مشکلی است.
یک راه حل مناسب استفاده از فضای زیر تخت برای نگهداری هرگونه وسیله حجیم است و بدین ترتیب با اشغال جای کم از فضای بی مصرف زیرتختخواب به مفیدترین شکل استفاده می شود.
یکی از راه حلهای جدید طراحان برای صرف هزینه کمتر و یا امکان تغییر دکوراسیون خانه بدون اینکه احتیاج به تغییر ساختار و تخریب و یا ساخت دیوار جدید باشد، استفاده از دیوارهای پیش ساخته و یا کمدهای چرخ دار برای جداسازی اتاقها است. با این روش علاوه بر قابل انتقال بودن تمام وسایل هرچیز در جای مناسب قرارمی گیرد و نحوه تقسیم بندی فضا نیز در صورت تمایل قابل تغییر است.
میز متحرک برای آشپزخانه:
فضای برخی آپارتمانها به قدری کوچک است که حتی از یک راهروی باریک یا فضای بسیار کوچک به عنوان آشپزخانه استفاده می شود. طبقه های دیواری برای جاسازی مایکروفر، همچنین میز متحرک که در مواقع غیر استفاده بودن به زیر سطح کابینت منتقل می شود، درواقع تمام وسایل در یک فضای کاملاً کوچک و به صورت فشرده در کنار یکدیگر جاسازی می شوند.
جایگاه کتاب:
با درنظرگرفتن یک مدل جالب با حجم کمتر جای مناسب برای نگهداری کتابها و سی دی ها مهیا کنیم هرچند کتابخانه قطر کمی دارد اما به هرحال جاگیر است. با این مدل با اشغال نصف فضای لازم برای چیدن کتابها و یا سی دی به نحوی که یک لبه نگهدارنده در قسمت پشت به عنوان تکیه گاه عمل می کند، چند سانتیمتر از عرض کتاب با صورت تزئینی خارج از کتابخانه قرارمی گیرد.

روزنامه ایران
ویرایش و تلخیص:آکاایران